گک GS3، فول آپشن ترین وارداتی سامانه یکپارچه

گک GS3
گک GS3

گک GS3 تا به این جای کار فول آپشن ترین خودروی وارداتی سامانه یکپارچه است که راسا موتور قصد دارد آن را در زمان و با قیمت نامشخصی به بازار عرضه کند.

مدیران 777 مدیران 777

در چند روز اخیر سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی دائماً در حال به روز شدن بود که طی این به روزرسانی ها شاهد اضافه شدن کاتالوگ خودروها جدید وارداتی بودیم. در میان وارداتی ها تعدادی خودروی غیرچینی مانند کرولا، النترا، سلتوس و … به چشم می خوردند اما حضور گک GS3 ۲۰۲۳ بیشتر از همه توجه ما را به خود جلب کرد زیرا آپشن ها و امکانات بسیار زیادی داشت و فول ترین خودروی حاضر در لیست سامانه یکپارچه بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

بیشتر بخوانید : اضافه شدن کاتالوگ وارداتی های جدید به سایت سامانه؛ هنوز امکان ثبت نام نیست

البته که حالا به علت مشخص نبودن و تعیین نشدن قیمتش توسط شورای رقابت، کاتالوگ و مشخصات این خودرو از روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی حذف شده. به این ترتیب فعلاً متقاضیان خودروهای وارداتی نمی توانند نسبت به خرید گک GS3 اقدام کنند و باید منتظر بمانند تا شورای رقابت قیمت این خودروی چینی راسا موتور را مشخص کند. پس از تعیین شدن قیمت علی الحساب و نهایی این خودرو، احتمالاً عرضه اش در سامانه آغاز شود و افراد واجد شرایط بتوانند گک GS3 را در اولویت های خرید خود قرار دهند. 

بیشتر بخوانید : قیمت خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه مشخص شد

در ادامه این کراس اوور اسپرت چینی را مورد بررسی قرار می دهیم و آپشن ها و امکانات ویژه آن را به اطلاع شما می رسانیم.

طراحی ظاهری گک GS3

در نگاه اول طراحی ظاهری این خودرو ما را به یاد پژو ۲۰۰۸ جدید می اندازد زیرا جلوپنجره و فرم چراغ ها، مخصوصاً جلوپنجره به شدت شبیه به ۲۰۰۸ جدید است و از آن الهام گرفته یا کپی برداری شده است. با نگاهی به نمای جانبی خودرو هم متوجه می شویم که کراس اوور مورد نظر ما کامپکت محسوب می شود.

در طراحی نمای پشتی شاید کاملاً از پژو ۲۰۰۸ کپی برداری نشده باشد اما آن چنان تفاوت خاصی هم نمی توان میان آن ها یافت. در قسمت عقب گک GS3 با دو چراغ غیرپیوسته که با خطوط شکسته طراحی شده اند رو به رو هستیم که حس اسپرت خوبی به بیننده القا می کند. در کنار طراحی چراغ ها حضور دو سراگزوز بزرگ در وسط و همچنین دیفیوزر مشکی رنگ موجب شده تا خشونت خودرو در پشت خودرو هم بیننده را مجذوب خود کند.

به طور کلی گک توانسته به خوبی کپی برداری کند و خودرویی با طراحی بسیار جذابی به بازار تحویل دهد.

امکانات و آپشن های گک GS3

از آپشن های مهم گک GS3 می توان به ترمز اضطراری خودکار، دوربین ۳۶۰، کروز کنترل هوشمند، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، رادار تابلو خوان، نور بالا اتوماتیک، رادار کمکی راننده در ترافیک (TJA)، محدود کننده هوشمند سرعت، رادار بین خطوط، اتوپارک، دستگیره های در مخفی شونده، سقف پانوراما با آفتاب گیر الکتریکی، شارژر وایرلس و درب صندوق برقی اشاره کرد. به طور کلی فعلا گک GS3 فول آپشن ترین خودروی وارداتی سامانه است.

