لوسید گراویتی؛ شاسی بلندی بزرگ با عملکردی بی‌نظیر + ویدیو

لوسید گراویتی
لوسید گراویتی

لوسید گراویتی (Lucid Gravity) یا گِرَویتی شاسی بلند نشان لوسید است که سرانجام معرفی رسمی آن انجام شد. خودرویی تمام برقی که ۷ نفر ظرفیت دارد و عملکردی مشابه سوپرکارها را ارائه می دهد.

مدیران 777 مدیران 777

کمپانی لوسید اولین تصاویر رسمی از لوسید گراویتی مدل ۲۰۲۴ را منتشر کرده است. البته که از این تصاویر به عنوان پیش نمایش یاد می شود، اما نمونه بسیار نزدیک به تولید را در این تصاویر می بینید و قرار نیست طراحی ظاهری این خودرو تغییر چندانی داشته باشد. لوسید که در تولید مدل ایر بسیار موفق عمل کرد و توانست استانداردهای خودروهای تمام برقی لوکس را در بحث لوکس بودن و کیفیت بالاتر ببرد، حالا می خواهد با یک کراس اوور هفت‌نفره بزرگ سهم بازار پررونق شاسی بلندها را هم در سال های آینده به دست آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تعریف جدیدی از شاسی بلند برقی

پیتر رالینسون، مدیر عامل لوسید، در مورد لوسید گراویتی می گوید: «گراویتی براساس هر آن چه ما تا امروز در بحث تکنولوژی به دست آورده ایم ساخته شده و عملکردی خواهد داشت که در هیچ شاسی بلند دیگری ندیده اید.» هنوز به جز این تصاویر مشخصات دقیقی از گراویتی منتشر نشده است، اما از آن جا که همان پلتفرم لوسید ایر را در این خودرو داریم، پس انتظار می رود در قوی ترین نسخه همان مشخصات لوسید ایر Sapphire را داشته باشیم. یعنی ترکیب سه موتوره ای که بیش از ۱,۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. بیش ترین پیمایش هم احتمالاً در نسخه ای نزدیک به گرنت تورینگ با ۸۳۰ کیلومتر پیمایش با هر بار شارژ ثبت خواهد شد.

هفت‌نفره بزرگ و قدرتمند

کابین لوسید گراویتی
کابین لوسید گراویتی

اگرچه مشخصات دقیق لوسید گراویتی را نمی دانیم، اما مشخص است که با کشیده شدن خودرو، فضای بیش تری در کف برای پک باتری مهیا می شود تا با اضافه شدن وزن مقابله کند و در نهایت، عملکرد فنی عالی باقی بماند. علاوه بر داشتن ۷ صندلی، لوسید قابلیت خوابیدن صندلی ها را هم در کابین تضمین می کند تا فضای قابل قبولی در هر نوع استفاده با این شاسی بلند در دسترس باشد. همچنین کمپانی وعده داده است نسل جدید سیستم های اطلاعات سرگرمی را در این خودرو خواهیم داشت که کیفیت و سرعت بیش تری را نسبت به نسخه های قبل ارائه می دهد.

قرار است اطلاعات بیش تر در مورد لوسید گراویتی اوایل ۲۰۲۳ منتشر شود و همان زمان هم امکان پیش سفارش برای مشتریان فراهم خواهد بود. اولین تحویل های این خودرو در سال ۲۰۲۴ انجام می شود.

ویدیو لوسید گراویتی؛ شاسی بلندی بزرگ با عملکردی بی‌نظیر

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

مشخصات احتمالی لوسید گراویتی چگونه خواهد بود؟

انتظار می رود در قوی ترین نسخه همان مشخصات لوسید ایر Sapphire را داشته باشیم؛ یعنی ترکیب سه موتوره ای که بیش از ۱,۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. بیش ترین پیمایش هم احتمالاً در نسخه ای نزدیک به گرنت تورینگ با ۸۳۰ کیلومتر پیمایش با هر بار شارژ ثبت خواهد شد.

لوسید گراویتی در چه سگمنی به بازار می آید؟

این خودرو در سگمنت شاسی بلند (کراس اوور بزرگ) قرار می گیرد و هفت نفر ظرفیت دارد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.