نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور معرفی شد + ویدیو

نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور معرفی شد + ویدیو
پس از معرفی جدیدترین نسل کانتیننتال جی تی کوپه در سال ۲۰۱۷ و عرضه آن در ۲۰۱۸، اکنون «بنتلی» محصول خانوادگی خود را هم زیر تیغ جراحی برده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودرویی که گویی این بار از نو متولد شده است. فلایینگ اسپور جدید، مشتریانی را هدف گرفته است که لوکس بودن و ظرافت بیش تری در مقایسه با خودرویی همچون آئودی A8 W12 می خواهند! سدانی اشرافی و تجملاتی برای ضربه زدن به رولزرویس! اگرچه به عقیده کارشناسان، بنتلی هیچ گاه نتوانست اشرافی تر از رولزرویس ظاهر شود، اما با توجه به این که فلایینگ اسپور جدید، حرف های زیادی برای گفتن دارد، باید دید که در نهایت بنتلی تا چه حد به هدف خود نزدیک شده است. در این مقاله به معرفی و بررسی اجمالی این سدان لوکس جدید می پردازیم.
نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور معرفی شد + ویدیو


فلایینگ اسپور اکنون وارد سومین نسل خود شده است. نسل جدید این خودرو در مقایسه با نیاکان خود، طول بیش تری پیدا کرده است. اکنون طول فلایینگ اسپور به ۵٫۳۰۴ میلی متر می رسد. فاصله محوری خودرو نیز با ۱۳۰ میلی متر افزایش، به ۳٫۱۹۵ میلی متر رسیده است تا فضای بهینه تری برای سرنشینان ردیف دوم، مهیا کند. بنتلی درباره نسل سوم فلایینگ اسپور از لفظ «کاملاً جدید» استفاده می کند و معتقد است طراحی این محصول با خطوط و حجم های عضلانی نو، دگرگون شده است. با این حال، بنتلی به این موضوع اشاره نمی کند که استایل کلی فلایینگ اسپور جدید از کانتیننتال جی تی الگو برداری شده است و در واقع این خودرو، نمونه سدان آن کوپه لوکس محسوب می شود.
نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور معرفی شد + ویدیو

درهای کشیده عقب این خودرو، دسترسی به ردیف دوم صندلی های کابین با شکوه آن را راحت تر کرده اند. در نمای جلو، فلایینگ اسپور با چراغ های ماتریسی تمام LED تزیین شده است. رینگ های خودرو نیز به صورت استاندارد، ۲۱٫۰ اینچی هستند. البته همچنان نسخه «مولینر» با رینگ های ۲۲٫۰ اینچی سفارشی، عرضه می شود. سان روف پانورامیک بزرگ این خودرو هم با امکانات جدیدی همراه شده است. برای اولین بار در یک بنتلی مدرن، لوگوی فلزی بنتلی (Flying B)، قابلیت مخفی شدن پیدا کرده است! در واقع این لوگوی زیبا هنگام نزدیک شدن راننده به خودرو، چند ثانیه پس از روشن شدن چراغ های خوش آمد گویی (Welcome)، بیرون می آید و در جای خود ثابت می شود.
نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور معرفی شد + ویدیو
برای وفادار ماندن به اصول گذشته، جلوپنجره اختصاصی بنتلی با خطوط عمودی یکسان با جلوپنجره بنتلی S1 کانتیننتال فلایینگ اسپور مدل ۱۹۵۷، طراحی شده است. اما بنتلی این سدان شیک و جدید را در ۱۷ رنگ بدنه و دو تریم کرومی یا مشکی برای تزیین جلوپنجره، به فروش می رساند. چراغ های جلو به صورت استاندارد با فلاپ کرومی عرضه می شوند تا درخشش و لوکس بودن آن ها، بیش تر به چشم آید. در حالی که چراغ های عقب نیز با المانی به شکل حرف “B” تزیین شده اند.
اما سخن از طراحی داخلی در محصولات بنتلی، از هر چیز دیگری خوش تر است. روکش صندلی ها در ۱۵ رنگ و طرح مختلف، قابل سفارش است. همچنین برای اولین بار از روکش چرمی سه بعدی در رودری ها استفاده شده است. دیگر قسمت های کابین هم با روکش های چوبی و مشکی پیانویی، تزیین شده اند. صفحه نمایش چرخان ۱۲٫۳ اینچی به سنت محصولات قبلی بنتلی، در این مدل هم وجود دارد. این نمایش گر با یک چرخش ۱۸۰ درجه ای، قابلیت مخفی شدن دارد، اما در زمان مخفی بودن، سه نشان گر آنالوگ جای آن را می گیرند که شامل کرنومتر، قطب نما و دماسنج هوای محیط بیرون می شوند. این سبک طراحی برای آن دسته از مشتریانی مناسب است که مدرنیته و کلاسیک بازی را همزمان دوست دارند.
نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور معرفی شد + ویدیو

