درگ سه گانه میان آلمانی های مغرور و گودزیلای ژاپن

درگ

«پورشه ۹۱۱ توربو S»، خودروی سریع و هیجان انگیزی است. قطعاً کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ما معمولاً این خودرو را در درگ های رقابتی دیده ایم و بیش از هر خودروی دیگری، در مقابل «مک لارن ۷۲۰S» قد علم کرده است. در درگ هایی که پیش تر دیده بودیم، برتری پورشه به سوپراسپرت بریتانیایی را به وضوح مشاهده کردیم. درگ هایی که در مسیر صاف و مستقیم، برگزار شده بودند.

در حقیقت، ۹۱۱ توربو S خودرویی فوق سریع است. اما اینک شاهد رقابت حساس تری هستیم. یک سه گانه حرفه ای میان ۹۱۱ توربو S با «ب ام و M8 Competition» و «نیسان GT-R». البته نیسان GT-R شرکت کننده در این مسابقه، از ظاهر استاندارد خود فاصله گرفته بود. این خودرو با کیت بدنه تجملاتی Liberty Walk به میدان آمده بود. البته خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می کنید با خودروی موجود در ویدیو اندکی تفاوت دارد.

اما به ب ام و M8 Competition می رسیم! کوپه اسپرتی که به قلب تپنده V8 تویین توربو مجهز شده است. پیشرانه ای که با حجم تقریبی ۴٫۴ لیتر ۶۱۶ اسب بخار قدرت تولید می کند، در حالی که، گشتاور آن هم به ۷۵۰ نیوتن متر می رسد. M8 Competiton سنگین ترین عضو این رقابت سه گانه است، به گونه ای که وزن خالص آن به ۱۹۵۰ کیلوگرم می رسد.

نیسان GT-R مجهز به کیت بدنه Liberty Walk، با پیشرانه V6 تویین توربو پا به میدان گذاشته است. پیشرانه ای ۳٫۸ لیتری که ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. جالب است که با وجود پیشرانه بسیار قدرتمند نصب شده بر روی این خودرو، سنگین ترین عضو گروه نیست! وزن نیسان GT-R با در نظر گرفتن بادی کیت اضافه شده به آن، ۱۷۵۰ کیلوگرم تخمین زده می شود.

همان طور که پیش بینی می شد، سریع ترین و چالاک ترین عضو شرکت کننده در این درگ، ۹۱۱ توربو S بود. خودرویی که به یاری پیشرانه تخت ۶ سیلندرش به مقام برتر دست یافت؛ پیشرانه ای توربو شارژ به حجم ۳٫۸ لیتر که ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به راننده خود هدیه می کند و در عین حال، سبک وزن ترین عضو گروه هم به شمار می رود. تنها ۱۶۵۰ کیلوگرم!

پورشه ۹۱۱ توربو S برنده بی چون و چرای این دور از رقابت هاست. اما میان GT-R و M8 Competition چه اتفاقی رخ می دهد؟ به تماشای ویدیو بنشینید و در انتها، نظر خود را نسبت به نتیجه و شرکت کننده ها با ما به اشتراک بگذارید.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.