همه چیز درباره چری تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو
تیگو ۷ پرو

چری تیگو ۷ پرو کراس اوور جدید شرکت مدیران خودرو است که به تازگی معرفی رسمی آن انجام شده و قرار است اواخر سال جاری عرضه این محصول انجام شود. در این مقاله بررسی جامعی از این خودرو و مشخصاتش خواهیم داشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

چری اولین نشان چینی بود که با مدیران به بازار ایران آمد و کم کم با شرایط فروش هایی که داشت توانست عرضه بالایی در ایران داشته باشد. گرچه در ابتدای حضور برند چری در ایران انتقادهای زیادی به خودروهای چینی وجود داشت، اما به هر ترتیب، مدیران توانست تا حدی برندینگ مناسبی برای چری و ام وی ام انجام دهد و در نتیجه آن می بینیم که خودروهای مدیران بیش ترین عرضه را در بین مونتاژکاران چینی دارند. حالا چری و مدیران فصل جدیدی از فعالیت‌شان در بازار ایران را شروع کرده اند. آن ها به تازگی، فیس لیفت ام وی ام X22 را معرفی کرده اند و معرفی اولیه برای چری تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو را انجام داده اند.

در این مقاله یکی از این کراس اور های جدید یعنی چری تیگو ۷ پرو را بررسی می کنیم.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی چری تیگو ۷ در اسب بخار

تیگو 7 پرو
تیگو ۷ پرو

سری تیگو از چری را به خوبی می شناسیم، چراکه کراس اوورهای X22، X33، تیگو ۵ و تیگو ۷ همگی اعضای خانواده تیگو بودند. اگر بخواهیم رده بندی درستی از خودروهای این سری داشته باشیم باید بگوییم که این سری از رده کراس اوورهای کوچک نظیر X22 شروع می شود و بزرگ ترین عضو این سری، چری تیگو ۸ پرو است که به عنوان پرچم‌دار سری تیگو شناخته می شود. در این میان، چری تیگو ۷ کراس اوور متوسط این سری بود که در سری قبل با امکانات قابل قبولی به ایران آمد. با قدیمی تر شدن چهره تیگو ۷، کمپانی چری در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه گوانژو کانسپت تیگو ۷ پرو را معرفی کرد و پس از آن، نسخه تولیدی این خودرو در چین و دیگر بازارهای هدف عرضه شد. با عرضه کراس اوورهای جدید چینی مثل دیگنیتی، فیدلیتی، FMC T5 و KMC K7 وقت آن رسیده بود که مدیران هم با تیگو ۷ پرو به این بخش از بازار بیاید و سهمی از فروش کراس اوورهای چینی در محدوده یک میلیارد داشته باشد. در ادامه این محصول جدید مدیران خودرو را از نظر طراحی، کابین و امکانات، مشخصات فنی، قیمت و رقبا بررسی می کنیم.

طراحی چری تیگو ۷ پرو

اگر بخواهیم طراحی چری تیگو ۷ پرو را با تیگو ۷ معمولی مقایسه کنیم باید بگوییم با سبکی کاملاً متفاوت طرف هستیم. چری نیز همانند دیگر خودروسازان چینی پس از الگوبرداری های پیاپی به دنبال سبکی منحصر به فرد در محصولاتش بود و در چری تیگو ۸ پرو و چری تیگو ۷ پرو به بلوغ نسبی طراحی رسید. جلوپنجره بزرگ با زمینه مشبک و طراحی خاص را در جلو می بینیم و چراغ های باریک و کشیده ال ای دی در دو طرف آن قرار گرفته است و فلاپ مشکی رنگ دور خودرو با ورودی های هوای مشکی در جلو به همراه قطعات نقره ای رنگ در دور تا دور خودرو، تضاد رنگی خوبی را به وجود آورده و چهره چری تیگو ۷ پرو را اسپرت تر کرده است.

در نمای کنار، خطوط طراحی به سادگی دیگر کراس اوورهای این رده نیست؛ سه خط اصلی را در کنار بدنه داریم که در زیر آینه، بالای گلگیر عقب و پایین درها قرار گرفته اند. این باعث شده است طراحی نسبتاً پیچیده ای را در این خودرو داشته باشیم و ظاهری مدرن برای این خودرو ایجاد شود. تیگو ۷ پرو به رینگ های ۱۸ اینچی جدید با الگوی Y مجهز شده است که با طراحی کلی بدنه تناسب دارد. این خودرو در بازارهای هدف با دو ترکیب رنگی تک رنگ و دورنگ (سقف مشکی) عرضه می شود که البته در بازار ایران نمونه تک رنگ به فروش خواهد رسید. در نمای عقب، طراحی نسبت به کنار و جلو ساده تر است و چراغ های به صورت پیوسته طراحی شده اند و نشان چری در وسط آن قرار گرفته است. اسپویلر همرنگ بدنه را در قسمت بالا و خروجی های دوگانه اگزوز را در دو گوشه سپر می بینیم. برجستگی کناری در بالای گلگیر عقب باعث شده است چری تیگو ۷ پرو از عقب عریض تر و پایدار تر به نظر برسد و ظاهری مدرن را در عقب هم برای این خودرو داشته باشیم.

تیگو 7 پرو
تیگو ۷ پرو

در مجموع، طراحی چری تیگو ۷ پرو نسبت به آن چه پیش تر از این نشان در ایران دیده بودیم بسیار پخته تر و مدرن تر شده است و می توان گفت از نظر طراحی با یک کراس اوور متمایز طرف هستیم که در کلاس خودش می تواند رقیبی جدی برای دیگر خودروها باشد.

