لوسید ایر Sapphire ، سدانی با بیش از 1200 اسب بخار قدرت!

لوسید ایر Sapphire ، سدانی با بیش از 1200 اسب بخار قدرت!

لوسید ایر Sapphire جدید ترین و قدرتمند ترین نسخه از لوسید ایر است که به تازگی توسط این کمپانی معرفی شده و بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی لوسید در سال ۲۰۰۷ و ابتدا به منظور توسعه باتری خودروهای برقی راه اندازی شد. بعد از مدتی تولید خودرو در دستور کار این کمپانی قرار گرفت. آن ها سعی داشتند خودروهایی تمام برقی و در سگمنت لوکس بازار عرضه کنند و به طور مشخص برای رقابت با تسلا مدل S پورشه تایکان آماده می شدند. لوسید ایر اولین مدل تولیدی آن ها بود که در نسخه دریم نشان داد مهندسی دقیقی پشت ساخت خودروهای این نشان است. ثبت پیمایش بسیار بالا و آیرودینامیک عالی بدنه در مدل ایر، باعث شد رقبا بفهمند رقیبی جدی در این کلاس به وجود آمده است و حالا لوسید ایر Sapphire با قدرتی بینظیر آمده تا دوباره شگفتی ساز شود.

مشخصات فنی لوسید ایر Sapphire

لوسید ایر Sapphire ، سدانی با بیش از 1200 اسب بخار قدرت!

این نسخه از لوسید ایر به سه پیشرانه برقی مجهز می شود. دو پیشرانه روی هر چرخ عقب قرار می گیرد و یک پیشرانه دیگر نیروی محور جلو را تامین می کند. در حال حاضر مشخصات دقیق این خودرو منتشر نشده است، اما کمپانی تایید کرده که نهایت قدرت بالای ۱,۲۰۰ اسب بخار را در این سدان خواهیم داشت. البته عدد دقیق و آمار مربوط به عملکرد لوسید ایر Sapphire در آینده اعلام می شود. اما با این عدد حدودی برای قدرت، می دانیم که این خودرو در منتر از ۲ ثانیه شتابگیری صفر تا صد را انجام خواهد داد و شتابگیری تا ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۴ ثانیه زمان می برد. همچنین مدت زمان پیمایش مسیر یک چهارم مایل یا همان مسیر درگ برای این خورو کمتر از ۹ ثانیه خواهد بود.

موتورهای پیشرفته در لوسید ایر Sapphire

دو پیشرانه که روی دو چرخ عقب هستند، وظیفه ای فراتر از تامین نیروی بالا برای شتابگیری دارند. این دو پیشرانه گشتاور مشخص را بر اساس نیاز به چرخ ها منتقل می کنند و این یعنی توزیع گشتاور هوشمند که باعث می شود در پیچ ها با بالاترین سرعت بهترین عملکرد را در این خودرو ببینیم. در عمل اگر در پیچ بسیار تندی باشید موتور کنترل کننده چرخ داخلی ترمز می کند. اما موتور چرخ بیرونی شتاب دهنده خواهد بود و این یعنی با بالاترین سرعت پیچ تندی را پشت سر خواهید گذاشت.

برای حفظ سلامت این پیشرانه ها، موتور های عقب مبدل های حرارتی جدید و خنک کننده های پیشرفته را خواهند داشت تا افت عملکرد را در آن ها نبینیم. همچنین ظرفیت باتری بیشتر شده و عملکرد حرارتی آن هم بهبود پیدا کرده اما فعلا کمپانی جزئیاتی از این تغییرات را رسانه ای نکرده است.

تغییرات فنی دیگر در لوسید ایر Sapphire

لوسید ایر Sapphire ، سدانی با بیش از 1200 اسب بخار قدرت!

در لوسید ایر Sapphire نسبت به دیگر نسخه های ایر تعلیق سفت تری را داریم و سیستم فنر ها و بوش ها بطور خاص با مشخصات فنی این سدان هماهنگ شده اند. علاوه بر این سیستم ترمز های ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری و فرمان برقی همگی در این نسخه برنامه نویسی جدید دارند و برا مهار سرعت بالای این خودرو ترمز های کربن سرامیکی به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است.

لوسید ایر Sapphire ، سدانی با بیش از 1200 اسب بخار قدرت!

رینگ های بکار رفته در لوسید ایر Sapphire طراحی جدید با الگوی U را دارند که دیسک های فیبر کربنی آیرودینامیک روی آن ها سوار می شوند. همچنین تایر های مخصوص میشلن PS4S با اندازه ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب را در این سدان سریع داریم. در زمان عرضه این سدان تنها با رنگ جدید آبی کبود یاقوتی عرضه می شود که نام Sapphire هم به معنای یاقوت کبود است.در داخل طراحی همان الگوی لوسید ایر را دارد اما صندلی های اسپرت را در این نسخه داریم که تنظیم ۱۸ جهته بهمراه گرمکن، سردکن و ماساژور را بصورت استاندارد دارند.

لوسید ایر Sapphire ، سدانی با بیش از 1200 اسب بخار قدرت!

تولید لوسید ایر Sapphire نیمه اول سال آینده انجام می شود و رزرو خرید آن از دو روز دیگر آغاز خواهد شد. قیمت پایه در بازار ایالات متحده آمریکا ۲۴۹ هزار دلار خواهد بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع : Motor1

لوسید ایر Sapphire چه مشخصات فنی دارد؟

این نسخه از لوسید ایر به سه پیشرانه برقی مجهز می شود. دو پیشرانه روی هر چرخ عقب قرار می گیرد و یک پیشرانه دیگر نیروی محور جلو را تامین می کند. در حال حاضر مشخصات دقیق این خودرو منتشر نشده اما کمپانی تایید کرده که نهایت قدرت بالای ۱,۲۰۰ اسب بخار را در این سدان خواهیم داشت.

عملکرد فنی لوسید ایر Sapphire چگونه است؟

با این عدد حدودی برای قدرت، می دانیم که این خودرو در منتر از ۲ ثانیه شتابگیری صفر تا صد را انجام خواهد داد و شتابگیری تا ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۴ ثانیه زمان می برد. همچنین مدت زمان پیمایش مسیر یک چهارم مایل یا همان مسیر درگ برای این خورو کمتر از ۹ ثانیه خواهد بود.

لوسید ایر Sapphire چه زمان و با چه قیمتی عرضه می شود؟

تولید لوسید ایر Sapphire نیمه اول سال آینده انجام می شود و رزرو خرید آن از دو ریز دیگر آغاز خواهد شد. قیمت پایه در بازار ایالات متحده آمریکا ۲۴۹ هزار دلار خواهد بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.