کم مصرف ترین هیبریدهای دنیا + لیست خودروها

کم مصرف ترین هیبریدهای دنیا
کم مصرف ترین هیبریدهای دنیا

با جهت گیری صنعت خودروی دنیا به سمت هیبریدها و پلاگین هیبریدها، رقابت بر سر تولید کم مصرف ترین خودرو از این دسته پیشرانه ها بالا گرفته است. در ادامه، تعدادی از کم مصرف ترین هیبریدهای دنیا را به شما معرفی می کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کاهش میزان مصرف سوخت های فسیلی، مشکل آلودگی شهرهای بزرگ و ده ها دلیل دیگر موجب شد در سال های اخیر بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا به سمت تولید محصولات هیبرید و پلاگین هیبرید بروند تا در این مسابقه از دیگر شرکت ها عقب نیافتند. با توجه به این که یکی از مهم ترین پارامترهای هر خودروی هیبریدی میزان مصرف سوخت آن است، بنابراین بیش تر خودروسازان روی این قضیه تمرکز می کنند تا در نهایت بتوانند با کاهش این پارامتر در خودروهای خود، مشتری های بیش تری فراهم کنند.

در ادامه، کم مصرف ترین هیبریدهای دنیا به انضمام کم مصرف ترین پلاگین هیبریدهای سال ۲۰۲۳ را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید:

خودروی هیبرید (Hybrid) چیست؟

تفاوت میان خودروهای هیبرید (Hybrids) و خودروهای تمام الکتریکی (Electronic Vehicles)

کم مصرف ترین هیبریدهای دنیا

۵. تویوتا کمری هیبرید LE (مصرف ترکیبی ۴.۵۲)

تویوتا کمری هیبرید LE
تویوتا کمری هیبرید LE

تریم LE، کم مصرف ترین نسخه از کمری هیبرید است که مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۴.۵۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مهم ترین نکته در مورد کمری این است که یک سدان بزرگ محسوب می شود و علاوه بر فضای کابین و بار مناسبی که دارد، مصرف سوخت پایینی را هم برای صاحبش به ارمغان می آورد.

۴. هیوندای سوناتا هیبرید Blue (مصرف ترکیبی ۴.۵۲)

هیوندای سوناتا هیبرید Blue
هیوندای سوناتا هیبرید Blue

یکی از مهم ترین ویژگی های سوناتا هیبرید، که توانسته است میزان مصرف سوخت آن را به ۴.۵۲ برساند، رینگ کوچک و تایرهای سبز آن است که مقاومت غلطشی کم تری در مقایسه با تایرهای معمولی دارند و از این رو می توانند با توان و گشتاور کم تری حرکت کنند. سوناتا هیبرید علاوه بر مصرف سوخت پایینی که دارد، به امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته ای نیز مجهز است که می تواند ارزش خرید آن را بالا ببرد.

۳. کیا نیرو هیبرید (مصرف ترکیبی ۴.۴۴)

کیا نیرو هیبرید
کیا نیرو هیبرید

تنها کراس اوور موجود در بین کم مصرف ترین هیبریدهای دنیا کیا نیرو (Niro) است که با موتور ۱.۶ لیتری احتراقی و بخش الکتریکی پیشرانه خود می تواند مصرف سوخت بسیار پایینی را ثبت کند. مهم ترین ویژگی این خودرو کراس اوور بودنش است که به احتمال زیاد منجر به افزایش استقبال مردم دنیا از کیا نیرو خواهد شد.

۲. هیوندای الانترا هیبرید Blue (مصرف ترکیبی ۴.۲۰)

هیوندای الانترا هیبرید Blue
هیوندای الانترا هیبرید Blue

سری Blue هیوندای بیش تر بر روی کاهش مصرف سوخت تمرکز کرده و الانترا هیبرید نیز در نسخه Blue خود توانسته است مصرف سوخت ترکیبی بسیار پایین را رقم بزند و دومین خودرو کم مصرف هیبرید دنیا شود. برای الانترا نیز مانند سوناتا از رینگ های کوچک و تایرهای سبز استفاده شده است تا بتواند بهتر از دیگر نسخه ها شود.

۱. پریوس (مصرف ترکیبی ۴.۱۳)

پریوس
پریوس

تویوتا پریوس را می توان نماد خودروهای هیبرید دانست، زیرا یکی از اولین های این دسته از خودروها بود و توانست مفهوم هیبرید را به کل دنیا بفهماند. نسل پنجم این خودرو با ظاهری بسیار جذاب تر و اسپرت تر معرفی شد که در عین جذابیت بالای خود، کم مصرف ترین خودروی هیبرید دنیا نیز به شمار می رود. پریوس علاوه بر نسخه دیفرانسیل جلو، نسخه چهار چرخ محرک هم دارد که عملکرد فنی‌اش به مراتب بهتر از نسخه تک دیفرانسیل است.