طراحی داخلی و امکانات چری تیگو ۷ پرو

کابین تیگو 7 پرو
کابین تیگو ۷ پرو

طراحی داخلی هم متناسب با طراحی بدنه است و با آن چه از چری تا امروز دیده بودیم متفاوت است. سبک طراحی داخلی همان سبکی است که در چری تیگو ۸ پرو هم دیده می شد و متریال به کاررفته هم بر همین اساس کیفیت قابل قبولی دارند. رنگ زمینه در طراحی داخلی مشکی است و طراحی مدرن را در دریچه های سیستم تهویه و دسته دنده می بینیم. در قسمت بار چری تیگو ۷ پرو فضای ۴۷۵ لیتری را داریم که با خواباندن صندلی های ردیف دوم این فضا به ۱۵۰۰ لیتر افزایش می یابد. در مجموع، در مقایسه با چری تیگو ۷ معمولی، در این خودرو فضای سر و پای سرنشینان و همچنین فضای بار به مراتب مناسب تر است.

در کابین چری تیگو ۷ پرو جلوآمپر تمام دیجیتال را داریم و در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی به وسیله صفحه نمایش افقی و بزرگ در دسترس قرار می گیرد و در قسمت پایین تنظیمات مربوط به سیستم تهویه به وسیله صفحه لمسی انجام می شود. موارد ذکرشده باعث می شوند فضایی مدرن را در این خودرو داشته باشیم و امکانات دیگری مثل شارژر بی‌سیم تلفن همراه، استارت دکمه ای، درِ صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم فشار باد تایرها TPMS، اتوهلد، ترمز پارک برقی، ۶ کیسه هوا، تهویه اتوماتیک دوکاناله و سقف پانارومیک در این خودرو دیده می شوند.

مشخصات فنی چری تیگو ۷ پرو

تیگو 7 پرو
تیگو ۷ پرو

چری تیگو ۷ پرو مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۵۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. تا این جا می بینیم که باز هم پیشرانه ۱.۵ توربو در این خودرو به کار رفته است و پیشرفت قدرتی را نسبت به تیگو ۷ معمولی نداریم، اما سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دو کلاچه جای خود را به جعبه دنده CVT با شبیه سازی ۹ سرعته داده است. این همان جعبه دنده ای است که در آریزو ۶ هم به کار رفته بود و بسیاری از علاقه مندان به خودرو این نوع جعبه دنده را نمی پسندند و احتمالاً بازار واکنش بهتری نسبت به جعبه دنده دوکلاچه و یا AT می داشت. در تعلیق به سبک دیگر کراس اوورهای این رده سیستم مک فرسون در جلو و چنداتصاله در عقب به کار رفته و سواری این خودرو در گزارش هایی که در بازارهای هدف دیگر نوشته شده نسبتاً نرم توصیف شده است.

قیمت و رقبای تیگو ۷ پرو

براساس اطلاعات موجود، چری تیگو ۷ پرو قرار است در محدوده ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان قیمت گذاری شود. این قیمت با توجه به وضعیت بازار و رقبای این خودرو بالا به نظر می رسد و در نظر داشته باشید در این رده خودروهایی نظیر فیدلیتی و دیگنیتی از بهمن موتور را داریم و کرمان موتور هم جک K7 را در این رده عرضه می کند، همچنین قرار است به زودی عرضه FMC T5 را در رده قیمتی ۹۰۰ میلیون تومان داشته باشیم. پس با این قیمت کار برای چری تیگو ۷ پرو در بازار سخت خواهد بود، البته مدیران خودرو همیشه با شرایط فروش قسطی اش توانسته عرضه قابل توجهی داشته باشد و احتمالاً برای تیگو ۷ پرو هم همین شرایط فروش لحاظ شود و مشتریان زیادی این خودرو را انتخاب کنند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

چری تیگو چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

تیگو ۷ پرو مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۵۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. تا این جا می بینیم که باز هم پیشرانه ۱.۵ توربو در این خودرو به کار رفته است و پیشرفت قدرتی را نسبت به تیگو ۷ معمولی نداریم، اما سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دو کلاچه جای خود را به جعبه دنده CVT با شبیه سازی ۹ سرعته داده است.

چه امکاناتی در چری تیگو ۷ پرو دیده می شوند؟

در کابین تیگو ۷ پرو جلوآمپر تمام دیجیتال را داریم و در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی به وسیله صفحه نمایش افقی و بزرگ در دسترس قرار می گیرد و در قسمت پایین تنظیمات مربوط به سیستم تهویه به وسیله صفحه لمسی انجام می شود. موارد ذکرشده باعث می شوند فضایی مدرن را در این خودرو داشته باشیم و امکانات دیگری مثل شارژر بی‌سیم تلفن همراه، استارت دکمه ای، درِ صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم فشار باد تایرها TPMS، اتوهلد، ترمز پارک برقی، ۶ کیسه هوا، تهویه اتوماتیک دو کاناله و سقف پانارومیک در این خودرو دیده می شوند.

چری تیگو ۷ پرو با چه قیمتی به بازار می آید و رقیب چه خودروهایی است؟

براساس اطلاعات موجود، تیگو ۷ پرو قرار است در محدوده ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان قیمت گذاری شود و در این رده رقیب مستقیم خودروهایی نظیر فیدلیتی، FMC T5، دیگنیتی و KMC K7 خواهد بود.

۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.