کیا EV6 جی تی ، قدرتمندترین خودروی کیاموتورز

کیا EV6 جی تی ، قدرتمندترین خودروی کیاموتورز
کیا EV6 جی تی ، قدرتمندترین خودروی کیاموتورز

کیا EV6 جی تی نسخه قوی مدل EV6 است که سر انجام کیا مشخصات آن را منتشر کرده و ما در این مقاله به معرفی این برقی جذاب می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کیا EV6 درست بعد از آیونیک ۵ هیوندای معرفی شد. خودرویی که پلتفرم و اساس ساخت یکسان با مدل مشابه از هیوندای دارد، اما طراحی آن کاملا متفاوت است. در زمان معرفی این خودرو اعلام شد که نسخه قدرتمند جی تی هم از آن به بازار می آید. در آن زمان اعداد مربوط به عملکرد فنی آن مشخص نبود، اما حالا هم اعداد مشخص شده اند و هم تصاویر جدیدی از این خودروی برقی قدرتمند منتشر شده تا ما بتوانیم نگاهی دقیق تر به این کراس اوور برقی کیا داشته باشیم.

مشخصات فنی کیا EV6 جی تی

کیا EV6 جی تی ، قدرتمندترین خودروی کیاموتورز
کیا EV6 جی تی ، قدرتمندترین خودروی کیاموتورز

این خودرو به دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور مجهز است که بصورت ترکیبی نهایت قدرت ۵۷۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر را تولید می کنند. کیا EV6 جی تی که یک کراس اوور دو دیفرانسیل است، با این قدرت بالا می تواند در تنها ۳.۴ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را انجام دهد و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. علاوه بر این در نسخه جی تی که در بالاترین رده EV6 قرار می گیرد، دیفرانسیل لغزش محدود برقی را برای انتقال قدرت داریم تا هندلینگ بسیار بهتر باشد و انتقال قدرت بسته به نوع سطح، بهینه ترین حالت خودش را حفظ کند. اگرچه برای نسخه معمولی پک باتری ۵۸ کیلووات ساعتی را داشتیم اما برای کیا EV6 جی تی با توجه به دو دیفرانسیل بودن، تنها پک باتری قابل سفارش بسته ۷۷.۴ کیلووات ساعتی است.

البته این را هم در نظر داشته باشید که پک باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی برای نسخه های تک دیفرانسیل عقب هم قابل سفارش است و بیشترین پیمایش با آن رقم می خورد. در این نسخه با هر بار شارژ EV6 می توان مسافت بیش از ۵۱۰ کیلومتر (بر اساس استاندارد WLTP) پیمود. مشتریان این خودرو می توانند بین نسخه های دو دیفرانسیل و دیفرانسیل عقب انتخاب کنند و پک باتری بزرگ و یا کوچک را بسته به نیاز انتخاب کنند. اما همانطور که گفته شد کیا EV6 جی تی تنها بصورت دو دیفرانسیل و با بزرگ ترن پک باتری قابل سفارش است. البته در کنار آن امکان سفارش نسخه جی تی لاین هم فراهم است که در آن فقط المان های اسپرت ظاهری نسبت به نسخه های معمولی متفاوت هستند. با این کار کیا خواسته است تا محدوده وسیعی را برای انتخاب مشتریان داشته باشد تا مشتری با هر نیازی بتواند این خودرو را خریداری کند.

مشخصات شارژ کیا EV6 جی تی

کیا EV6 جی تی ، قدرتمندترین خودروی کیاموتورز

با شارژ سریع، میزان شارژ کیا EV6 در تنها ۱۸ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد می رسد و با تنها چهار و نیم دقیقه شارژ این خودرو می توان مسافت ۱۰۰ کیلومتر را با آن پیمود. البته این اعداد فوق العاده مربوط به نسخه های تک دیفرانسیل با پک باتری بزرگ بودند و برای نسخه جی تی این اعداد احتمالا بیشتر خواهند بود. درست همانند آنچه در آیونیک ۵ دیده می شود، در کیا EV6 هم قابلیت برق دهی را داریم و این یعنی شما می توانید با خودرو خود برق مستقیم یک تلویزیون ۵۵ اینچی را تامین کنید و یا یک خودروی برقی دیگر را شارژ نمایید. قابلیت برق دهی برای اولین بار با این قدرت در خودرو های جدید کیا و هیوندای بکار رفته و بنظر می رسد آپشنی کارآمد و مفید باشد.

ابعاد کیا EV6 جی تی

این کراس اوور برقی کیا بر مبنای پلتفرم مژولار و یا منعطف گروه هیوندای موسوم به E-GMP ساخته شده است و نسخه های معمولی آن طول ۴,۶۸۰ میلیمتر، عرض ۱,۸۸۰ میلیمتر و ارتفاع ۱,۵۵۰ میلیمتر دارند. فاصله محوری هم در این خودرو به عدد خوب ۲,۹۰۰ میلیمتر می رسد که این یعنی فضای بسیار راضی کننده ای را در داخل این خودرو خواهیم داشت. کیا EV6 جی تی در کنار نسخه جی تی لاین از نسخه های معمولی کمی بلند تر و کمی عریض تر هستند و در نسخه جی تی ارتفاع هم پایین تر آمده تا سواری و حس رانندگی کاملا به نسخه معمولی متفاوت باشد.

در قسمت صندوق عقب فضای ۵۲۰ لیتری را داریم که با خواباندن صندلی های عقب به ۱,۳۰۰ لیتر افزایش می یابد. البته این را هم در نظر داشته باشید که با یک خودروی برقی طرف هستیم پس خبری از موتور در جلو نیست و صندوق جلو موسوم به فرانک را هم به عنوان فضای قابل استفاده در نظر داشته باشید که البته در نسخه های تمام چرخ محرک این فضا کمی کوچکتر است.

کمپانی کیا تولید کیا EV6 را در کره جنوبی انجام می دهد و این کراس اوور برقی با تمام نسخه هایش تا آخر سال عرضه خواهند شد و رزرو خرید آن به صورت آنلاین هم اکنون در برخی بازار هدف آغاز شده است.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع : Motor1

کیا EV6 جی تی چه مشخصات فنی دارد؟

این خودرو به دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور مجهز است که بصورت ترکیبی نهایت قدرت ۵۷۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر را تولید می کنند.

کیا EV6 جی تی چه عملکرد فنی دارد؟

کیا EV6 جی تی که یک کراس اوور دو دیفرانسیل است با این قدرت بالا می تواند در تنها ۳.۴ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام دهد و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

مشخصات شارژ کیا EV6 چگونه است؟

با شارژ سریع، میزان شارژ کیا EV6 در تنها ۱۸ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد می رسد و با تنها چهار و نیم دقیقه شارژ این خودرو می توان مسافت ۱۰۰ کیلومتر را با آن پیمود. البته این اعداد فوق العاده مربوط به نسخه های تک دیفرانسیل با پک باتری بزرگ بودند و برای نسخه جی تی این اعداد احتمالا بیشتر خواهند بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.