مشخصات فنی کیا سورنتو ۲۰۲۱ منتشر شد

کیا سورنتو 2021

پس از انتشار عکس های رسمی از نسل چهارم «سورنتو»، اکنون شرکت «کیا» مشخصات رسمی این خودرو را نیز منتشر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مشخصات رسمی کیا سورنتو به تازگی منتشر شده و پیش فروش این خودرو در کره جنوبی از امروز (۲۰ فوریه/ ۱ اسفند) آغاز می شود.

ابعاد بدنه

کیا سورنتو 2021

در مقایسه با مدل قبلی سورنتو، نسل چهارم با افزایش ۱۰ میلی متری به طول ۴۸۱۰ میلی متر رسیده است. عرض ۱۹۰۰ میلی متری، ارتفاع ۱۷۰۰ میلی متر و فاصله طولی بین محورهای ۲۸۱۵ میلی متری، ابعاد سورنتو را تکمیل می کنند. شایان ذکر است که عرض خودرو به میزان ۱۰ میلی متر و ویل بیس آن به میزان ۳۵ میلی متر افزایش یافته است.

کیا سورنتو 2021

افزایش ابعاد به کیا سورنتو امکان طراحی کابین جادارتر با ظرفیت ۶ نفر و نصب دو صندلی جداگانه در ردیف دوم را می دهد. به منظور ایجاد فضای بیش تر، صندلی های ردیف سوم نیز قابلیت خم شدن را دارند تا به فضای بار افزوده شود.

ویژگی های فنی کیا سورنتو ۲۰۲۱

کیا سورنتو در ابتدا با پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر هیبریدی به بازار عرضه می شود. پیشرانه بنزینی ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند، در حالی که، قدرت موتور الکتریکی ۵۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۲۶۴ نیوتن متر می رسد.

کیا سورنتو 2021

بدین ترتیب، قدرت ترکیبی به ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ترکیبی به ۳۵۰ نیوتن متر می رسد. سپس پیشرانه ۲٫۵ لیتری توربوشارژ با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور نیز برای کیا سورنتو درنظر گرفته خواهد شد که با اولین جعبه دنده دوکلاچه تر ۸ دنده شرکت کیا هماهنگ می شود. پیشرانه ۲٫۲ لیتری دیزلی با ۱۹۹ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور انتخاب بعدی است.

کیا سورنتو 2021

پیشرانه های توربوشارژ قدرتمندتر و مدل پلاگین هیبریدی نیز در آینده ای نزدیک معرفی خواهند شد. با وجود افزایش ابعاد بدنه، به لطف استفاده از مواد سبک وزن اکنون وزن کیا سورنتو به میزان ۸۰ کیلوگرم کاهش یافته است. با استفاده از پلتفرم جدید، کیا سورنتو سواری و هندلینگ بهتری را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. ایمنی خودرو نیز بهبود یافته و اکنون ۸ کیسه هوا از جمله کیسه هوای زانو نیز در کابین نصب شده است.

کیا سورنتو 2021

برای اولین بار، در تمامی خودروهای هیوندای و کیا، سیستم جلوگیری از چند تصادف پشت سرهم در سورنتو عرضه شده است. در این سیستم با استفاده از ترمز اضطراری خودکار، پس از عدم کنترل راننده در هنگام اولین تصادف، از ایجاد تصادفی دیگر جلوگیری می شود. کیا سورنتو به صورت رسمی در تاریخ ۳ مارس در نمایشگاه ژنو رونمایی می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.