اولین ثبت نام خودروهای وارداتی در سال 1403 / فروش کراس اوور برقی ژاپنی

عرضه خودروهای وارداتی 1403
عرضه خودروهای وارداتی ۱۴۰۳

سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بالاخره پس حدود ۳ ماه به روز شد تا هوندا ENS1 و لونا GRE برای اولین بار به فروش برسند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مدتی بود که متولیان عرضه خودروهای وارداتی هیچ شرایط فروش جدیدی را اعلام نمی کردند و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان خرید خودروهای وارداتی که در اواخر سال ۱۴۰۱ ثبت نام اولیه را انجام داده بودند، نسبت به ادامه دار بودن فروش خودروهای وارداتی ناامید شدند. حال اما پس از حدود ۳ ماه، مجدداً سایت عرضه خودروهای وارداتی از حالت به روزرسانی خارج و ۴ خودرو آماده فروش شده است. از میان ۵ خودروی قابل فروش در این عرضه، ۳ خودرو نیسان سانی، هونگچی E-QM5 و لاماری هیبرید در گذشته نیز فروخته شده بودند اما هوندا ENS1 و لونا GRE اولین بار است که برای متقاضیان قابل خرید اند.
به این ترتیب علاقه مندان به خرید خودروهای تمام برقی می توانند در این سری از عرضه، یکی از دو مدل ENS1 و GRE در اولویت انتخابی خود قرار دهند.

مدیران 777 مدیران 777

خودروهای حاضر در ۱۳امین عرضه سامان یکپارچه

نام خودروقیمت پایه
هوندا ENS1۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ (علی الحساب)
لونا GRE۹۴۵,۰۰۰,۰۰۰ (علی الحساب)
نیسان سانی۱,۱۰۷,۱۴۰,۰۰۰
لاماری هیبرید۱,۵۴۳,۴۰۰,۰۰۰
هونگچی E-QM5۱,۸۰۵,۴۶۰,۰۰۰

مشخصات فنی هوندا ENS1

هوندا ENS1
هوندا ENS1

ای ان اس ۱ به یک موتور برقی ۲۰۱ اسب بخاری در اختیار دارد که می تواند حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را به چرخ های جلو تحویل دهد. ظرفیت پک باتری وزل تمام برقی ۶۲ کیلو وات ساعت است و قادر است ۵۱۰ کیلومتر پیمایش را با یک بار شارژ برایش فراهم کند.

مشخصات فنی لونا GRE

تاکسی برقی Luna EV
تاکسی برقی Luna EV

لونا GRE دارای ظرفیت باتری ۴۳.۹ کیلووات ساعت است، که با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد، قادر به پیمایش ۴۰۰ کیلومتر است. پیشرانه JMEV قادر به تولید حداکثر توان ۱۱۰ کیلووات معادل ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر است و حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن نیز نه و نیم ثانیه به ثبت رسیده است.

مشخصات فنی نیسان سانی

نیسان جهان نوین آریا
نیسان جهان نوین آریا

برای این خودروی به شدت قدیمی و فیز اوت شده از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده شده که می تواند ۱۰۸ اسب بخار توان و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۴ سرعته AT تحویل دهد.

مشخصات فنی لاماری ایما HEV

تست بررسی لاماری ایما HEV

لاماری ایما هیبرید دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژر است که به کمک موتور برقی توان و گشتاور مورد نیاز برای حرکت خودرو را فراهم می کند. حداکثر قدرت پیشرانه بنزینی لاماری هیبرید ۱۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاورش نیز ۲۸۰ نیوتن متر است. از طرفی موتور الکتریکی نیز می تواند توان نامی ۱۳۰ کیلو وات (۱۷۴ اسب بخار) و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را به صورت آنی تولید کند. در مجموع این دو موتور می توانند ۱۷۴ اسب بخار قدرت را در دور ۵۵۰۰ و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را نیز از دور ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ به چرخ های جلو تحویل دهند. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس E-CVT انجام می‌شود. E-CVT در واقع همان گیربکس DHT است که برای خودروهای هیبرید طراحی شده است.

مشخصات فنی E-QM5

هونگچی EQM5
هونگچی EQM5

هونگچی E-QM5 دارای یک پیشرانه برقی با نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر و پک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی است. قدرت تولیدی پیشرانه به سبک خودروهای برقی به صورت پیوسته به محور جلو انتقال می یابد. این خودرو در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش مسافتی معادل با ۴۳۱ کیلومتر است. با توجه به کاربری تاکسی این خودرو، تمام اعداد و ارقام فوق، E-QM5 را به گزینه ای بسیار مناسب به‌خصوص برای تاکسی های فرودگاهی مبدل می کند.

۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.