کم مصرف ترین پلاگین هیبریدهای دنیا

۵. لکسوس NX450h پلاس ( مصرف ترکیبی ۲.۸۰)

لکسوس NX450h پلاس
لکسوس NX450h پلاس

تنها کراس اوور لوکس در میان کم مصرف ترین پلاگین هیبریدهای دنیا همین لکسوس NX450h پلاس است که موتور بنزینی ۲.۵ لیتری و موتور برقی آن در مجموع، ۳۰۴ اسب بخار توان تولید می کنند و آن را به هر چهار چرخ خودرو تحویل می دهند.

۴. تویوتا راو ۴ پرایم (مصرف ترکیبی ۲.۵۰)

تویوتا راو 4 پرایم
تویوتا راو ۴ پرایم

راو ۴ پرایم علاوه بر مصرف سوخت پایین، شتاب‌گیری بسیار فوق العاده ای هم دارد که این کراس اوور را برای خریدار جذاب تر می کند. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو فقط ۲.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و از طرفی دیگر می تواند تا ۹۶۵ کیلومتر را بدون نیاز به سوخت‌گیری و شارژ بپیماید.

۳. فورد اسکیپ (Escape) (مصرف ترکیبی ۲.۲۴)

فورد اسکیپ
فورد اسکیپ

فورد اسکیپ نسبت به راو ۴، هم طراحی ظاهری بهتری دارد، هم سوخت کم تری مصرف می کند و هم این که ارزان تر است، اما میزان حداکثر پیمایش اسکیپ در مقایسه با راو ۴ حدوداً ۱۳۰ کیلومتر کم تر است، که این قضیه خود یک ضعف برای اسکیپ است.

۲. کیا نیرو پلاگین هیبرید (مصرف ترکیبی ۲.۱۸)

کیا نیرو پلاگین هیبرید
کیا نیرو پلاگین هیبرید

کیا نیرو، هم در نسخه های هیبرید به بازار عرضه می شود و هم در نسخه های پلاگین هیبرید. مصرف سوخت ۲.۱۸ لیتری نیرو پلاگین هیبرید در کنار قیمت مناسب این کراس اوور موجب شده است بسیاری از مردم دنیا به سراغش بروند و آن را به عنوان یک خودروی خانوادگی، کم مصرف و ارزان خریداری کنند.

۱. تویوتا پریوس پرایم (مصرف ترکیبی ۱.۸۵)

تویوتا پریوس پرایم
تویوتا پریوس پرایم

در مورد پریوس پرایم می توان گفت تقریباً نیازی به بنزین ندارد، زیرا در ۱۰۰ کیلومتر قرار است زیر ۲ لیتر مصرف کند. حداکثر پیمایش این خودرو مانند راو ۴ حدود ۹۶۵ کیلومتر است، این یعنی برای رفتن از تهران به مشهد فقط به ۱۸ لیتر بنزین نیاز دارد که بسیار حیرت آور است. به همین دلیل است که به پریوس پرایم، شاه پلاگین هیبریدها می گویند.

منبع: Motor1.com

کم مصرف ترین هیبریدهای دنیا کدام اند؟

۱- پریوس (مصرف ترکیبی ۴.۱۳) ۲- هیوندای الانترا هیبرید Blue (مصرف ترکیبی ۴.۲۰) ۳- کیا نیرو هیبرید (مصرف ترکیبی ۴.۴۴) ۴- هیوندای سوناتا هیبرید Blue (مصرف ترکیبی ۴.۵۲) ۵- تویوتا کمری هیبرید LE (مصرف ترکیبی ۴.۵۲)

کم مصرف ترین پلاگین هیبریدهای دنیا کدام اند؟

۱- تویوتا پریوس پرایم (مصرف ترکیبی ۱.۸۵) ۲- کیا نیرو پلاگین هیبرید (مصرف ترکیبی ۲.۱۸) ۳- فورد اسکیپ (Escape) (مصرف ترکیبی ۲.۲۴) ۴- تویوتا راو ۴ پرایم (مصرف ترکیبی ۲.۵۰) ۵- لکسوس NX450h پلاس ( مصرف ترکیبی ۲.۸۰).

۴ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.