سوئیست DX7 با مانیان خودرو و پرشیا خودرو به ایران می آید + مشخصات

سوئیست DX7
سوئیست DX7 مانیان خودرو و پرشیا خودرو

به گفته منابع آگاه، شرکت پرشیا خودرو و مانیان خودرو برنامه عرضه سوئیست DX7 را در دستور کار خود قرار داده اند و قرار است تا بزودی مونتاژ این کراس اوور چینی در ایران آغاز شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اواخر هفته گذشته پایگاه خبری اسب بخار برای اولین بار عنوان کرد که یک شرکت خصوصی می خواهد تا سوئیست DX7 را به بازار عرضه کند و به خاطر همین موضوع، اختلافی میان این شرکت و دیار خودرو به وجود آمده است. اما حالا با آغاز هفته جدید، منابع آگاه می گویند که عرضه سوئیست DX7 توسط پرشیا خودرو و مانیان خودرو انجام خواهد شد و این احتمال وجود دارد که این کراس اوور لوکس چینی، تا اواخر سال ۱۴۰۰ معرفی شود. با توجه به مدت زمان مورد نیاز جهت اخذ مجوزهای تولید، مونتاژ آزمایشی، اخذ مجوز شماره گذاری و فروش بدیهی است که حضور گسترده سوئیست DX7 مانیان خودرو در سال ۱۴۰۱ اتفاق خواهد افتاد.

پیش از این گفته می شد که مانیان خودرو صرفاً برنامه تولید محصولات هونگچی را در دستور کار خود دارد و ابتدا سدان ها و کراس اوورهای این نشان چینی را در کارخانه خود مونتاژ می کند. اما حال مشخص شده است که مانیان خودرو فعالیت تولیدی خود را با نشان سوئیست و کراس اوور DX7 آغاز خواهد کرد.

سوئیست DX7
سوئیست DX7

احتمال عرضه سوئیست DX7 توسط یک خودروساز جدید + مشخصات (۲۳ آدر ۱۴۰۰)

شنیده ها حاکی از آن است که یک شرکت خودروساز جدید، پروژه مونتاژ سوئیست DX7 را در دستور کار خود قرار داده و می خواهد تا در کنار عرضه سوئیست DX3 توسط دیار خودرو، لوکس ترین محصول این نشان چینی را به بازار ایران بیاورد. لازم به ذکر است که این شرکت خودروساز نوپا، سال ها تجربه عرضه محصولات وارداتی لوکس در کشور را داشته و امروز یکی از بزرگترین شبکه خدمات فروش و پس از فروش خودروهای لوکس را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، منابع آگاه این طور به خبرنگار اسب بخار می گویند که گویا اختلافی میان این شرکت خودروساز جدید و دیار خودرو رخ داده است و در حال حاضر هر دو این شرکت ها مدعی مالکیت امتیاز تولید DX7 را در ایران دارند. البته گفته می شود که رقیب دیار خودرو، در فاز اجرایی جلوتر بوده و امروز به مرحله سفارش گذاری قطعات منفصله این کراس اوور لوکس سوئیست رسیده است.

سوئیست DX7 که در جایگاه لوکس ترین محصول این خودروساز چینی به قرار دارد، در صورت حضور در بازار ایران می تواند با خودروهایی مانند بهمن فیدلیتی پرستیژ، بهمن دیگنیتی پرستیژ، لاماری، KMC K7 ، FMC T5 و… رقابت کند. همچنین با نگاهی دقیق تر به قیمت بازار جهانی DX7، می توان متوجه شد که این کراس اوور تک دیفرانسیل چینی، احتمالاً در محدوده قیمتی ۹۵۰ تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بازار ایران خواهد آمد. البته که ثبت این قیمت، به ثبات شرایط اقتصادی و قوانین مربوط به واردات قطعات منفصله خودروها ارتباط دارد.

مشخصات فنی سوئیست DX7 :

سوئیست DX7 در آخرین به روز رسانی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه که به فناوری پاشش سوخت مستقیم مجهز است، توان را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلوی این کراس اوور متوسط می رساند. جعبه دنده دو کلاچه DX7 از نوع Wet یا همان تَر است که استهلاک کمتری را نسبت به جعبه دنده های دو کلاچه خشک دارد. از نظر ابعاد و اندازه می توان گفت که سوئیست DX7 به خودروهایی مانند فیدلیتی، KMC K7 و… نزدیک است و به عنوان خودرویی ۵ نفره در بازارهای هدف این نشان چینی به فروش می رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی DX7 :

نمونه فول آپشن سوئیست DX7 به عنوان یک خودروی به نسبت لوکس چینی در میان رقبا شناخته می شود. شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، جلو آمپر دیجیتال، نمایش مسیریاب در جلو آمپر، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، درِ صندوق عقب برقی، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، دنده پشت فرمان، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم حالت رانندگی، اتوپارک، سقف پانوراما، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، صندلی برقی راننده، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه اخطار تصادف، دوربین ثبت وقایع، کروز کنترل و… از جمله امکانات DX7 به حساب می آید.

پایگاه خبری اسب بخار

مشخصات فنی سوئیست DX7 چیست؟

سوئیست DX7 در آخرین به روز رسانی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه که به فناوری پاشش سوخت مستقیم مجهز است، توان را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلوی این کراس اوور متوسط می رساند. جعبه دنده دو کلاچه DX7 از نوع Wet یا همان تَر است که استهلاک کمتری را نسبت به جعبه دنده های دو کلاچه خشک دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی سوئیست DX7 چیست؟

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، جلو آمپر دیجیتال، نمایش مسیریاب در جلو آمپر، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، درِ صندوق عقب برقی، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، دنده پشت فرمان، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم حالت رانندگی، اتوپارک، سقف پانوراما، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، صندلی برقی راننده، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه اخطار تصادف، دوربین ثبت وقایع، کروز کنترل و… از جمله امکانات DX7 به حساب می آید.

قیمت سوئیست DX7 چقدر خواهد بود؟

با نگاهی دقیق تر به قیمت بازار جهانی DX7، می توان متوجه شد که این کراس اوور تک دیفرانسیل چینی، احتمالاً در محدوده قیمتی ۹۵۰ تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بازار ایران خواهد آمد. البته که ثبت این قیمت، به ثبات شرایط اقتصادی و قوانین مربوط به واردات قطعات منفصله خودروها ارتباط دارد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.