رقابت درگ میان سوپراسپرت های فراری، لامبورگینی و مک لارن

درگ فراری، لامبورگینی و مک لارن

در این مطلب به بررسی رقابت درگ میان سوپراسپرت های «فراری»، «مک لارن» و «لامبورگینی» پرداخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مشاهده رقابت میان خودروهای سوپراسپرت برای علاقه مندان به خودرو همیشه جذاب بوده است. در ویدیوی جدید کانال یوتیوبی “۸۸۸MF”، به رقابت سوپراسپرت های «فراری ۴۸۸ Pista» و «۸۱۲ سوپرفست»، «مک لارن ۷۲۰S» و «لامبورگینی هوراکان» پرداخته شده است. در این مسابقه دو مک لارن ۷۲۰S حضور دارند که به دلیل پیدا نشدن «پورشه ۹۱۱ توربو S»، یکی از آن ها جایگزین «پورشه» شده است.

درگ فراری، لامبورگینی و مک لارن

قیمت خودروهای حاضر در رقابت در مجموع به ۹۲۰ هزار پوند و قدرت آن ها در مجموع به ۳۵۴۱ اسب بخار می رسد. از آن جایی که عرض پیست اجازه رقابت پنج خودرو به صورت همزمان را نمی داد، خودروها به صورت دو به دو با یکدیگر مسابقه می دهند. در این رقابت، مهارت راننده ها به خوبی خود را نشان می دهد و در تعیین پیروز میدان نقش بسزایی ایفا می کند. پس از به اتمام رسیدن نبرد میان سوپراسپرت های یادشده، برنده با «پورشه تایکان توربو S» نیز رقابتی نمایشی را برگزار می کند. پس از بیان مشخصات فنی هر یک از خودروها، به سراغ ویدیوی مسابقه می رویم.

مشخصات فنی

درگ فراری، لامبورگینی و مک لارن

مک لارن ۷۲۰S با بهره گیری از پیشرانه ۳٫۹ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوی خود، ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. از سویی دیگر، فراری ۴۸۸ پیستا نیز از پیشرانه ۳٫۹ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو با ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۶ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. انتقال قدرت در هر دو خودرو توسط جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب صورت می گیرد.

درگ فراری، لامبورگینی و مک لارن

نماینده دیگر فراری، مدل ۸۱۲ سوپرفست است که از پیشرانه ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. انتقال قدرت نیز مشابه نمونه پیستا انجام می شود. لامبورگینی هوراکان پرفورمانته به عنوان نماینده دیگر ایتالیا در این رقابت، از پیشرانه ۵٫۲ لیتری ۱۰ سیلندر با ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۵۹۸ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. در نهایت، پورشه تایکان توربو S نیز به رقابت ملحق می شود. این خودرو از دو موتور الکتریکی با بیشینه قدرت ۷۵۱ اسب بخار و گشتاور خارق العاده ۱۰۵۰ نیوتن متر استفاده می کند. انتقال قدرت در تایکان توربو S به وسیله جعبه دنده ۲ سرعته منحصر به فرد پورشه صورت می گیرد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.