مشخصات فنی کیا نیرو پلاگین هیبریدی و برقی مشخص شد

کیا نیرو 2023
کیا نیرو ۲۰۲۳

به تازگی کمپانی کیا از نسل جدید کراس اوور نیرو با نام کیا نیرو ۲۰۲۳ پرده برداشته که این خودرو در ظاهر تغییراتی عمیق را تجربه کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

همه موافق هستیم که نسل قبل کیا نیرو ظاهر چندان جذابی نداشت و در بازار کراس اوورهای کامپکت در رده معمولی قرار می گرفت. به همین دلیل، کمپانی کیا تصمیم گرفت تغییراتی عمیق در طراحی بدنه و کابین این خودرو لحاظ کند تا جذابیت نیرو را در بازار کراس اوورهای کامپکت بالا برد. طراحی در کیا نیرو ۲۰۲۳ آن قدر عمیق بوده که به راحتی می توان گفت این خودرو هیچ اشتراکی با نسل قبلی خود ندارد و کاملاً تغییر کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی کیا نیرو ۲۰۲۳

کیا نیرو 2023
کیا نیرو ۲۰۲۳

بسیاری ترجیح می دهند خودرو طراحی رادیکال و متفاوتی نداشته باشد و در عوض، مشخصات فنی و ایمنی آن بالا باشد. در بخش طراحی اما کیا ریسک کرده است و طراحی رادیکال و متفاوت را ارائه می دهد. البته سبک به کاررفته در طراحی این خودرو اصلًا غریبه نیست و همان سبکی است که پیش تر در کیا اسپورتیج جدید هم دیده بودیم. طراحی این خودرو برگرفته از کانسپت Habaniro کیاست که در سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه نیویورک آمریکا به نمایش درآمد. چراغ های ال ای دی روشنایی روز و چراغ های جلو به سبک همان کانسپت طراحی شده و حتا تضاد رنگی در ستون های آخر این خودرو هم برگرفته از همان سبک طراحی است.

در نمای کناری، طراحی رینگ های دو رینگ را با الگوی Y می بینیم و در نمای عقب چراغ ها در خارج ترین حالت ممکن و به شکل بومرنگ طراحی شده اند. گرچه ستون پهن و مشکی رنگ C در عقب طراحی متفاوتی را برای کیا نیرو ۲۰۲۳ به وجود آورده است، اما یادمان باشد پهن شدن ستون انتهایی باعث شده است دید عقب بسیار محدود شود. همان طور که گفته شد، طراحی برگرفته از کانسپت هابانیرو است اما بزرگ نمایی های طراحی مثل درهای بازشونده به سمت بالا حذف شده است و دوربین های کناری جای خود را به آینه های کناری داده اند.

کابین کیا نیرو ۲۰۲۳

کابین کیا نیرو 2023
کابین کیا نیرو ۲۰۲۳

طراحی کابین کیا نیرو ۲۰۲۳ هم مثل طراحی بدنه تغییرات وسیعی داشته و داشبورد این خودرو بسیار شبیه به اسپورتیج جدید شده است. در وسط، صفحه نمایش یکپارچه دوگانه را داریم که تا پشت فرمان کشیده شده است و سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتال را در دسترس قرار می دهد.

کابین نیرو 2023
کابین نیرو ۲۰۲۳

در قسمت پایین کلیدهای لمسی مربوط به تنظیم سیستم تهویه را داریم و باقی تنظیمات هم از این قسمت انجام می شود. طراحی دسته دنده تغییر کرده و اهرم گرد جدیدی جایگزین دسته دنده قبلی شده است و در کناره های آن کلیدهای فیزیکی گرم کن صندلی، گرم کن فرمان، اتوهلد و کلید دستیار پارک اتوماتیک قرار گرفته اند.

کابین کیا نیرو 2023
کابین کیا نیرو ۲۰۲۳

مشخصات فنی

کیا نیرو در نسخه پلاگین دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری به همراه یک موتور برقی ۶۲ کیلوواتی است. این پیشرانه برقی جدید جایگزین نمونه ۳۲ کیلوواتی قبلی شده است، بنابراین قدرت نسخه پلاگین هیبریدی کیا نیرو از ۱۳۹ اسب بخار به ۱۸۰ اسب بخار افزایش یافته است.

گیربکس این نسخه همچنان همان نمونه ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است، با این تفاوت که دنده عقب از آن حذف شده است و عقب رفتن این خودرو توسط نیروی الکتریکی صورت می‌پذیرد. این امر سبب شده است گیربکس خودرو ۲.۳ کیلوگرم سبک تر شود.

پیشرانه کیا نیرو 2023
پیشرانه کیا نیرو ۲۰۲۳

کیا نیرو پلاگین در حالت برقی به علت استفاده از باتری ۱۱.۱ کیلووات ساعتی (به جای باتری ۸.۹ کیلووات ساعتی قبلی) قادر به پیمایش مسافت ۶۵ کیلومتر است.
به سراغ کیا نیرو برقی برویم. نیرو تمام الکتریکی دارای قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر است. پیشرانه مذکور دارای باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۶۴.۸ کیلووات ساعت است.
کیا نیرو الکتریکی با یک بار شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت ۴۶۳ کیلومتر است و شتاب صفر تا صد آن ۷.۸ ثانیه اعلام شده است.
حداکثر سرعت نیرو الکتریکی هم ۱۶۷ کیلومتر در ساعت است و می توان در مدت ۴۳ دقیقه، شارژ این خودرو را از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند.
به عنوان آخرین نکته باید به ایجاد دو فضای بار ۲۰ لیتری (در جلو) و ۴۷۵ لیتری (در عقب) در نسخه تمام برقی اشاره کرد.

محمدرضا پاداش

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

کیا نیرو ۲۰۲۳ بر چه اساس طراحی شده است؟

کیا نیرو ۲۰۲۳ بر اساس کانسپت Habaniro طراحی شده که در سال ۲۰۱۹ توسط کیا معرفی شد و همچنین المان های طراحی اسپورتیج جدید را هم می توان در این خودرو دید.

کیا نیرو ۲۰۲۳ در چه نسخه هایی و چه زمان به بازار می آید؟

این خودرو در نسخه های هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام برقی به بازار می آید و سال آینده به تولید می رسد. احتمالاً اطلاعات مربوط به مشخصات فنی و قیمت این خودرو در تاریخی نزدیک به تولید این محصول مشخص خواهد شد.

مشخصات فنی کیا نیرو ۲۰۲۳ چیست؟

کیا نیرو در نسخه پلاگین دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری به همراه یک موتور برقی ۶۲ کیلوواتی است. این پیشرانه برقی جدید جایگزین نمونه ۳۲ کیلوواتی قبلی شده است و بنابراین قدرت نسخه پلاگین هیبریدی کیا نیرو از ۱۳۹ اسب بخار به ۱۸۰ اسب بخار افزایش یافته است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.