کانسپت پولستار O2 ؛ نگاه ولوو به آینده

کانسپت پولستار O2 ، نگاه ولوو به آینده
کانسپت پولستار O2 ، نگاه ولوو به آینده

کانسپت پولستار O2 جدیدترین محصول کمپانی پولستار است که به عنوان زیرمجموعه ولوو تولید خودروهای مدرن و برقی را انجام می دهد. در ادامه ویژگی های این کانسپت را بررسی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تقریبا ۲ سال پیش بود که کمپانی پولستار از کانسپت پریست پرده برداشت و تصویری از محصولات آینده این نشان را به علاقه مندان به خودرو نشان داد. اما این بار کانسپت جدید با قبلی متفاوت است و سبک دیگری از محصولات آینده پولستار را نشان می دهد. کانسپت پولستار O2 یک اسپرت تمام برقی جذاب است و یا به عبارت ساده تر یک رودستر چهار صندلی است که تعریف جدید ولوو از خودروهای اسپرت عصر مدرن را نشان می دهد.

طراحی کانسپت پولستار O2

ساده ترین و کوتاه ترین توضیح در مورد طراحی این کانسپت آن است که ولوو می خواسته تا یک خودرو اسپرت با سقف محکم بسازد که نسبت های طراحی کلاسیک خودروسازی را دارد اما روحی مدرن و سطح بالایی از تکنولوژی در آن دیده می شود. کانسپت پولستار O2 دستاوردی بسیار مهم برای نشان پولستار است بطوریکه مدیرعامل این کمپانی می گوید : «این خودروی قهرمان برند ماست! پس در واقع کانسپت پولستار O2 نهایت آنچیزی است که کمپانی پولستار در زمینه طراحی و تکنولوژی به آن رسیده است».

ویژگی های فنی پولستار O2

اگرچه کمپانی پولستار هنوز هیچ عددی را در مورد مشخصات فنی این خودرو منتشر نکرده است، اما می توان به ویزگی های شاخص دیگر این خودرو پرداخت. حس سرزندگی و سبکی چیزی است که پشت فرمان کانسپت پولستار O2 خواهید داشت و به لطف پلتفرم آلمینیومی برگرفته از پولستار ۵، حس اسپرت بودن هم یکی از مهم ترین ویژگی های این رودستر جذاب است. زاویه انحراف حداقلی، فرمان مستقیم و پیشرانه تمام برقی تمام آن چیزی است که فعلا از این کانسپت می دانیم و هنوز هیچ عددی در مورد قدرت و گشتاور این خودرو منتشر نشده است.

کانسپت پولستار O2 ، نگاه ولوو به آینده

کمپانی پولستار سعی کرده در کانسپت پولستار O2 سیاست های محیط زیستی خود را هم نشان دهد و تمام اجزای نرم داخلی در این خودرو از پلی استر های بازیافتی ساخته شده اند. حتی در فوم و چسب های بازیافتی در ساخت قطعات استفاده شده و بخش زیادی از شاسی آلمینیومی این خودرو هم از آلومینیوم بازیافتی است.

جذاب ترین ویژگی پولستار O2

جالب ترین و متفاوت ترین ویژگی کانسپت پولستار O2 استفاده از دِرون (پهپاد) در عقب آن است که می تواند از خودرو خارج شود و در حال حرکت از خودرو تصاویر هوایی را ضبط کند. مهندسی آیرودینامیک خاص در عقب خودرو به نحوی است که در زمان حرکت این پهباد به راحتی از خودرو خارج شود و شروع به پرواز کند. اضافه شدن این پهپاد اگرچه جذاب و خاص است اما بنظر می رسد در عمل کارایی چندانی نداشته باشد.

همان طور که اشاره شد جزئیات زیادی در مورد این خودرو منتشر نشده و باید منتظر ماند و دید کمپانی پولستار چه زمان مشخصات فنی آن را منتشر می کند. اما در مجموع بنظر می رسد این تنها یک کاسنپت معمولی برای پولستار نیست و بنظر می رسد کمپانی در آینده برای این کانسپت برنامه های جدی دارد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

جالب ترین ویژگی پولستار O2 چیست؟

جالب ترین و متفاوت ترین ویژگی کانسپت پولستار O2 استفاده از دِرون (پهپاد) در عقب آن است که می تواند از خودرو خارج شود و در حال حرکت از خودرو تصاویر هوایی را ضبط کند.

خودروی مفهومی پولستار O2 چه ویژگی های فنی ای دارد؟

حس سرزندگی و سبکی چیزی است که پشت فرمان کانسپت پولستار O2 خواهید داشت و به لطف پلتفرم آلمینیومی برگرفته از پولستار ۵، حس اسپرت بودن هم یکی از مهم ترین ویژگی های این رودستر جذاب است. زاویه انحراف حداقالی، فرمان مستقیم و پیشرانه تمام برقی تمام آن چیزی است که فعلا از این کانسپت می دانیم.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.