لکسوس NX مدل 2022 با نسخه پلاگین هیبریدی رونمایی شد

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

شرکت لکسوس به تازگی از کراس اوور NX مدل ۲۰۲۲ با ظاهر متفاوت بدنه و کابین، به همراه نسخه پلاگین هیبریدی رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی لکسوس در راستای معرفی ۲۰ محصول جدید تا سال ۲۰۲۵، ساعاتی قبل، از NX مدل ۲۰۲۲ رونمایی کرد. قسمت جلوی خودرو که اکنون به سدان IS اسپرت شباهت پیدا کرده است، از طراحی به روزرسانی شده ای بهره می برد.

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

چراغ های کشیده و باریک LED جلو به همراه دو ورودی هوا در دو سمت سپر، ظاهر تهاجمی تری را به NX بخشیده است. فلاپ اسپرت قسمت زیرین سپر نیز چهره خود را جذاب تر کرده است. در قسمت عقب خودرو شاهد تغییرات مهمی هستیم که از جمله آن می توان به چراغ های LED قرارگرفته در عرض بدنه اشاره کرد. افزون بر این، در قسمت عقب خودرو دیگر خبری از نشان L نیست و به جای آن از نام Lexus استفاده شده است.

کابین

در قسمت کابین نیز همانند بدنه شاهد تغییرات قابل توجهی هستیم. از جمله این تغییرات می توان به استفاده از سیستم سرگرمی جدید که Lexus Interface نام دارد اشاره کرد. این سیستم با نمایشگر ۹.۸ اینچی در حالت استاندارد عرضه می شود، اما انتخاب نمایشگر ۱۴ اینچی نیز برای خریداران ممکن خواهد بود.

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

لکسوس در کابین NX 2022 همچنان از دکمه های کنترلی استفاده کرده که برای قسمت هایی همچون سیستم تهویه و سیستم صوتی طراحی شده  است. سیستم نورپردازی کابین از ۱۴ تم مختلف با ۶۴ رنگ تشکیل شده که در جذابیت هر چه بیش تر فضای داخلی نقش بسزایی ایفا می کند. برای جلوآمپر دیجیتالی از نمایشگر ۷ اینچی دیجیتال استفاده شده است و نمایشگر هدآپ آپشنال نیز ابعاد ۱۰ اینچی دارد.

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

 لکسوس NX 2022 اکنون در حالت استاندارد از گرم کن در صندلی های جلو بهره می برد. با این وجود، امکان سفارش گرم کن برای صندلی یک تکه عقب نیز وجود دارد. دوخت داخلی خودرو با رنگ های مشکی، مشکی کرم، Palomino و قرمز Rioja قابل سفارش است. از دیگر آپشن های کابین می توان به مونروف پانورامیک با ورودی برای سرنشینان عقب و جلو اشاره کرد.

فناوری دستگیره های در دیجتیالی

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

یکی از ویژگی های جذاب لکسوس NX 2022 بهره مندی از دستگیره های دیجیتالی ملقب به “Digital Latch” است. در این فناوری که از راهنمای خروج از خودرو بهره می برد، با استفاده از سنسورهای هوشمند، در حالی که، وسایل نقلیه یا موتورسوارها در فاصله ای نزدیک از درها در حال حرکت باشند، از باز شدن درها جلوگیری خواهد شد. این سیستم هوشمند به انتخاب راننده قابلیت غیرفعال شدن را نیز داراست.

پیشرانه

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

لکسوس NX 2022 در مجموع با ۴ پیشرانه مختلف عرضه خواهد شد. نسخه پایه ای NX 250 از پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. انتقال قدرت در این نسخه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته خودکار به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها صورت می گیرد. سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در نسخه FWD در ۸.۲ ثانیه و در نسخه AWD در ۸.۶ ثانیه صورت می گیرد. نسخه بعدی، NX 350 نام دارد که از پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این مدل در ۶.۸ ثانیه انجام می شود و انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۸ سرعته خودکار صورت می گیرد.

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

 خریدارانی که علاقه مند به سفارش نسخه هیبریدی باشند، می توانند مدل NX 350h را سفارش دهند. مدل مذکور از پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر و یک موتور الکتریکی روی هر اکسل بهره می برد. قدرت NX 350h به ۲۳۹ اسب بخار می رسد و سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۷.۲ ثانیه به اتمام می رساند. در نهایت، نوبت به نسخه پلاگین هیبریدی جدید NX450h+ می رسد. این اولین پیشرانه پلاگین هیبریدی شرکت لکسوس به شمار می رود. لکسوس تاکنون جزییات دقیق پیشرانه این خودرو را منتشر نکرده است، اما پیشرانه از نوع ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خواهد بود.

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

 سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۶ ثانیه انجام می گیرد و شعاع مسافتی در حالت پاک به ۵۸ کیلومتر می رسد. لکسوس NX450h+ با یک شارژر خانگی ۳.۳ کیلوواتی (Onboard) عرضه می شود که در مدت زمان ۴.۵ ساعت با خروجی ۲۴۰ ولت باتری را شارژ می کند. با استفاده از شارژر ۶.۶ کیلوواتی زمان ذکرشده به ۲.۵ ساعت کاهش می یابد.

بسته هندلینگ F Sport در دو نسخه NX450h+ و NX350 قابل سفارش خواهد بود. از جمله ویژگی های این بسته می توان به رینگ های ۲۰ اینچی آلومینیومی تیره، سیستم تعلیق فعال و سپرهای جلو و عقب همرنگ با بدنه اشاره کرد.

سیستم های ایمنی

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

به غیر از سیستم هوشمند دستگیره های دیجیتالی درها، لکسوس NX 2022 از فناوری ایمنی Lexus Safety System+ 3.0 نیز بهره می برد. فناوری های ایمنی این سیستم شامل روشنایی خودکار نوربالا، راهنمای شناسایی علائم ترافیکی، راهنمای حرکت بین خطوط، جلوگیری از وقوع تصادف به همراه شناسایی خودروهای در حال حرکت (همکاری با ترمز اضطراری خودکار)، راهنمای فرمان پذیری، رادار کروز کنترل دینامیک و مدیریت سرعت در پیچ می شود.

پلتفرم جدید و نسخه F Sport

لکسوس NX مدل 2022
لکسوس NX مدل ۲۰۲۲

لکسوس NX 2022 برمبنای پلتفرم TNGA-K طراحی و تولید شده است که از جمله ویژگی های آن می توان به مرکز ثقل پایین تر و وزن کم تر اشاره کرد. همچنین با استفاده از فناوری جوش لیزری، افزون بر کاهش وزن ۹۱ کیلوگرمی، مقاومت پیچشی نیز افزایش یافته است.

در آخر، شایان ذکر است که لکسوس NX با نسخه F Sport نیز قابل سفارش است.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.