پل‌استار رو در رو با چالش‌های تولید

گام بلند پل‌استار برای تولید خودرو
پل‌استار اکنون به عنوان برند مستقل در گروه خودروسازی ولوو، اکتبر گذشته از نخستین خودروی تولیدی خود به نام پل‌استار۱ رونمایی کرد. اگرچه این خودرو دارای طراحی جذاب و ویژگی‌های قدرتی چشمگیری است، اما به دلیل روند تولیدی پیچیده خود، خودرویی با بازار انبوه نخواهد بود. چشم‌انداز تولید این خودرو تنها تعداد ۵۰۰ دستگاه است که از سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، حجم تولید پایین به دلیل روند پیچیده و مشکل مونتاژ کردن خودرو است که وجود قطعات ترکیبی از جمله آن‌هاست. به خاطر خواهید داشت که این خودرو در ابتدا به عنوان پرچم‌دار کوپه ولوو طراحی شد. در هر گزارشی، ولوو یک بار خواستار استفاده از نسخه کوتاه‌شده‌ای از پلتفرم استیل مدل S90 است و به تبع آن، بدنه فیبرکربنی پل‌استار باید از جنس استیل بشود. اما تبدیل بدنه فیبرکربنی به استیل به‌ویژه در مقیاس‌های زیاد اصلا کار ساده‌ای نیست.
گام بلند پل‌استار برای تولید خودرو
نتیجه این روند تولید پیچیده، قیمت بالای ۱۷۷ هزار دلاری برای فروش است. با این حال، نحوه فروش این مدل، از طریق مدل اقساطی خواهد بود. خریداران همچنین می‌توانند همانند شرایط فروش ولوو، بدون پرداخت پیش‌قسط و تعهد تا پایان قرارداد، با اقساط ۲ یا ۳ ساله صاحب خودرو شوند. خدمات پل‌استار شامل خدمات مازادی همچون تکنولوژی استفاده از آپشن‌های خودرو از طریق گوشی تلفن همراه و درخواست تجربه شخصی استفاده از خودرو قبل از خرید است.
تولید واقعی این برند خودش را با پل‌استار۲ در اواخر سال ۲۰۱۹ نشان خواهد داد. این سدان کوچک تمام‌الکتریکی خودروهایی نظیر تسلا مدل ۳ را به چالش خواهد کشید و روند تولیدی آن، از پیچیدگی کمتری برخوردار خواهد بود. این مدل روی معماری ماژولار کوچک ولوو سوار خواهد شد که در حال حاضر پایه ولوو XC40 2019 است. پل‌استار ۳ در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد و نماینده شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی از این برند خواهد بود.
گام بلند پل‌استار برای تولید خودرو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.