کیا اسپورتیج 2023؛ کراس اوور متوسط کوشا خودرو + ویدیو

کیا اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ دیگر محصول نشان کیا است که واردات آن به بازار ایران قطعی شده و به زودی در بورس کالا عرضه می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با انجام پدیره نویسی های محصولات کیا و شرکت کوشا خودرو در بورس کالا و مشخص شدن جزییات ۹ مدل از سبد محصول کمپانی کره ای کیا، مدل های قطعی کیا در ایران تأیید شدند. در این میان، شاید جذاب ترین گزینه، کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ باشد؛ خودرویی که در نسل های قبلش حضور موفقی در بازار ایران داشت و حالا با نسل جدیدش قرار است دوباره به ایران بازگردد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند از میان گزینه هایی که تابه‌حال برای واردات مطرح شده، اسپورتیج جذاب ترین محصول است و آخرین زبان طراحی مهندسی کیا را هم در خودش دارد.

درباره کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج از سال ۱۹۹۳ توسط کیا تولید شد و در سال ۲۰۰۴ بود که با نسل دومش رسماً در رده کراس اوورهای کامپکت تا متوسط قرار گرفت. در حال حاضر، این محصول در رده ای بین سورنتو و سلتوس قرار می گیرد و به نوعی در تمام نسل ها برادر ناتنی هیوندای توسان محسوب می شود. این سیاست گروه هیوندای است که یک اساس فنی را با دو بازوی کیا و هیوندای و با تغییرات ظاهری به فروش می رساند و در سال های اخیر، این فرمول برای کره ای ها بسیار نتیجه بخش بوده است. تابه‌حال پنج نسل از اسپورتیج به بازارهای هدف معرفی شده است و و در ایران این خودرو را از نسل دوم به بعد دیده ایم. نسل اول این خودرو محصولی مستقل نبود و براساس مهندسی فورد و مزدا تولید می شد. اما از سال ۲۰۰۴ با پلتفرم توسان، این خودرو به صورت محصولی مستقل به بازار آمد. آخرین نمونه های اسپورتیج مربوط به نسل چهارم این کراس اوور بود و حالا کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ با نسل پنجمش به بازار ایران می آید.

طراحی کیا اسپورتیج ۲۰۲۳

کیا اسپورتیج 2023

درست همانند نسل جدید توسان، کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ هم ظاهری متفاوت و رادیکال را ارائه می داد. در جلو چراغ های روز الگوی J را دارند و به شکلی متفاوت طراحی شده اند. در گوشه ها چراغ های اصلی قرار گرفته اند و در میان دو چراغ، جلوپنجره کشیده با زمینه مشکی رنگ را می بینیم. طرح تایگر نوز که حالا امضای طراحی های کیا است به شکلی جدید و بi صورت باریک تر در این خودرو دیده می شود و در مجموعT طراحی جلو با آن چه تابه‌حال از اسپورتیج دیده بودیم بسیار متفاوت است.

کیا اسپورتیج 2023

در نمای کناری خطوط طراحی بسیار ساده تر هستند و برجستگی هایی را روی گلگیرها می بینیم که باعث شده است این کراس اوور کمی پهن تر شده باشد. شیب سقف بیش تر از نسل قبل است و استایلی شبیه به کوپه را در کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ می بینیم. در نمای عقب، چراغ ها به‌صورت متصل و با الگو از خط طراحی کیا EV6 طراحی شده اند و در پایین دیفیوزر دورنگ مشکی-نقره ای را داریم که طرحی بسیار جذاب دارد. در مجموع، با کراس اووری طرف هستیم که ظاهر مدرن و متفاوتی دارد و بیش تر از دیگر وارداتی های کیا، آخرین الگوهای طراحی کیا را در بدنه و کابین دارد.

