هیوندای النترا ۲۰۲۱ برای اولین بار با مدل هیبریدی رونمایی شد

هیوندای النترا ۲۰۲۱

«هیوندای» به تازگی از «هیوندای النترا ۲۰۲۱» با ظاهر و فناورهای جدید رونمایی کرده است. بدین ترتیب، تقریباً تمامی سبد محصولات هیوندای، که به بازار ایران راه پیدا کردند، اکنون وارد نسل جدید خود شده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هیوندای اخیراً روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته و تمامی محصولات اصلی خود از جمله سوناتا و النترا را به روزرسانی کرده است. هیوندای النترای جدید به طور کلی از نظر ظاهری و ابعاد بدنه و همچنین فناوری های به کاررفته متحول شده است.

هیوندای النترا ۲۰۲۱

افزون بر ظاهر جدید، یکی از مهم ترین اخبار پیرامون مدل جدید النترا، اضافه شدن مدل هیبریدی به سبد محصولات این خودرو است. با وجود این که مشتریان هیوندای اکنون به کراس اوورهای این شرکت، نظیر ونیو و سانتافه، تمایل پیدا کرده اند، اما با معرفی سدان های جدید سوناتا و النترا این رویه تغییر پیدا می کند.

هیوندای النترا ۲۰۲۱

 هیوندای برای جذب مشتریان بیش تر فناوری های جدیدی را هم برای النترا درنظر گرفته که قبلاً مختص به خودروهای لوکس تر این شرکت بود. در ادامه پس از بررسی بدنه و طراحی، به فناوری های به کاررفته می پردازیم.

طراحی و بدنه هیوندای النترا ۲۰۲۱

هیوندای النترا ۲۰۲۱

النترا ۲۰۲۱، در مقایسه با مدل ۲۰۲۰، از بدنه بزرگ تر و طراحی اسپرت تری بهره می برد. خطوط کشیده فراوانی در بدنه دیده می شود و طراحی به مدل های سوناتا و گرنجور شباهت پیدا کرده است. به لطف استفاده از پلتفرم جدید در طراحی هیوندای النترا، فاصله طولی بین محورها (ویل بیس) به اندازه ۲٫۵۵ سانتی متر و طول خودرو به میزان ۵ سانتی متر افزایش یافته است.

هیوندای النترا ۲۰۲۱

هیوندای النترا ۲۰۲۱ پهن تر و کوتاه تر شده تا با بهره مندی از اورهنگ کوتاه تر در قسمت جلو، چهره جذاب بدنه تکمیل شود. همان طور که گفته شد، خطوط کشیده و تیز روی بدنه و استفاده از طراحی جدید چراغ ها و جلوپنجره، از جمله ویژگی های النترا ۲۰۲۱ به شمار می رود. در قسمت جلو از سبک جدید جلوپنجره های هیوندای استفاده شده که به صورت شبکه ای طراحی شده است. دو چراغ LED کشیده نیز در کنار جلوپنجره قرار گرفته اند.

هیوندای النترا ۲۰۲۱

 با استفاده از خطوط کشیده روی کاپوت، قسمت جلویی النترا ۲۰۲۱ ظاهر تهاجمی تری به خود گرفته است. از نمای کناری نیز خطوط تیزی روی درها استفاده شده که تنها در خودروهای اسپرت کوپه شاهد آن هستیم. با وجود کوتاه تر شدن سقف خودرو، فضای سر قابل دسترس سرنشینان بدون تغییر باقی مانده است. این کار با تغییر جانمایی صندلی ها به دست آمده است.

هیوندای النترا ۲۰۲۱

 فضای پای سرنشینان جلو به ۱۰۷ سانتی متر و برای سرنشینان عقب به ۹۶٫۵ سانتی متر می رسد که در سگمنت النترا عدد قابل توجهی به شمار می رود. در طراحی قسمت عقب ویژگی های جدیدی همچون شیشه شیب دار فست بک مانند و چراغ های LED کشیده در عرض بدنه را شاهد هستیم. قسمت زیرین سپر و فرم صندوق عقب نیز تغییر یافته تا هماهنگی جذابی در قسمت عقب به وجود آید.

فناوری و کابین

هیوندای النترا ۲۰۲۱

همانند بخش طراحی و بدنه، هیوندای النترا ۲۰۲۱ در بحث فناوری نیز تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است. در مدل پایه ای برای اولین بار در سگمنت النترا، از نمایشگر ۸ اینچی سیستم سرگرمی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی استفاده شده است.

هیوندای النترا ۲۰۲۱

در مدل های بالارده از نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی برای سیستم سرگرمی استفاده می شود و نمایشگر دیگری با همین ابعاد برای پشت آمپر دیجیتالی درنظر گرفته شده است. دو نمایشگر به صورت یکپارچه توسط یک شیشه محافظت می شوند و ویژگی های متعددی همچون اتصال دو گوشی به وسیله بلوتوث دارند. بدین ترتیب، طراحی کابین النترا ۲۰۲۱ نسبت به مدل قبلی به روزرسانی قابل توجهی را تجربه کرده و ظاهر مدرن تری به خود گرفته است.

ایمنی

هیوندای النترا ۲۰۲۱

هیوندای النترا ۲۰۲۱ در بحث ایمنی نیز ارتقا یافته و از ویژگی هایی همچون ترمز اضطراری خودکار، راهنمای ماندن در خط، شناسایی وضعیت هوشیاری راننده و دو آپشن کروزکنترل فعال و شناسایی نقاط کور بهره می برد. النترای جدید از ویژگی کلید فناوری هیوندای نیز بهره مند شده که در آن کنترل برخی فعالیت های خودرو از طریق گوشی موبایل در دست گرفته می شود.

ویژگی های فنی

هیوندای النترا ۲۰۲۱

مهم ترین خبر در بخش مشخصات فنی، اضافه شدن پیشرانه هیبریدی است. در این مدل با استفاده از پیشرانه ۱٫۶ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی، ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می شود. به گفته هیوندای، مصرف سوخت مدل هیبریدی به ۵٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در حالت ترکیبی می رسد. بدین ترتیب، هیوندای النترا ۲۰۲۱ در مصرف سوخت رقیب سرسختی برای تویوتا کرولا هیبرید و هوندا اینسایت خواهد بود.

هیوندای النترا ۲۰۲۱

 در مدل های معمولی، تغییری در مشخصات فنی ایجاد نشده و تمامی تریم های SE، SEL و پریمیوم با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی به همراه جعبه دنده CVT عرضه خواهند شد. این پیشرانه ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. هیوندای معرفی مدل اسپرت N Line را نیز تأیید کرده و این مدل در آینده ای نزدیک با قدرت بیش تر رونمایی خواهد شد.

هیوندای النترا ۲۰۲۱

تاکنون اطلاعاتی در رابطه با قیمت هیوندای النترا ۲۰۲۱ منتشر نشده است، اما با درنظر گرفتن فناوری های جدید و ظاهر جذاب این خودرو می توان النترا را گزینه ای مناسب در سگمنت خودروهای سدان کامپکت دانست. النترا ۲۰۲۱ در کره جنوبی و کارخانه هیوندای در آلابامای آمریکا تولید می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.