سیستم صوتی استاندارد خودرو از ۱۰ بلندگو بهره می برد، در صورت سفارش، بنتلی سیستم صوتی حرفه ای ۱٫۵۰۰ واتی از برند Bang & Olufsen را جایگزین می کند که ۱۶ بلندگو دارد. در مجهزترین نسخه فلایینگ اسپور، سیستم ۲٫۲۰۰ واتی ساخت کمپانی Naim با ۱۹ بلندگو و مبدل bass، نصب می گردد! قلب تپنده فلایینگ اسپور جدید را پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۰ لیتری تشکیل می دهد که ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همان پیشرانه ای که در مدل «بنتایگا Speed» هم مورد استفاده قرار گرفته است. قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته دو کلاچه منتقل می شود. این ویژگی های فنی، چشم گیر و حیرت انگیزند، اما فراموش نکنیم که فلایینگ اسپور وزن ۲٫۴۳۵ کیلوگرمی دارد. با این حال، نسل سوم آن همچنان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در مدت زمان ۳٫۸ ثانیه پر می کند. در حالی که حداکثر سرعت آن نیز به عدد جادویی ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت، محدود شده است.
این اسپرت ترین نسل از فلایینگ اسپور در تاریخ است. خودرویی که وزن کم تری در مقایسه با گذشته دارد و به طور استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک فعال، عرضه شده است. سیستم AWS بنتلی در سرعت های پایین، چرخ های عقب را در جهت مخالف با چرخ های جلو، فرمان می دهد تا از شعاع گردش خودرو بکاهد و سواری با این خودروی بزرگ جثه در خیابان ها را آسان تر کند. بنتلی این بار ترجیح داده است از سیستم توزیع قدرت ۶۰:۴۰ در سامانه چهار چرخ محرک، استفاده نکند. فلایینگ اسپور جدید با افتخار، سیستم Active AWD خود را به رخ می کشد که قدرت را بر حسب لغزش هر چرخ و شرایط جاده، میان چرخ های جلو و عقب به شکلی هوشمندانه تقسیم می کند.
فلایینگ اسپور جدید باید سواری نرم و راحتی را ارائه دهد، زیرا سیستم تعلیق گازی آن با ۶۰ درصد حجم هوای بیش تر، از نو تنظیم شده است. این سیستم تعلیق جدید با سامانه کنترل تعادل دائمی آمده است که از دمپرهای هوشمند برای این کار، کمک می گیرد. ترمزهای ۴۲۰ میلی متری جلو نیز اکنون، بزرگ تر از ترمزهای نسل قبل فلایینگ اسپور هستند تا بهتر از پس متوقف ساختن قدرت حاصل از پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی، بر آیند. بنتلی نخستین سری پیش فروش این محصول را از پاییز امسال آغاز می کند و تحویل اولین نمونه های این خودرو، به اوایل سال آینده (۲۰۲۰) موکول شده است.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

۲.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.