ولوو EX30 مدل 2024 ؛ پرشتاب ترین محصول این کمپانی رونمایی شد

ولوو EX30 مدل 2024
ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴

ولوو EX30 2024 با ویژگی های منحصر به فردش معرفی شد و حالا می توان آن را کوچک ترین کراس اوور برقی کمپانی ولوو دانست که از قضا پرشتاب ترین محصول این کمپانی هم است و مهم تر از همه این که قرار است با قیمت مناسبی به بازار آمریکا و اروپا عرضه شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

عملکرد کمپانی ولوو در زمینه خودروهای الکتریکی فقط در راستای تولید و عرضه محصولاتی با مشخصات فنی و پیشرانه ای خاص نبود، بلکه در خودروهای تمام برقی اش شاهد به‌کارگیری امکانات رفاهی و ایمنی فوق العاده به‌روزی هستیم که می تواند نظر هر مخاطبی را به خود جلب کند. در ادامه، بیش تر با جدیدترین خودروی تمام برقی ولوو یعنی EX30 آشنا می شویم.

ولوو EX30 مدل 2024
ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴

در نگاهی کلی حس می کنیم EX30 مدل ۲۰۲۴ همان EX90 است، اما چنین حسی تقریباً اشتباه است، زیرا این دو خودرو هم از نظر اندازه و هم از نظر طراحی ظاهری با هم تفاوت هایی دارند که منجر شده است EX30 مدل ۲۰۲۴، ارزان ترین خودروی تمام برقی ولوو شود.

طراحی ظاهری ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴

ولوو EX30 مدل 2024

در قسمت جلو، به دلیل برقی بودن این خودرو، خبری از جلوپنجره مشبک نیست و با یک سطح بسته روبه‌رو هستیم. چراغ های جلو به EX90 شباهت زیادی دارند و شبیه چکش یا T خوابیده طراحی شده اند.

ولوو EX30 مدل 2024

در عقب خودرو نیز همان الگوی داس شکل چراغ را داریم، اما با جلوه ای جدیدتر و به‌روزتر که نشان می تواند الهام بخش تمام برقی بودن خودرو برای بیننده باشد.

ولوو EX30 مدل 2024

در نمای کناری هم رینگ های بزرگ و عضلانی جدیدی را می بینیم که جذابیت و اسپرت بودن خودرو را به ما القا می کند. از طرفی اما برخلاف بقیه خودروهای برقی روز دنیا، در ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴ با دستگیره های مخفی شونده روبه‌رو نیستیم که همین قضیه شاید برخلاف انتظار خریدار واقع شود.

امکانات رفاهی و ایمنی ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴

ولوو EX30 مدل 2024

از امکانات رفاهی و ایمنی جدیدی که در این خودرو به‌کار رفته است می توان به تبدیل کردن طیف وسیعی از تلفن های همراه هوشمند به ریموت خودرو، امکان کنترل بخش های مختلف خودرو مانند شارژ باتری ها، موقعیت خودرو، باز و بسته کردن درها و گرم کردن کابین توسط تلفن همراه و آخرین نسل از سیستم کمکی پارک اشاره کرد. لازم به ذکر است که آخرین نسل اتو پارک در نظر گرفته شده برای این خودرو، شرایط مختلف پارکینگ ها از جمله عمودی، افقی، مورب و… را پوشش می دهد.

ولوو EX30 مدل 2024

یکی دیگر از ویژگی های درون کابین ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴ این است که دیگر کلاستر مجزایی برای نشان دادن وضعیت پیشرانه و قسمت های فنی وجود ندارد و همه این اطلاعات قرار است توسط یک مولتی مدیای ۱۲.۳ اینچی، که قابلیت های مختلفی دارد و با دستیارهای اینترنتی متفاوت سازگار است، در اختیار راننده و سرنشینان قرار گیرد.

مشخصات فنی ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴

این خودرو قرار است در بازار آمریکا با دو پیشرانه متفاوت عرضه شود که نسخه پایه تک موتور و نسخه پرفورمنس، دو موتوره عرضه می شود. جدا از بازار آمریکا، نسخه اروپایی این خودرو فقط به صورت پایه و تک موتوره خواهد بود و مردم اروپا نمی توانند نسخه پرفورمنس این خودرو را خریداری کنند.

