ویدیو: نکاتی در مورد سامانه چراغ روشنایی روز و نحوه استفاده از آن

محمدمهدی تفضلی اسب بخار صبحی دیگر نکات فنی

مجری و مدیرمسئول پایگاه خبری «اسب بخار»، بار دیگر مهمان برنامه «صبحی دیگر» شبکه آموزش در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۹۹ بود و در این برنامه به نکاتی در مورد رانندگی با خودرو و نحوه استفاده از چراغ روشنایی روز (Day Light) پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این برنامه محمدمهدی تفضلی در جایگاه کارشناس خودرو و مجری اسب بخار به ادامه مباحث مطرح شده در قسمت های قبلی صبحی دیگر پرداخت و توضیحاتی را در مورد قاعده “دیدن و دیده شدن” ارائه داد. همچنین با توجه به اجباری شدن چراغ روشنایی روز در خودروهای جدید و الزام نصب این ویژگی بر روی خودروهای دارای استاندارد ۸۵گانه، به بررسی عملکرد چراغ روشنایی روز یا همان دی لایت اشاره گردید و نحوه استفاده از این آپشن آموزش داده شد.

در چند وقت اخیر با نصب چراغ روشنایی روز در اکثر خودروهای مونتاژی و همچنین افزودن این ویژگی به خودروهای داخلی، شاهد هستیم که هنوز بخش زیادی از رانندگان ایرانی دلیل حضور این آپشن را در خودروی خود نمی دانند و نگاهی زینتی را به چراغ های روز دارند. لذا بدیهی است که آموزش صحیح در مورد دی لایت می تواند تا استفاده از این قابلیت در خودروها را به حد ایده آل برساند.

لازم به ذکر است که آپشن چراغ روشنایی روز یا همان Day Light در برخی کشورها به آپشن DRL معروف است. DRL مخفف شده Day Running Light است و استفاده از این عبارت، بیشتر کاربرد فنی دارد.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.