مردم خسته از خودرو – خبردرمانی

خودرو – خبردرمانی
خودرو – خبردرمانی

هنوز بحث بایگانی و مخالفت ها با واردات خودروهای دست دوم به سرانجام نرسیده که وعده جدید واردات و زیر گل رفتن بخشی از راه رسیده است. این مسئله اما باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد؛ مردم خسته از خودرو-خبردرمانی هستند، چرا شفاف سازی نمی شود؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، برخلاف آمارهای رشد تولید و افزایش تیراژ واردات و سرگرمی جدید به نام خودروهای برقی به جرئت می توان گفت هیچ اتفاق خاصی هنوز رخ نداده است. هنوز بازار خودرو در رکود و بی تعادلی به سر می برد. به مدد و همت مسئولان، خرید خودروی حتا بسیار اقتصادی نیز برای بخش زیادی از مردم و همان گروه هدف دولت (البته به ظاهر) غیرممکن شده است.

مدیران 777 مدیران 777

وضعیت فعلی مردم را خسته کرده است، حتا بسیاری از آنان نسبت به بهبود وضعیت بازار خودرو ناامید هستند. به همین دلیل هر خبری که درباره این موضوع مطرح می شود، حتا اگر بر پایه درستی استوار باشد و نیز حقیقت داشته باشد با واکنش های منفی مواجه می شود. به عنوان مثال می توان به بخشی از واکنش های مردم بعد از انتشار یادداشتی با عنوان «غافلگیری مردم از سرعت وزارت صمت» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: غافلگیری مردم از سرعت وزارت صمت

نظرات کاربران اسب بخار

«وقتی گروهی نمی توانند با یکدیگر کاری را به سرانجام برسانند معنی‌اش این است که تعدادی ساز مخالفت و نخیر نخیر و نباید نباید و نمی خواهد نمی خواهد به دست گرفته اند. اکنون با بارندگی‌ای که در کشور رخ داده است، ظاهراً خودروهای گروه مونتاژی به زیر آب و گل فرو رفته و کلی خسارت به بار آمده است. این خسارت را چه کسی به گردن خواهد کشید؟ آیا (اگر) با قیمت مناسب به مردم فروخته شده بود نتیجه مطلوب‌تر و رضایت مردمی بهتر نبود تا این خسارت؟ آقایان لطفاً دل بزرگ باشند و به تعهدات‌شان عمل کنند.»

«(وقتی که) کشورهای دیگر برای ساخت و تولید خودرو به اندازه حضرات که برای واردات وقت صرف می کنند، نیست.»

«فقط خبردرمانی، پارسال هم همین داستان‌ها و اخبارها بود، قیمت کاهش پیدا کرد؟ یا این که خود آقایون قیمت‌ها رو بردن بالا حداقل ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده، شعارشون نخریدنه، قیمت ها میاد پایین، ولی تا واقعیت خیلی فاصله است.»

«سگ زرد برادر شغاله تا الان که همه دست‌شون تو یه کاسه بوده و هر کس دیگه ای هم بیاد خودروسازها می خرنش.»

«متاسفانه مافیای خودرو و رانت بازی و رانت خواری خیلی بیش از این حدها قدرت دارد، بفرمایید که چند نفر جانباز ثبت نام و حائز شرایط شدند؟»

«متأسفانه تحویل خودروی ما فروردین بوده ولی الان که اردیبهشت ماه هستیم نمایندگی سایپا هیچ جوابی بابت تأخیرش نداره، تازه اعلام می کنن هنوز خودروی شما فاکتور نشده چه برسه به این که بخوان تحویل بدن، این هم از وضع و اوضاع مدعیان صنعت خودروسازی کشور 😐»

«اگر می‌خواهید قیمت‌ها پایین بیاید باید گمرک را بردارید و واردات را بدون تعرفه آزاد کنید، آن جاست که قیمت‌ها متعادل می‌گردد و ارزش دلار پایین می‌آید و ارزش ریال بالا می‌رود. از زمانی که واردات لوازم یدکی با تعرفه‌های سنگین اجرا شد قیمت خودرو و لوازم یدکی سر به فلک گذاشت، همین طور در بقیه موارد کارخانه جات ایرانی نیز از این موضوع سودهای ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ درصدی برده اند و حتی ۱ درصد هم به فکر مردم نبودند و حتی کیفیت‌شان را بهتر نکرده‌اند که بدتر شده.»

این واکنش ها به سادگی و صراحت دیدگاه بخشی از مردم را به متولیان خودرویی و در نمایی بازتر حکمرانی اقتصادی کشور را نشان می دهد. بنابراین افرادی که در رأس امور هستند باید بیش از پیش به این واکنش ها توجه کنند. این اعتراض ها و ناراحتی ها و گلایه در بخش های دیگر اقتصاد نیز وجود دارد، اما نوع رفتار، برنامه ها و اقدامات مسئولان به گونه ای شده است که دیگر برای بخشی از مردم باورپذیر نیست.

هر چند کشور مشکلات اقتصادی زیادی دارد و همچنان تحریم ها فشارهای زیادی به آن وارد می کند، اما اگر واقعاً مسئولان به فکر مردم هستند و خود را از آنان می دانند یا باید شجاعانه به ناتوانی خود اقرار کرده و استعفا بدهند و یا باید آن قدر شرافت داشته باشند که چرایی وضعیت امروز را برای مردم تشریح کرده و شفاف دلایل ناکامی در تنظیم بازار خودرو را بیان کنند.

مردم خسته از خودرو – خبردرمانی و مسئولان باید این مسئله را باور کنند و جدی بگیرند.

۵ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.