جهان نوین آریا با نیسان سانی از رده خارج و قدیمی وارد سامانه شد

نیسان جهان نوین آریا
نیسان جهان نوین آریا

طبق آخرین تغییرات رخ داده در سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مشخص شد که شرکت جهان نوین آریا قصد دارد تا نیسان سانی بسیار قدیمی و از رده خارج را به زودی عرضه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

داستان مدعیان واردات نیسان تمامی ندارد و حالا شرکت جهان نوین آریا که از قدیمی ترین وارد کننده های محصولات این برند ژاپنی است نیز قصد دارد با یکی از ضعیف ترین، قدیمی ترین و زشت ترین نیسان ها، وارد سامانه شود و خودروی مورد نظرش را به متقاضیان بفروشد.

به این ترتیب ششمین مدعی واردات نیسان پس از ۵ شرکت نامی خودرو، پارس ساتر هوشمند، معین خودرو اروند، بهمن موتور و پارس خودرو نیز مشخص شد و فهمیدیم که جهان نوین آریا، وارد کننده سابق جوک و ایکس تریل هم قرار است مجدداً خودروهای نیسان را به بازار ایران عرضه کند.

بیشتر بخوانید : پارس خودرو پنجمین مدعی واردات نیسان به ایران

نکته جالب و مهم در مورد نسخه ای از سانی که قرار است جهان نوین آریا وارد کند این است که طراحی اش مربوط به سال ۲۰۱۳ می شود و با توجه به ارزان بودنش هنوز هم در حال تولید است. به این ترتیب با یک نسخه از سانی که کاملاً از رده خارج است قرار است مواجه شویم و شاهد ترددش در خیابان های ایران باشیم.

طراحی سانی وارداتی جهان نوین آریا

طراحی ظاهری و داخلی این خودرو به هیچ وجه چنگی به دل نمی زند اما فاجعه اصلی با ورود به درون کابین مشخص می شود. فرم داشبورد و صندلی های این خودرو ما را به یاد تویوتا یاریس ۲۰۰۶ می اندازد و به همین دلیل هیچ المانی از به روز بودن و جذابیت در آن دیده نمی شود.

مشخصات فنی

برای این خودروی به شدت قدیمی و فیز اوت شده از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده شده که می تواند ۱۰۸ اسب بخار توان و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۴ سرعته AT تحویل دهد.

امکانات رفاهی سانی وارداتی

از مهم ترین آپشن های این خودرو می توان به فرمان کمکی برقی، ایربگ راننده و سرنشین، کنترل پایداری، ترمز کمکی، مولتی مدیای ۶ اینچی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و سیستم صوتی با ۲ بلندگو اشاره کرد.

به طور کلی سانی ای که قرار است توسط جهان نوین آریا وارد شود تقریباً هیچ آپشنی ندارد و احتمالاً به خاطر مجهز نبودن به سنسور پایش فشار تایر (TPMS) و سنسور نور حتی نتواند استانداردهای ایران را پاس کند.

۳.۱ امتیاز از ۲۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.