جشن تولد بنیان گذار بنتلی + ویدیو

جشن تولد بنیان گذار بنتلی

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دهم ژوییه ۲۰۱۸ صدمین سالگرد کمپانی بنتلی بود. جشن یادبود این مراسم با حضور خودرویی خاص برگزار شد.

Mulsanne W.O. Edition by Mulliner خودرویی که قرار است تنها صد نسخه از آن تولید شود. این خودروی سدان در نسخه های استاندارد، بلند محور و سرعت، قابل سفارش است که یادبودی برای بنیان گذار این کمپانی، آقای ” والتر اون بنتلی ” ( Walter Owen Bentley ) و خودروی وی ۱۹۳۰ ۸ Litre محسوب می‌شود. خودروی شخصی او آخرین خودرویی است که برای کمپانی اش طراحی کرده و دومین نسخه خارج شده از خط تولیدی است که روی آن جمله coachbuilt body from Henry Jervis Mulliner & Co حک شده است. این همان Mulliner معروفی است که تا امروز هم وظیفه شخصی سازی بنتلی را بر عهده دارد. اما ” والتر اون ” نتوانست مدت زیادی از ” نهایت مهندسی خودرو” لذت ببرد و بحران های شدید اقتصادی، وی را مجاب کردند تا در ۱۹۳۱ آن را بفروشد. در سال ۲۰۰۶ کمپانی بنتلی، آن ۸ Litre را خریداری کرد و در بخشی از بازسازی آن، میل لنگ خودرو را تعویض کرد. حال آن میل لنگ مهم ترین ویژگی W.O. Edition Mulsanne محسوب می‌شود. کمپانی بنتلی آن میل لنگ را به صد قسمت تقسیم کرده و هر قطعه را در یکی از خودروها، در محفظه ای سفارشی در کنار محل قرارگیری نوشیدنی در عقب خودرو جاسازی خواهد کرد. چهار مدل چوب مختلف و آلومینیوم، محفظه ای را تشکیل می دهند که قاب
شیشه ای نمایش آن میل لنگ نمادین را در بر می گیرد.
جشن تولد بنیان گذار بنتلی


در کنار این ها، این خودرو میراث دار نیاکانش است، با جزییات و دوخت Beluga، چوب گردوی تیره با طراحی خاص و کف پوشی از جنس پشم بره. بدنه به رنگ مشکی Onyx رنگ آمیزی شده و چرخ ها، مشکی Beluga هستند. نوار روی کاپوت از جنس کروم است و جلو پنجره و قاب آن را نیز می توان از جنس کروم سفارش داد. البته مشتریان می توانند بنتلی خود را هرگونه که دوست دارند سفارش دهند.

بنتلی از نمایش این خودرو در نمایشگاه Goodwood صرف نظر کرد و ترجیح داد رونمایی از آن را به ۲۴ آگوست در Monterey Car Week موکول کند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.