کدام خودروساز بالاترین تکنولوژی را دارد؟

کدام خودروساز بالاترین تکنولوژی را دارد؟

هنگامی که از تکنولوژی در خودروها صحبت می شود، بسیاری از مردم تصور می کنند کمپانی «تسلا» بالاترین سطح تکنولوژی را ارائه می دهد، اما در واقعیت این چنین نیست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بر پایه تحقیقات انجام شده براساس تجربه استفاده ۹۰ روزه از خودروهای جدید و براساس نظرسنجی از مالکان این خودروها، نتایج جالبی به دست آمده است. جلوه های بصری و ظاهری تکنولوژی این روزها برای همه خودروسازان بسیار مهم است. برای مثال، این روزها کیفیت و پیشرفته بودن سیستم اطلاعات و سرگرمی برای مشتریان اهمیت بسیاری دارد. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان خودرو برخی قطعات را بیش از سایرین در بحث تکنولوژی ارزیابی می کنند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که دوربین های بیش تر در یک خودرو در برابر قابلیت هایی مثل سیستم کنترل حرکت و سیستم خودران، از اهمیت بیش تری برای مشتریان برخوردار است. مجموعه “JD Power” تمامی المان های مختلف در خصوص نوآوری و سطح بالای تکنولوژی (براساس تجربه مشتریان) جمع آوری می کند و بر این اساس خودروها را رتبه بندی می کند.

حتماً بخوانید: کیا اپتیما مطمئن ترین سدان خانوادگی در آمریکا

بر این اساس، «ولوو» با کسب ۶۱۷ امتیاز در صدر فهرست قرار می گیرد. کسب این امتیاز با بررسی امکانات مدل ۲۰۲۰ خودروی ولوو “XC60” دور از انتظار نیست، چراکه مشتریان این خودرو از میزان امنیت، لوکس بودن و فناوری صوتی در این خودرو رضایت بالایی نشان دادند. نشان آلمانی «ب ام و» با کسب امتیاز ۵۸۳، «کادیلاک» با امتیاز ۵۷۷، «مرسدس بنز» با امتیاز ۵۶۷ و «جنسیس» با امتیاز ۵۵۹ در رده های بعد قرار می گیرند. همان طور که می بینید ولوو با اختلاف زیادی در رده اول قرار دارد و در رده های بعدی امتیازها نزدیک تر است. مؤسسه JD Power امسال برای نخستین بار امتیازهای تسلا را هم بررسی کرده است و تسلا می توانست با کسب ۵۹۳ امتیاز در رده دوم قرار گیرد، اما تسلا در فهرست رسمی این مؤسسه قرار نمی گیرد، چراکه کمپانی تسلا اجازه ارزیابی خودروها را در ۱۵ ایالت به این مؤسسه نمی دهد و به همین دلیل JD Power نام این خودرو را از این فهرست حذف کرده است. البته در نظر داشته باشید اگر تسلا نیز در این رده بندی بود، باز هم ولوو در صدر فهرست قرار می گرفت.

اگر خودروهای لوکس را کنار بگذاریم و به خودروهای معمول بازار برسیم، در این فهرست «هیوندای» با در نظر گرفتن متوسط تکنولوژی در خودروهایش، امتیاز ۵۵۶ را کسب می کند و در رده اول قرار می گیرد و پس از آن نشان های «سوبارو»، «کیا»، «نیسان»، «رم» و… قرار می گیرند. نکته مهم در این قسمت از فهرست، حضور هر دو نشان کره ای است و این نشان دهنده پیشرفت روزافزون آن ها در تولید خودروست. نشان های «آکورا»، «هوندا»، «جیپ»، «پورشه» و «مینی» در انتهای این فهرست قرار می گیرند.

همچنین، این مطالعات مدل های به خصوص را براساس ۳۴ تکنولوژی رده بندی می کند. این امتیازدهی براساس چهار ویژگی مهم انجام می شود. این چهار ویژگی شامل راحتی، عملکرد سیستم های خودکار، انرژی و پایداری، سیستم اطلاعات و سرگرمی و ارتباطات می شود. در بحث راحتی، «کادیلاک CT5» و «سوبارو Ascent» به عنوان بهترین ها انتخاب شده اند. در بحث عملکرد سیستم های خودکار، «کادیلاک اسکالید»، «جنسیس G70» و «شورلت کامارو» انتخاب شده اند. «کادیلاک XT5» و «کیا اسپورتیج» هم در بحث سیستم اطلاعات و سرگرمی و ارتباطات به عنوان بهترین خودروها انتخاب شده اند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.