مشخصات فنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۳

کیا اسپورتیج 2023

در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ با دو پیشرانه متفاوت عرضه می شود. پیشرانه پایه موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۵ اسب بخار و و نهایت گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به صورت استاندارد به چرخ های جلو منتقل می شود. البته همین پیشرانه به صورت AWD هم قابل سفارش است که طبیعتاً قیمت بالاتری خواهد داشت. در نسخه قوی تر پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو TGDI را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به تمام چرخ ها (AWD) منتقل می شود و با این موتور نسخه دیفرانسیل جلو قابلی سفارش نیست. باید دید کوشا خودرو در نهایت کدام نسخه را برای بازار ایران در نظر دارد، اما با محدودیت های قیمتی واردات، احتمالاً نسخه دو لیتر تنفس طبیعی را در ایران ببینیم.

کابین و امکانات کیا اسپورتیج ۲۰۲۳

کابین کیا اسپورتیج 2023

همانند بدنه در کابین هم سبک جدید طراحی های کیا را می بینیم. سبک طراحی رودری ها و تریم داخلی به کلی تغییر کرده و به مراتب مدرن تر شده است. سبک طراحی دریچه های سیستم تهویه متفاوت شده است و کنسول میانی هم طراحی جدید و جذابی با رنگ مشکی پیانویی دارد.

در کامل ترین نسخه از کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ امکانات کاملی نظیر صفحه نمایش مرکزی لمسی، جلوآمپر دیجیتال، دسته دنده الکترونیکی چرخشی، اتو هلد، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، رادار خطی، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، دریچه تهویه عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، سقف پانورامیک، شارژر وایرلس، پدل شیفتر و… را می بینیم. البته باید دید در نهایت محصولی که به ایران می آید با چه امکاناتی به ایران خواهد آمد.

قیمت و زمان عرضه کیا اسپورتیج ۲۰۲۳

کابین کیا اسپورتیج 2023
کابین کیا اسپورتیج ۲۰۲۳

از آن جا که نام این خودرو در مدل های مورد عرضه در بورس کالا دیده می شود، پس احتمالاً اوایل سال آینده این خودرو را در بازار خواهیم دید. قیمت پایه این خودرو در بازار آزاد و در کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود ۲۴ هزار یورو است، اما قیمت تمام شده برای واردکننده و در تعداد بالا می تواند حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار یورو باشد. حال باید دید این خودرو با چه قیمتی به بورس کالا می آید و چه قیمتی در بورس کالا برای آن کشف می شود. با توجه به این که کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ یکی از جذاب ترین وارداتی های جدید است و از سوی دیگر، بازار تشنه تقاضای بالایی دارد، عجیب نیست اگر قیمتی نجومی برای این وارداتی جدید کشف شود.

ویدیو کیا اسپورتیج ۲۰۲۳؛ کراس اوور متوسط کوشا خودرو

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

پیشرانه پایه موتور ۲ لیتر ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی است که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به صورت استاندارد به چرخ های جلو منتقل می شود. البته همین پیشرانه به صورت AWD هم قابل سفارش است که طبیعتاً قیمت بالاتری خواهد داشت. در نسخه قوی تر پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو TGDI را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به تمام چرخ ها (AWD) منتقل می شود.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ چه امکاناتی دارد؟

در کامل ترین نسخه از کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ امکانات کاملی نظیر صفحه نمایش مرکزی لمسی، جلوآمپر دیجیتال، دسته دنده الکترونیکی چرخشی، اتو هلد، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، رادار خطی، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، دریچه تهویه عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، سقف پانورامیک، شارژر وایرلس، پدل شیفتر و… را می بینیم.

کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ با چه قیمتی به بازار می آید؟

قیمت پایه این خودرو در بازار آزاد و در کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود ۲۴ هزار یورو است، اما قیمت تمام شده برای واردکننده و در تعداد بالا می تواند حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار یورو باشد. حال باید دید این خودرو با چه قیمتی به بورس کالا می آید و چه قیمتی در بورس کالا برای آن کشف می شود. با توجه به این که، کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ یکی از جذاب ترین وارداتی های جدید است و از سوی دیگر، بازار تشنه تقاضای بالایی دارد، عجیب نیست اگر قیمتی نجومی برای این وارداتی جدید کشف شود.

۳.۸ امتیاز از ۱۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.