با 600 تا 800 میلیون چه خودروهای دست دومی می توان خرید ؟

خودروهای 600 تا 800 میلیون
خودروهای ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون

یکی از پرسش های مهمی که در مشاوره خودرویی از شما پرسیده می شود میزان بودجه‌ای است که برای خرید خودرو در نظر گرفته اید. به همین دلیل اگر مبلغی که برای خرید خودرو می خواهید هزینه کنید بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است این متن را بخوانید و با گزینه های دست دوم و کارکرده قابل خرید در این بازه آشنا شوید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

با افزایش قیمت خودروها در چند ماه اخیر، بسیاری از کسانی که بودجه نسبتاً محدودی برای خرید خودرو داشتند، از بازار عقب افتادند و نتوانستند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند. اکنون اما بازار کمی به ثبات و آرامش رسیده است و فعلاً خبری از نوسان های عجیب و غریب نیست، از طرفی، طی افزایش قیمت های رخ داده در چند وقت اخیر، بیش تر خودروهایی که در بازه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون بودند، اکنون بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ قرار می گیرند. به همین دلیل با یک پرش ۲۰۰ میلیونی به سراغ خودروهای دست دومی رفتیم که در بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون معامله می شوند و در این متن آن ها را به شما معرفی می کنیم.

مدیران 777 مدیران 777

آیا خرید خودروی صفر با بودجه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون امکان پذیر است؟

بله، برخلاف بودجه زیر ۶۰۰ میلیون که گزینه های محدودی برای خرید وجود دارد، در بازه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون اما خرید خودروهای صفر و کارکرده با تنوعی بیش تر امکان پذیر است و کسانی که قصد خرید با این بودجه را دارند می توانند راحت تر گزینه مورد نظر خود را پیدا کنند.

اگر در این بازه قصد خرید خودروی سواری را دارید باید به سراغ رانا پلاس، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پارس سال، پژو ۲۰۶ تیپ ۳، رانا پلاس پانوراما، شاهین، سورن پلاس، پارس تیوفایو و دنا پلاس قالپاقی بروید. اگر می خواهید خودروی کار و تجاری داشته باشید باید از میان کارا، نیسان وانت و کارون، یکی را برگزینید.

بیشتر بخوانید:

با بودجه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

با بودجه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

گزینه های قابل خرید با بودجه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون و زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر

در ابتدا لازم است بدانید که خرید نسخه کارکرده تمام خودروهای صفری که در این بازه به شما معرفی شدند، امکان پذیر است، از این رو برای آشنایی بیش تر با آن ها بهتر است به سراغ متن زیر بروید.

بیشتر بخوانید: با ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون چه خودروهای صفری می توان خرید ؟

در ادامه خودروهایی ارزنده ای را به شما معرفی می کنیم که می توانید با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر در این بازه قیمتی خریداری کیند.

سواری دنده ای

لیفان X60

لیفان X60
لیفان X60

پیدا کردن یک خودروی کراس اوور در این بازه قیمتی کار سختی است، اما می توان به سراغ گزینه ای مانند لیفان X60 دنده ای رفت که علاوه بر موتور ۱.۸ لیتری، هم امکانات رفاهی خوبی مانند تریم داخلی چرم و سانروف دارد، و هم این که هزینه های نگهداری آن معقول است. مهم ترین ویژگی این خودرو کراس اوور بودنش است که می تواند نیاز بسیاری از خریداران را برطرف کند.

ام وی ام X22

ام وی ام X22
ام وی ام X22

ام وی ام X22 یکی از کراس اوورهای جمع و جور داخل شهری است که علاوه بر ظاهر نسبتاً جذابش، امکانات رفاهی خوبی هم دارد. موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو به همراه گیربکس ۵ دنده دستی توان نه چندان زیاد اما مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد.

تندر ۹۰

تندر 90
تندر ۹۰

کم استهلاک ترین، بی دردسرترین و همچنین زشت ترین و کم آپشن ترین خودروی دست دوم قابل خرید در این بازه قیمتی تندر ۹۰ است که با وجود نکات منفی اش اما بسیار مورد پسند واقع شده است. موتور ۱.۶ لیتری و گیربکس ۵ دنده دستی این خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد و کاملاً برای این خودرو مناسب است. اگر زیبایی، امکانات رفاهی و راحتی صندلی ها برای‌تان مهم نیست و فقط به دنبال یک خودروی بی دردسر هستید، تندر ۹۰ یا ال ۹۰ بهترین گزینه برای شماست. در این بازه خرید پارس تندر و یا تندر ۹۰ پلاس دنده ای هم امکان پذیر است.

برلیانس

برلیانس
برلیانس

شاید ندانید اما برلیانس های موتور کوچک (۱.۵ لیتری) و موتور بزرگ (۱.۶۵ لیتری) با گیربکس دنده ای نیز به بازار آمده بودند و الان نسخه های کارکرده آن ها موجود است. امکانات رفاهی خوب، طراحی ظاهری مناسب و مشخصات فنی قابل قبول از ویژگی های مهم این خودرو محسوب می شود، اما در عوض، بازار خرید و فروش بسیار ضعیف تری نسبت به نسخه های اتوماتیک دارد.

