بنتلی بنتایگا ۲۰۲۱ با ظاهر و فناوری جدید رونمایی شد

بنتلی بنتایگا 2021

شرکت «بنتلی» از مدل فیس لیفت شاسی بلند لوکس «بنتایگا» با ویژگی های ظاهری و فناوری جدید رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شاسی بلند بنتلی بنتایگا در دنیای SUVها به عنوان یکی از لوکس ترین و جذاب ترین خودروها شناخته می شود. اکنون شرکت بنتلی فیس لیفت میان چرخه ای را برای این خودرو درنظر گرفته و آن را با ویژگی های جدید رونمایی کرده است.

بنتلی بنتایگا 2021

از نظر طراحی در قسمت جلو تغییرات چشمگیری دیده نمی شود، اما بزرگ ترین تغییر در قسمت عقب با نصب چراغ های بیضی شکل جدید صورت گرفته است. این چراغ های LED ظاهری مشابه با مدل «کانتیننتال GT» دارند و برای یکسان سازی زبان طراحی محصولات بنتلی، بدین شکل درآمده اند.

شیشه عقب نیز اکنون در عرض بدنه قرار گرفته و قسمت بیش تری را اشغال کرده است. افزون بر این، محفظه نصب پلاک به قسمت زیرین سپر نقل مکان کرده و دو خروجی اگزوز بیضی دوگانه در زیر سپر قرار گرفته اند. با انجام تغییرات ذکرشده، فاصله عرضی بین محورها به میزان ۲۰ میلی متر افزایش یافته تا با تغییر جانمایی چرخ ها و دورگلگیرها، ظاهر جذاب تری را از بنتایگای فیس لیفت شاهد باشیم.

در قسمت جلو تغییراتی از قبیل جلوپنجره بزرگ تر با توری متفاوت، گرافیک متفاوت چراغ های LED ماتریکس و تغییر ظاهر گلگیر شکل گرفته است. فرم سپر جلو نیز تهاجمی تر شده و برای اولین بار در بنتلی بنتایگا از برف پاک کن های گرم کن دار با ۲۲ واشر جت استفاده شده است. رینگ های بنتلی بنتایگای فیس لیفت هم نسبت به مدل قبلی به روزرسانی شده اند و ظاهر منحصر به فردی دارند.

کابین

بنتلی بنتایگا 2021

در قسمت داخلی بنتلی بنتایگا فیس لیفت همانند بدنه، تغییرات ظاهری فراوانی شکل گرفته است. طراحی متفاوت و اشرافی کنسول وسط به همراه نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی جدید، فرمان جدید مورد استفاده در مدل های کانتیننتال GT و فلایینگ اسپر، رودری های جدید و دوخت منحصر به فرد صندلی ها از جمله مهم ترین تغییرات کابین به شمار می روند.

بنتلی بنتایگا 2021

صندلی های عقب در مدل پنج نفره، برای اولین بار از سیستم تهویه بهره خواهند برد. فضای پای سرنشینان عقب اکنون به میزان ۱۰۰ میلی متر، بسته به مدل انتخابی، افزایش یافته است. بدون شک یکی از مهم ترین تغییرات کابین، نصب نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی سیستم سرگرمی با گرافیک و شفافیت بسیار بالاست.

بنتلی بنتایگا 2021

سیستم سرگرمی از ویژگی هایی همچون مسیریابی ماهواره ای، جست و جوی آنلاین، اپل کارپلی و اندروید اتو بهره می برد. برای سرنشینان عقب نیز تبلت لمسی با وضوح بالا درنظر گرفته شده که پیش از این در مدل فلایینگ اسپر نیز عرضه شده بود.

بنتلی بنتایگا 2021

درگاه USB-C و سیستم شارژ وایرلس نیز اکنون به صورت استاندارد در خودرو بنتایگای فیس لیفت نصب شده است. به منظور شخصی سازی بیش تر کابین، آپشن استفاده از تریم آلومینیومی شفاف و تریم های مختلف چوبی، از جمله چوب بلوط، نیز موجود است. دوخت های منحصر به فرد مختلفی هم به انتخاب خریدار قابل سفارش خواهد بود.

ویژگی های فنی

مشخصات فنی بنتلی بنتایگای فیس لیفت نسبت به مدل قبل بدون تغییر باقی مانده است. بنتایگای ۲۰۲۱ در ابتدا با پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربوی ۴ لیتری وارد بازار می شود.

بنتلی بنتایگا 2021

این پیشرانه ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۸ سرعته خودکار به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. پس از این، بنتلی در آینده ای نزدیک از مدل پلاگین هیبریدی بنتایگا با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری رونمایی می کند. این خودرو به سرعتی بیش از ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.