تویوتا پریوس 2023؛ نسل پنجم پریوس از راه رسید

تویوتا پریوس 2023
پریوس ۲۰۲۳

تویوتا پریوس ۲۰۲۳ به تازگی برای بازار اروپا معرفی شده است. خودرویی که تغییرات جذابی در طراحی و مشخصات فنی دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پریوس را به عنوان نماد خودروهای هیبرید در دنیای خودرو می شناسیم. خودرویی که نخستین بار در سال ۱۹۹۷ در ژاپن معرفی و تولید شد و در سال ۲۰۰۰ معرفی جهانی آن صورت گرفت. از سال ۲۰۰۱ تا امروز این خودرو در چهار نسل در بازارهای گسترده جهانی به فروش رسید و حالا نوبت به نسل پنجم این خودرو رسیده است تا با نوآوری در طراحی و مشخصات فنی، به تاریخ سازی تویوتا در این رده ادامه دهد. خودرویی که در حال حاضر برای بازار اروپا معرفی شده و قرار است در آینده برای بازار آمریکا هم معرفی شود.

مشخصات فنی تویوتا پریوس ۲۰۲۳

در اروپا تنها گزینه برای انتخاب پیشرانه این خودرو پلاگین هیبرید است. تویوتا پریوس ۲۰۲۳ به پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر مجهز می شود که در کنار پیشرانه برقی نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار را تولید می کند. این یعنی نسبت به نسل قبل افزایش قدرت ۹۹ اسب بخاری را داریم، چراکه در نسل قبلی نهایت قدرت ۱۲۱ اسب بخار بود. در این نسخه پک باتری ۱۳.۶ کیلووات ساعتی را داریم که در مقایسه به باتری ۸.۸ کیلووات ساعتی نسل قبل بزرگ تر شده است. با این ارتقا در نسل جدید این سدان، افزایش ۵۰ درصدی پیمایش را در این خودرو داریم.

تویوتا پریوس 2023
پریوس ۲۰۲۳

در نسخه اروپایی پریوس پنل خورشیدی سقف قابل سفارش است که البته هنوز مشخص نیست این پنل قادر به بهبود میزان پیمایش است یا نه. در بازار ژاپن پیشرانه دیگری هم برای تویوتا پریوس ۲۰۲۳ قابل سفارش است که در رده پیشرانه های هیبرید موازی قرار می گیرد. سیستم هیبرید در این نسخه ها به پیشرانه های بنزینی ۱.۸ و ۲ لیتر بنزینی مجهز می شود و در قوی ترین حالت، نهایت قدرت ۱۹۳ اسب بخار را برای آن ها خواهیم داشت. نسخه هیبرید بازار ژاپن قابلیت تمام چهار چرخ محرک بودن را هم دارد تا عملکرد هندلینگ بهتر را در آن داشته باشیم.

طراحی تویوتا پریوس ۲۰۲۳

تویوتا پریوس 2023
پریوس ۲۰۲۳

نسل پنجم پریوس چهره ای آشنا دارد. در واقع، تویوتا کلیت خطوط طراحی را تغییر نداده است، اما به خوبی المان های مدرن را به آن اضافه کرده است. این یعنی با نگاه اول می دانیم با یک پریوس مواجه هستیم، اما نه یک پریوس معمولی و نه همان پریوس همیشگی، بلکه جلوه ای زیباتر و مدرن تر از این خودرو که نشان می دهد المان هایی از آینده تویوتا دارد. سقف به صورت منحنی طراحی شده اما نقطه اوج این منحنی به سمت عقب خودرو متمایل است و همین باعث می شود ظاهری شبیه به کوپه را در تویوتا پریوس ۲۰۲۳ داشته باشیم. در نسل جدید ارتفاع به اندازه ۵۰ میلی متر کاهش داشته  و فاصله محوری به همان میزان افزایش داشته است. طول این سدان ۴۶ میلی متر بیش تر شده و عرض هم افزایش ۲۲ میلی متری داشته است. این اعداد به ما نشان می دهد در داخل قطعاً فضای بیش تری را نسبت به نسل قبل برای کابین خواهیم داشت.

کابین تویوتا پریوس ۲۰۲۳

کابین تویوتا پریوس 2023
کابین پریوس ۲۰۲۳

درون خودرو سبک جدید طراحی های کابین را داریم که با تمرکز بر راننده رقم می خورد. این همان سبکی است که پیش تر در تویوتا bZ4X هم دیده بودیم. در این نوع طراحی، جلوآمپر دیجیتال به صورت جداگانه و جلوتر از حد معمول قرار می گیرد و دیگر خبری از قاب دور آن نیست. صفحه نمایش لمسی مرکزی سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و پایین آن دکمه های مربوط به سیستم تهویه و گرم‌کن و سردکن صندلی را می بینیم. در مجموع، طراحی ساده و در عین حال مدرنی را در کابین تویوتا پریوس ۲۰۲۳ می بینیم و تیم طراحی تویوتا بهتر از نسل قبل در این بخش عمل کرده است.

هنوز اطلاعات مربوط به نسخه بازار آمریکا و همچنین قیمت پریوس جدید مشخص نیست و برای اطلاع از آن باید تا زمانی نزدیک به عرضه منتظر ماند.

منبع: Motor1

تویوتا پریوس ۲۰۲۳ چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

تویوتا پریوس ۲۰۲۳ به پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر مجهز می شود که در کنار پیشرانه برقی نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار را تولید می کند.

نسخه هیبرید معمولی تویوتا پریوس ۲۰۲۳ در بازار ژاپن چه مشخصاتی دارد؟

سیستم هیبرید در این نسخه ها به پیشرانه های بنزینی ۱.۸ و ۲ لیتر بنزینی مجهز می شود و در قوی ترین حالت، نهایت قدرت ۱۹۳ اسب بخار را برای آن ها خواهیم داشت. نسخه هیبرید بازار ژاپن قابلیت تمام چهار چرخ محرک بودن را هم دارد تا عملکرد هندلینگ بهتر را در آن داشته باشیم.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.