پژو ۲۰۷

پژو 207
پژو ۲۰۷

جذاب ترین، پرفروش ترین و محبوب ترین خودرویی که در این بازه می توانید خریداری کنید پژو ۲۰۷ پانوراما و یا سقف فلز است. این خودرو هم طراحی ظاهری بسیار زیباتری نسبت به دیگر خودروها دارد و هم این که می توان آن را پرآپشن دانست. موتور ۱.۶ لیتری به همراه گیربکس دنده ای، توان و گشتاور مناسبی را به شما تحویل می دهد، اما جدا از تمام ویژگی های گفته شده، بازار خرید و فروش بسیار خوب این خودرو مهم ترین ویژگی مثبتش است.

سواری اتوماتیک

لیفان X60 با گیربکس CVT

تنها کراس اوور اتوماتیکی که در این بازه قیمتی می توانید خریداری کنید لیفان X60 با گیربکس CVT است که با توجه به نوع گیربکسش، می توان گفت نمی توان از آن انتظار شتاب بالا داشت. البته با این بودجه خریدن یک خودروی کراس اوور و اتوماتیک که در عین حال کم کار هم باشد کار سختی است و به همین دلیل، X60 را می توان گزینه خوبی برای علاقه مندان به خودروهای کراس اوور دانست.

جک J5

جک J5
جک J5

جی ۵ از سدان های خوش بازار و همچنین آپشن دار این بازه قیمتی است که با موتور ۱.۸ لیتری و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک خود می تواند نیاز یک سدان خانوادگی را به خوبی برطرف کند. یکی از نکات منفی J5 این است که قطعاتش کمی سخت پیدا می شود و ممکن است از این بابت به مشکل بخورید.

برلیانس

در محدوده ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون به راحتی می توانید برلیانس های اتوماتیک موتور کوچک و موتور بزرگ را در دو نسخه هاچ بک و سدان خریداری کنید. این خودرو علاوه بر آپشن ها و امکانات رفاهی کاملاً راضی کننده اش، گیربکس بسیار خوبی هم دارد که البته در کارکردهای بالا ممکن است برای شما هزینه تراشی کند. بازار خرید و فروش بسیار عالی و همچنین طراحی خوب از ویژگی های مثبت این خودروست.

تندر ۹۰ اتوماتیک

کابین تندر 90 اتوماتیک
کابین تندر ۹۰ اتوماتیک

همان طور که پیش تر گفته شد تندر ۹۰ یکی از ضعیف ترین خودروها از نظر طراحی ظاهری و امکانات رفاهی است اما در عوض استهلاک بسیار پایینی دارد و بی دردسر است. گیربکس AL4 این خودرو به علت برنامه ریزی مناسب و هماهنگی بیش ترش با موتور، عملکرد بهتری نسبت به ۲۰۷ دارد و به همین دلیل است که نارضایتی بسیار کم تری برای دارندگان این خودرو به وجود آورده است.

ام وی ام ۵۵۰

ام وی ام 550
ام وی ام ۵۵۰

این خودرو یکی از جادارترین و راحت ترین های این بازه قیمتی محسوب می شود که با وجود گیربکس CVT، می تواند عملکرد خوبی داشته باشد. امکاناتی مانند سانروف، مولتی مدیا و تریم داخلی چرم نیز در این خودرو وجود دارد که می تواند به ارزنده بودن آن بیافزاید.

اچ ۳۰ کراس

اچ 30 کراس
اچ ۳۰ کراس

به عنوان یک گزینه هاچ بک، اچ ۳۰ کراس را پیشنهاد می کنیم که این خودرو هم از نظر ابعاد و کابین مناسب است و لوازم و خدماتش هم در بازار موجود است. موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک ۴ دنده این خودرو عملکرد خوبی دارد و از نظر آپشن هم می تواند شما را راضی کند. تنها نکته منفی این خودرو قیمت بالای قطعاتش است.

۲۰۷ هاچ بک و صندوق دار

207 هاچ بک و صندوق دار
۲۰۷ هاچ بک و صندوق دار

نتنها نسخه دنده ای ۲۰۷ در ایران بسیار محبوب است، بلکه نسخه اتوماتیکش هم با وجود مشکلاتی که در بحث عملکرد گیربکس دارد، بسیار مورد پسند واقع شده و توانسته است بازار خوبی داشته باشد. شما در این بازه می توانید ۲۰۷ صندوق دار را هم خریداری کنید که سواری بهتر و نرم تری نسبت به نسخه هاچ بک دارد.