نسخه Extended Range یا تک موتوره

در نسخه Extended Range که نسبت به پرفورمنس می تواند مسافت بیش تری را بپیماید از یک موتور برقی استفاده شده است که بر روی محور عقب خودرو نصب می شود و حداکثر توان ۲۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۴۳ نیوتن متر را به چرخ های عقب تحویل می دهد.

نسخه Performance

اما در نسخه پرفورمنس دو موتور الکتریکی داریم که هر کدام از آن ها به طور مجزا هر یک از دو محور خودرو را تغذیه می کنند و حداکثر توان ۴۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۴۳ نیوتن متر را در اختیار آن قرار می دهند. همین خروجی ها موجب شده است EX30 مدل ۲۰۲۴ پرفورمنس به سریع ترین و پرشتاب ترین خودروی کمپانی ولوو تبدیل شود و فقط در عرض ۳.۴ ثانیه از سرعت ۰ به ۶۰ مایل بر ساعت برسد.

مشخصات باتری های ولوو EX30 2024

ولوو EX30 مدل 2024
ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴

نسخه تک موتوره

نسخه تک موتوره بازار آمریکا، که با Extended Range شناخته می شود، دارای یک باتری با ظرفیت ۶۴ کیلووات ساعت است که حداکثر می تواند ۴۴۲ کیلومتر را طی کند. باتری نسخه تک موتوره بازار اروپا اما ۴۹ کیلووات ساعتی است که حداکثر مسافت طی شده ۳۲۲ کیلومتری را ثبت کرده است.

نسخه Performance

در نسخه پرفورمنس، که فقط در آمریکا عرضه خواهد شد، از همان باتری ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده می شود که حداکثر مسافت قابل پیمایش آن در مقایسه با نسخه Extended Range حدود ۱۶ کیلومتر کم تر است.

قیمت ولوو EX30 2024

قیمت نسخه پایه این خودرو در آمریکا از ۳۴,۹۵۰ دلار شروع می شود و در بازار اروپا قیمت پایه فروش این خودرو حدود ۳۶ هزار یورو است، که طبق گفته های مدیران ولوو، قیمت این خودروی تمام برقی در حدود نسخه های هم اندازه و با موتور احتراقی برای مشتری تمام می شود.

منبع: Motor1.com

ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴ چه امکانات رفاهی و ایمنی‌ای دارد؟

از امکانات جدید به‌کاررفته در این خودرو می توان به تبدیل کردن طیف وسیعی از تلفن های همراه هوشمند به ریموت خودرو، امکان کنترل بخش های مختلف خودرو مانند شارژ باتری ها، موقعیت خودرو، باز و بسته کردن درها و گرم کردن کابین توسط تلفن همراه و آخرین نسل از سیستم کمکی پارک اشاره کرد.

ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در نسخه Extended Range از یک موتور برقی استفاده شده است که بر روی محور عقب خودرو نصب می شود و ۲۶۸ اسب بخار و ۳۴۳ نیوتن متر را فراهم می کند، اما در نسخه پرفورمنس دو موتور الکتریکی داریم که هر کدام از آن ها به طور مجزا هر یک از دو محور خودرو را تغذیه می کنند و حداکثر توان ۴۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۴۳ نیوتن متر را در اختیار آن قرار می دهند.

برای ولوو EX30 مدل ۲۰۲۴ از چه باتری هایی استفاده شده است؟

نسخه Extended Range بازار آمریکا دارای یک باتری با ظرفیت ۶۴ کیلووات ساعت است که حداکثر می تواند ۴۴۲ کیلومتر را طی کند. باتری نسخه تک موتوره بازار اروپا اما ۴۹ کیلووات ساعتی است که حداکثر مسافت طی شده ۳۲۲ کیلومتری را ثبت کرده است. در نسخه پرفورمنس هم از همان باتری ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده می شود که حداکثر مسافت قابل پیمایشش در مقایسه با نسخه Extended Range حدود ۱۶ کیلومتر کم تر است.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.