فلوئنس دنده ای؛ خودرویی که فراموش شده است

فلوئنس دنده ای؛ خودرویی که فراموش شده است
رنو فلوئنس جزء محصولاتی است که هیچ گاه نتوانست در بازار آزاد حریف خودروهای ژاپنی و کره ای شود. با این که در سال آخر واردات، رنو فلوئنس توانست فروش و عرضه بیش تر از تویوتا کرولا داشته باشد، اما بازار آزاد و سهولت فروش آن ارتقا پیدا نکرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

امروز خلاف این که بسیاری فکر می کنند ” رنو فلوئنس ” دنده ای از نظر فروش و قیمت گذاری آن چنان در بازار خودرو قوی نیست و همچنان با بهایی کم تر از ۸۵ میلیون تومان معامله می شود، اما با تحقیق های میدانی انجام شده، برخی نمایشگاه داران و دارندگان نسخه های صفر کیلومتر این خودرو که از سال گذشته نتوانسته اند با قیمت دلخواه، فلوئنس دنده ای را بفروشند، گاهی قیمتی حدود ۱۲۰ میلیون تومان را برای نسخه دنده ای آن اعلام می نمایند. آخرین سری ” رنو فلوئنس ” دنده ای به نمایش گر، دوربین و سنسور پارک عقب مجهز بود و از سوی شرکت ” نگین خودرو ” با این امکانات به بازار می آمد.
اما اگر بخواهید نسخه کارکرده این خودرو را خریداری کنید، می توانید مدل های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ آن را بیابید. این خودرو از نظر امکانات رفاهی ثابت بوده و تیپ بندی خاصی برای آن در بازار وجود ندارد. امکانات گفته شده ای همچون نمایش گر، دوربین و… نیز یا توسط مالکان به خودرو اضافه شده یا از طریق شبکه خدمات پس از فروش و فروش ” نگین خودرو ” در ایران، روی فلوئنس نصب شده است.
با این حال نسخه های کارکرده حدود ۴ هزار تا ۸۰ هزار کیلومتر این خودرو در نمونه های سالم بدون رنگ، قیمت نزدیک به ۷۸ میلیون تا ۱۰۸ میلیون تومان را دارد. البته که برخی آگهی ها، قیمت های بیش تر از این را نشان می دهند.
” رنو فلوئنس ” دنده ای خودرویی است که تنها در نسخه فیس لیفت به بازار ایران آمده و امکاناتی مانند شیشه های برقی و آینه های کناری برقی روی آن نصب شده است. سیستم تهویه خودرو، دستی بوده و پشت آمپر آن نیمه دیجیتال است. این خودرو به موتور ۲ لیتری با قدرت حدود ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر مجهز است و یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی، توان آن را به چرخ های جلو می رساند. سواری نرم، قدرت و شتاب خوب، فرمان پذیری مناسب، فرمان نرم و راحت، سیستم تهویه مناسب و مصرف سوخت پایین از ویژگی های این خودرو به حساب می آید. در زمان عرضه ” رنو فلوئنس ” دنده ای از سوی ” نگین خودرو “، در بازه زمانی خاصی این فرانسوی وارداتی در کنار ” کیا سراتوی ” دنده ای تولید داخل قرار می گرفت.

۳ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.