جیلی GC6

جیلی GC6
جیلی GC6

به عنوان یکی دیگر از سدان های بی دردسر، جیلی GC6 را به شما پیشنهاد می کنیم که موتور ۱.۵ لیتری و گیربکس ۴ دنده اتوماتیک این خودرو عملکرد خوبی دارد. مولتی مدیا و سانروف از آپشن های این خودروست که در این رده قیمتی می تواند H30Cross را نسبت به جک J4 برتر نشان دهد و از طرفی، گیربکس AT این خودرو نسبت به گیربکس CVT جک عملکرد بهتری دارد.

پارس اتوماتیک

پارس اتوماتیک
پارس اتوماتیک

مشخصات فنی پژو پارس اتوماتیک با پژو ۲۰۷ اتوماتیک کاملاً یکی است و به همین دلیل پارس اتوماتیک هم با مشکل تقه داشتن گیربکس همراه است. از طرفی دیگر اما پارس از نظر فضای کابین و راحتی سرنشینان وضعیت بهتری دارد و به همین دلیل می تواند خانوادگی تر از ۲۰۷ باشد. از نکات منفی و مهم این خودرو می توان به بازار خرید و فروش ضعیف پارس اتوماتیک اشاره کرد.

کار و تجاری

از آن جایی که نسخه صفر خودروهای کار و تجاری این بازه، حدود ۶۰۰ میلیون اند، بنابراین نسخه های کارکرده آن ها نیز زیر ۶۰۰ میلیون است. به همین دلیل با چنین مبالغی می توان نسخه های کم کار خودروهایی مانند نیسان وانت و مزدا دوکابین یا تک کابین را خریداری کرد.

گزینه های قابل خرید با بودجه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون و بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر

سواری دنده ای

گزینه های دنده ای و بالای ۱۰۰ هزارتا کار این بازه قیمتی تقریباً همان هایی هستند که زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر هم می شد آن ها را خریداری کرد. به همین دلیل دیگر به آن ها نمی پردازیم و به سراغ اتوماتیک های بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر می رویم که ارزش خرید بالایی دارند.

سواری اتوماتیک

ساندرو

ساندرو
ساندرو

ساندرو را می توان نسخه هاچ بک تندر ۹۰ دانست که همانند آن هم استهلاک پایینی دارد و هم بی دردسر است. تندر ۹۰ و ساندرو از نظر فنی و امکانات رفاهی هم کاملاً به هم شبیه اند و از این بابت فرقی میان آن ها یافت نمی شود. به طور کلی، کسانی که از خودرویی مانند تندر ۹۰ خوش‌شان می آید، می توانند ساندرو را هم جزو کاندیداهای خرید قرار دهند.

تندر پلاس

تندر پلاس
خودروهای ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون

تندر پلاس همان نسخه فیس لیفت تندر ۹۰ است که فقط از نظر طراحی ظاهری کمی بهبود یافته است، در غیر این صورت، فرق خاصی میان تندر پلاس و تندر ۹۰ اتوماتیک وجود ندارد.

X22 اتوماتیک

با توجه به محدود بودن گزینه های کراس اوور با چنین بودجه ای، می توان گفت X22 اتوماتیک یکی از بهترین گزینه های خرید است که علاوه بر امکانات رفاهی راضی کننده، بازار خرید و فروش خوبی هم دارد. به طور کلی، نسخه اتوماتیک این خودرو نسبت به دنده ای، ارزش خرید بالاتری دارد.

X33 نیو

X33 نیو
خودروهای ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون

از آن جایی که، X22 یک کراس اوور بسیار کوچک و جمع و جور محسوب می شود، امکان دارد نتواند نیاز بسیاری از خانواده ها را پاسخ‌گو باشد، از این رو، آن ها می توانند به سراغ X33 نیو بروند که علاوه بر بزرگ تر بودن از نظر سایز و اندازه، از نظر فنی هم نسبت به X22 بهتر است و می تواند توان و گشتاور بیش تری را در اختیار راننده قرار دهد. نکته منفی این خودرو مجهز بودن آن به گیربکس CVT است که می تواند رانندگی با آن را کمی ملال آور کند.

گزینه های دنده ای و قابل خرید با ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون و زیر ۱۰۰ هزارتا کدام اند؟

سواری:
لیفان X60 – ام وی ام X22 – تندر ۹۰ – برلیانس – پژو ۲۰۷
کار و تجاری:
مزدا دو یا تک کابین – نیسان وانت

گزینه های اتوماتیک و قابل خرید با ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون و زیر ۱۰۰ هزارتا کدام اند؟

لیفان X60 با گیربکس CVT – جک J5 – برلیانس – تندر ۹۰ اتوماتیک – ام وی ام ۵۵۰ – اچ ۳۰ کراس – ۲۰۷ هاچ بک و صندوق دار – جیلی GC6 – پارس اتوماتیک

گزینه های اتوماتیک و قابل خرید با ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون و بالای ۱۰۰ هزارتا کدام اند؟

ساندرو – تندر پلاس – X22 اتوماتیک – X33 نیو

۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.