رنو نیاگارا ؛ شروع همکاری رنو و جیلی

رنو نیاگارا
رنو نیاگارا

کمپانی رنو فرانسه از خودروی مفهومی نیاگارا رونمایی کرد. نیاگارا در واقع سرآغازی برای محصولات رده E و D رنو است، که در کره تولید خواهند شد و از پلتفرم CMA جیلی و ولوو استفاده می‌کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بله درست خواندید. رنو در آینده ای نزدیک محصولات رده بالای خود را بر مبنای پلت فرم جیلی بنا خواهد کرد‌. معنای کلمه «جهانی شدن» در دنیای امروز همین است و این دقیقاً نقطه مقابل شعارِ رنگ باخته، نخ نما و پوسیده «تولید ملی و خودرو ملی» به حساب می آید. در دنیای امروز، صفر تا صد هیچ محصولی را یک کارخانه برعهده ندارد، چراکه زمان گذاشتن برای اکتشاف و ابداع چیزی که سال هاست توسط دیگران کشف شده است یا تولید می شود، جز اتلاف وقت و انرژی، حاصل دیگری ندارد. حال آن که همین وقت و انرژی را می توان در زمینه های دیگر برای شکوفایی صنعت و… به کار برد. به طور مثال، در دنیای امروز، مرسدس بنز در محصولات کلاس A خود از پیشرانه های رنو بهره می گیرد؛ رنو در برخی خودروهای خود پلت فرم و قوای فنی مشترک با نیسان را دارد؛ پژو و ب ام و با یکدیگر پیشرانه مشترک طراحی و تولید می کنند و باتری های شرکت اپل از یک شرکت چینی تأمین می شود. به همین دلیل است که اکنون می بینیم رنو با سابقه طولانی مدت در خودروسازی، به سراغ همکاری با یک برند چینی – سوئدی آمده است. همکاری های بین المللی قطعاً یکی از راهکارهای رسیدن به دانش و شکوفایی صنعتی است.

آغاز همکاری رنو و جیلی

رنو نیاگارا
رنو نیاگارا

در اوایل سال ۲۰۲۲، گروه جیلی بیش از یک سوم از سهام رنو کره را خریداری کرد. در نوامبر سال گذشته، این شرکت ها یک سرمایه گذاری مشترک ایجاد کردند؛ جیلی و رنو هر کدام ۵۰ درصد از سهام این جوینت ونچر را در اختیار دارند. هدف خودروسازان فرانسوی و چینی توسعه و تولید پیشرانه است. جوینت ونچر ایجادشده، حداکثر پنج میلیون موتور بنزینی و هیبریدی برای برندهای متعلق به جیلی و رنو تولید خواهد کرد. همچنین در بخش دیگری از اهداف این جوینت ونچر آمده است که تولید خودروهای برند رنو بر پایه پلت فرم CMA در بوسان کره جنوبی آغاز خواهد شد. هدف از تولید این مدل ها فروش خارج از اروپا از جمله آمریکای لاتین، آمریکای شمالی، ترکیه و هند است. طرح بین المللی شامل عرضه حداکثر هشت مدل در این قالب است. لازم به ذکر است که از پلت فرم CMA در خودروهایی همچون ولوو XC40، لینک اند کو ۰۱، لینک اند کو ۰۲، ۰۳، ۰۵، ۰۸، جیلی بویو L، جیلی بویو کول، جیلی توجلا، جیلی مونجارو و جیلی پریفیس بهره گرفته شده است.

کانسپت نیاگارا

کانسپت رنو نیاگارا را باید شروع یک ماجراجویی آفرودی در آمریکای جنوبی قلمداد کرد. این خودرو به شکل پیکاپی دوکابین با مجموعه‌ای متشکل از موتور بنزینی با سیستم هیبرید ملایم برای محور جلو و موتور برقی برای روی محور عقب طراحی شده است. به این ترتیب، در نیاگارا با خودرویی عضلانی و چهار چرخ محرک مواجه هستیم. نیاگارا این قابلیت را دارد که تنها از پیشرانه الکتریکی خود در رفت و آمدهای روزانه استفاده کند، که به این ترتیب، یک پیکاپ دوکابین محور عقب خواهد بود. البته جزییات مرتبط به ظرفیت باتری‌ها و نوع آن مشخص نیست.

رنو نیاگارا
رنو نیاگارا

رنو این پیکاپ را، به عنوان خودرویی مقرون به صرفه، ابتدا وارد آمریکای لاتین خواهد کرد. نمونه تولیدی نیمه اول سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد و تا قبل از سال ۲۰۲۷ نیز به فروش می‌رسد.

رنو نیاگارا چه مشخصاتی دارد؟

رنو نیاگارا را باید شروع یک ماجراجویی آفرودی، در آمریکای جنوبی قلمداد کرد. این خودرو به شکل پیکاپی دوکابین با مجموعه‌ای متشکل از موتور بنزینی با سیستم هیبرید ملایم برای محور جلو و موتور برقی برای روی محور عقب طراحی شده است. به این ترتیب، در نیاگارا با خودرویی عضلانی و چهار چرخ محرک مواجه هستیم.

۳.۷ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.