تویوتا با رونمایی از راو4 به انتظارها پایان داد + ویدیو

تویوتا با رونمایی از راو4 به انتظارها پایان داد
بی شک تغییرات در پرفروش ترین محصول هر کمپانی کاری بسیار دشوار و حساس است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

راو۴ نه تنها محبوبیت بالایی در این سال ها داشت بلکه تنها در سال گذشته فروش این مدل در آمریکا ۴۰۰ هزار دستگاه بوده است و رشد ۱۵ درصدی فروش این مدل نسبت به سال گذشته باعث می شود تویوتا راو ۴ به خصوص در بازار آمریکا مهمترین مدل تویوتا باشد.حالا تویوتا بعد از ماه ها انتظار و گمانه زنی ها و رندر های متفاوت از خبرگزاری ها،چهره واقعی راو۴ ۲۰۱۹ را در نیویورک به جهان نشان داده است.
راو۴ ۲۰۱۹ کاملا یک مدل متفاوت نسبت به نسل قبلی است اما نگران نباشید چرا که تویوتا وعده داده که جذابیت این مدل به مراتب نسبت به نسل قبل بالاتر است.
تویوتا با رونمایی از راو4 به انتظارها پایان داد


راو۴ جدید روی پلتفرم TNGA تویوتا ساخته شده است و همین امر باعث افزایش فاصله محوری تا ۱.۲ اینچ شده است و به دنبال آن طول ماشین هم بلند تر شده البته این افزایش طول به اندازه کمتر از یک سانتیمتر است که این تغییر خاصی به حساب نمی آید.این مدل کمی از نسل قبلی عریض تر است و ارتفاع پایین تری هم دارد در کل این تغییرات اندازه در راو۴ جدید جدا از بحث مهندسی محصول،ظاهر زیباتری را به نسل جدید راو۴ داده و همین تغییرات ابعادی چهره کلی ماشین را جذاب کرده است.
کراس اور جذاب تویوتا با دو تن رنگ عرضه می شود یعنی سقف یا همرنگ بدنه است یا رنگ متفاوت از آن را دارد.درست مثل آنچه در کپچر رنو دیده میشد که با قرار دادن حالت رنگ های متفاوت در هر قسمت از خودرو می توانید جذابیت را برای خریدار دو چندان کنید و حالا تویوتا این کار را برای سقف راو۴ انجام داده است.
تویوتا با رونمایی از راو4 به انتظارها پایان داد

کلیه تغییرات ابعادی در بدنه و محورها پایداری و هندلینگ بهتری را در رانندگی به ارمغان می آورد و سیستم AWD در ماشین با قابلیت انتقال ۵۰ درصد نیروی موتور به چرخ های عقب و قابلیت توزیع متفاوت نیرو به چرخ های چپ یا راست باعث می شود که راندمان در حرکت بالا رفته و سواری بهتری را تجربه کنید.همچنین سیستم انتقال قدرت در حالت های عادی انتقال نیرو را به چرخ های عقب قطع می کند تا مصرف سوخت بهینه تر شود.

اما در مورد پیشرانه تویوتا برای راو۴ موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر را در مدل استاندارد و هیبرید ارائه می کند.گرچه مشخصات عددی این پیشرانه هنوز از جانب کمپانی اعلام نشده است اما تویوتا اعلام کرده که این موتور چه در نسخه استاندارد و چه در نسخه هیبرید عملکرد بهتر و مصرف بهینه تری خواهد داشت.گفتنیست گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نسخه استاندارد از مشخصه های اساسی تغییر کرده در تویوتا راو ۴ نسبت به نسل قبل است.
تویوتا با رونمایی از راو4 به انتظارها پایان داد

در داخل راو۴ جدید طراحی بصورت مینیمال گونه تغییر کرده است.سیستم سرگرمی ۷ اینچی بالا قرار گرفته و در مورد آپشن های این ماشین می توان به شارژر وایرلس ،سیستم صوتی ۸۰۰ وات JBL به صورت سفارشی و آپشن اضافه ، دووربین پارک عقب با دید وسیع و برای مدل دو رنگ رینگ های ۱۹ اینچی کرومی اشاره کرد.

برای آپشن های ایمنی راو۴ نیازی به پرداخت مبلغ بیشتری نیست چرا که تمام آپشن های ایمنی در این مدل به صورت استاندارد در این ماشین وجود دارد.آپشن های ایمنی راو۴ ۲۰۱۹ عبارت اند از سنسور ترمز هوشمند برای جلوگیری از تصادف ، سنسور تشخیص عابر پیاده ،کروزکنترل داینامیک و نور بالای هوشمند در چراغ های جلو که تمام این ها راو۴ را به یک کراس اور خانوادگی ایمن تبدیل می کند.

سیستم رانندگی بین خطوط یا حالت نیمه خودران در راو۴ جدید باعث می شود تا راننده در سفرهای طولانی و یا در ترافیک خستگی کمتری را در رانندگی تجربه کند.همچنین در این مدل جدید قابلیتی وجود دارد که تمام علائم جاده ای اسکن شده و به راننده توسط سیستم گوشزد می شود.این قابلیت برای کسانی که توجه زیادی به علائم رانندگی در جاده ندارند بسیار مفید است.

استارت فروش این مدل زمستان خواهد بود و نسخه هیبرید هم احتمالا اواسط ۲۰۱۹ عرضه می شود.در مورد قیمت راو۴ جدید هنوز عددی اعلام نشده اما انتظار می رود همانند نسل قبل رشد فروش خوبی را برای راو۴ ببینیم.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.