با نسخه های جدید هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ آشنا شوید + تصاویر

با نسخه های جدید هیوندای سوناتا 2020 آشنا شوید + تصاویر
هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ که نسل هشتم از این سدان نیمه لوکس کره ای به حساب می آید، به تازگی به بازار جهانی معرفی شده و کمپانی سازنده نسخه های مختلفی را برای آن در نظر گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی هیوندای در حال حاضر نمونه های تنفس طبیعی، هیبرید و توربو این خودرو را معرفی کرده و در برخی اخبار مربوط به این نشان تجاری، مشخصات جدیدتری در روزهای گذشته برای سوناتا ۲۰۲۰ اعلام شده است.
هیوندای سوناتا در نمونه پایه به پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه پاشش سوخت مستقیم دارد و می تواند ۱۹۱ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید کند. این حجم از قدرت هم توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو سوناتا منتقل می شود و می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۸٫۵ ثانیه برای این خودرو ثبت نماید. به گفته مدیران پروژه سوناتا DN8، پیشرانه ۲٫۵ لیتری جایگزین پیشرانه ۲٫۴ لیتری قدیمی شده و دیگر قرار نیست تا آن موتور بر روی نسل جدید سوناتا نیز نصب شود.


هیوندای سوناتا توربو که به عنوان قویترین نسخه حاضر از نسل جدید این سدان نیمه لوکس به حساب می آید، به پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو با پاشش سوخت مستقیم مجهز است که ۱۸۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو سوناتا منتقل می شود و امکان بهره برداری از گشتاور حداکثری در ۱۵۰۰rpm باعث شده تا شتاب صفر تا صد هیوندای سوناتا توربو ۲۰۲۰ در کمتر ۸ ثانیه ثبت گردد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، هیوندای سوناتا نسل جدید می تواند به حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت برسد. لازم به ذکر است که در بحث رکوردهای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، اعداد متفاوتی برای نسخه های سوناتا ۲۰۲۰ اعلام می شود و گاهی شتاب سوناتا توربو نیز کمتر از ۷٫۵ ثانیه عنوان گردیده است.

هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ نیز مانند نسل های قبلی خود قرار است که در نسخه هیبریدی نیز به بازار عرضه شود. اما هنوز به صورت دقیق مشخصات فنی نمونه هیبرید سوناتا DN8 اعلام نشده است. اما ویژگی بارز وجود سقف شیشه ای خورشیدی باعث شده تا برخی اطلاعات اولیه از این خودرو سدان هیبریدی منتشر شود. به گفته مهندسان هیوندای، سوناتا هیبرید جدید با سقف شیشه ای خورشیدی که قابلیت تولید انرژی الکتریکی از نور خورشید را دارد، می تواند در هر سال هزار و ۳۰۰ کیلومتر را با این انرژی پاک سپری کند. به گفته کمپانی هیوندای، سوناتا هیبرید جدید مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را خواهد داشت. همچنین قرار است که نسخه توربو و هیبریدی در سال جاری میلادی به بازارهای مختلف عرضه شود.
یکی دیگر از حواشی هیوندای سوناتا نسل جدید در روزهای گذشته، اعلام عرضه نسخه دو دیفرانسیل آن است. به گفته برخی منابع خبری، هیوندای برنامه دارد تا سوناتا جدید را در بازار آمریکا به رقابتی جدید بفرستد و آن را در نسخه AWD توربو عرضه نماید. هنوز زمان رسمی عرضه نمونه دو دیفرانسیل هیوندای سوناتا مشخص نشده است. اما برخی احتمال می دهند که در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد و از سویی کمپانی هیوندای، پیشرانه ای قویتر را برای این خودرو در نظر بگیرد.
در حال حاضر قیمت هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ در نسخه های بنزینی با توجه به امکانات و نوع پیشرانه، قیمتی حدود ۲۴ تا ۳۴ هزار دلار را خواهد داشت.

پایگاه خبری اسب بخار
منابع: Motor1 – Caranddriver – Automobilemag

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.