 رینگ ۱۹ اینچی، ۶ ایربگ، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شیب سنج (HAC & DAC)، TPMS، کلاستر دیجیتال و … هم آپشن ها دیگر این خودرو است که نمی توان آن ها را ویژه دانست زیرا دیگر وارداتی های لیست هم تقریباً به این آپشن ها مجهز اند.

مشخصات فنی گک GS3 وارداتی

به طور کلی گک GS3 جدید در بازار جهانی با یک پیشرانه و گیربکس عرضه می شود که کاملاً با مشخصت فنی گک امپو (EMPOW) یکی است. موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو GDI با تکنولوژی Air to water این خودرو قادر است تا ۱۷۰ اسب بخار توان و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) به چرخ های جلوی این کراس اوور کوچک منتقل کند.

بیشتر بخوانید : مقایسه گیربکس دوکلاچه خشک و گیربکس دوکلاچه تر

میزان مصرف سوخت GS3 در چه محدوده ای قرار می گیرد؟

طبق اطلاعات رسمی این خودرو باید در حدود ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بسوزاند اما در شرایط واقعی احتمالاً کمی بیشتر می شود و مصرفش در حدود صدی ۷ خواهد بود.

زمان شتاب گیری گک GS3 چند ثانیه است؟

طبق کاتالوگی که بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفت این خودرو می تواند در عرض ۸.۵ ثانیه شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را انجام دهد.

قیمت گک جی اس ۳ در بازار جهانی چقدر است؟

فول ترین نسخه ای که از این خودرو در بازار جهانی وجود دارد قرار است به صورت وارداتی به ایران بیاید که قیمتش حدود ۲۱ هزار دلار است.

به طور کلی با توجه به فی خوردن های عجیب خودروهای بسیار ارزان تر وارداتی، احتمالاً قیمت گک GS3 با مدل ۲۰۲۳ هم کمتر از ۲ میلیارد تومان برای ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی تمام نشود. به این ترتیب رفته رفته می بینیم که وعده های مسئولان به دروغ تبدیل می شوند و واردات خودروهای صفر کیلومتر ارزان قیمت، حتی با حضور چینی ها هم میسر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید : مقایسه قیمت چانگان وارداتی با مونتاژی ها؛ واردات ارزان رویایی بیش نیست

به هر حال امیدواریم تا با کاهش میزان تعرفه هایی که برای واردات در نظر گرفته شده کمی از قیمت چینی ها و غیرچینی های وارداتی کم شود و قشر وسیع تری از مردم بتوانند خودروی نسبتاً خوب و با کیفیت سوار شوند.

خوشحال می شویم تا شما مخاطبین عزیز هم نظرات خود در مورد این خودرو، ویژگی ها و همچنین قیمت جهانی اش را برای مان کامنت کنید.

گالری تصاویر گک GS3 2023

سوالات متداول

مشخصات فنی گک GS3 وارداتی چیست؟

موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو GDI با تکنولوژی Air to water این خودرو قادر است تا ۱۷۰ اسب بخار توان و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) به چرخ های جلوی این کراس اوور کوچک منتقل کند.

آپشن ها و امکانات ویژه گک GS3 چیست؟

از آپشن های مهم گک GS3 می توان به ترمز اضطراری خودکار، دوربین ۳۶۰، کروز کنترل هوشمند، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، رادار تابلو خوان، نور بالا اتوماتیک، رادار کمکی راننده در ترافیک (TJA)، محدود کننده هوشمند سرعت، رادار بین خطوط، اتوپارک، دستگیره های در مخفی شونده، سقف پانوراما با آفتاب گیر الکتریکی، شارژر وایرلس و درب صندوق برقی اشاره کرد.

قیمت گک جی اس ۳ در بازار جهانی چقدر است؟

فول ترین نسخه ای که از این خودرو در بازار جهانی وجود دارد قرار است به صورت وارداتی به ایران بیاید که قیمتش حدود ۲۱ هزار دلار است. به طور کلی با توجه به فی خوردن های عجیب خودروهای بسیار ارزان تر وارداتی، احتمالاً قیمت گک GS3 با مدل ۲۰۲۳ هم کمتر از ۲ میلیارد تومان تمام نشود.

۳.۳ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.