میتسوبیشی اکسپندر ؛ گزینه احتمالی واردات خودرو

میتسوبیشی اکسپندر ؛ گزینه احتمالی واردات خودرو
میتسوبیشی اکسپندر ؛ گزینه احتمالی واردات خودرو

به تازگی صفحه رسمی شرکت آرین موتور پویا، نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، مشخصات و تصاویری از خودروی اکسپندر را منتشر کرد. برخی احتمال می دهند که با از سرگیری واردات خودرو، این شرکت میتسوبیشی اکسپندر را در جایگاه یک محصول اقتصادی به بازار عرضه کند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، میتسوبیشی اکسپندر در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و حال نمونه فیس لیفت آن رونمایی گردیده است. این خودرو از نظر پلتفرم با نیسان لیوینا برابر است و در جایگاه یک ون (MPV) یا ون کراس قرار دارد. در حال حاضر اکسپندر در کارخانه های اندونزی، ویتنام و مالزی میتسوبیشی تولید می شود و در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس هم به فروش می رسد. در برخی بازارها، این خودرو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی معرفی می شود. حال با توجه به محدودیت ارزی اعمال شده برای واردات خودرو (تعیین سقف ۲۰ هزار یورویی) احتمال آن داده می شود که شرکت آرین موتور پویا به دنبال واردات اکسپندر فیس لیفت برود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات میتسوبیشی اکسپندر

میتسوبیشی اکسپندر یک خودروی دیفرانسیل جلو است و در جایگاه یک محصول اقتصادی و ارزان قیمت در بازار جهانی قرار می گیرد. برای همین نباید در بحث قوای محرکه توقعی از این خودرو داشت. اکسپندر ۲۰۲۲ به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با فناوری MIVEC مجهز است که ۱۰۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی، اتوماتیک CVT و اتوماتیک ۴ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل می شود. در حال حاضر نسخه ۴ دنده اتوماتیک AT اکسپندر در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رسد و احتمال آن وجود دارد که آرین موتور پویا هم میتسوبیشی اکسپندر را با همین مشخصات فنی به بازار ایران بیاورد.

اکسپندر در حالت ایده آل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در محدوده ۱۵ ثانیه ثبت می کند و می تواند در شرایط بهینه، مصرف سوخت کمتر از ۴.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد. این خودرو وزن خالص ۱۲۲۰ تا ۱۲۷۵ کیلوگرم را بر اساس مشخصات فنی و سطح امکانات رفاهی دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی اکسپندر ۲۰۲۲

میتسوبیشی اکسپندر ۲۰۲۲ یک خودروی ۷ نفره است و در نمونه فول آپشن به امکاناتی مانند تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی، سنسور نور، دوربین عقب، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه استارت استاپ، دو کیسه هوا، آینه های تاشو برقی، کروز کنترل و… مجهز است. در برخی نسخه های سفارشی اکسپندر در کشورهای حاشیه خلیج فارس، امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، تریم داخلی چرم و سنسور پارک جلو هم در این خودروی ۷ نفره و اقتصادی ارائه می شود.

قیمت میتسوبیشی اکسپندر ۲۰۲۲

اکسپندر ۲۰۲۲ در نمونه پایه قیمتی حدود ۱۴ هزار و ۹۵۰ یورو را در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. همچنین نمونه فول آپشن این خودروی ۷ نفره و اقتصادی ۱۶ هزار و ۶۰۰ یورو در کشورهای عربی به فروش می رسد. با در نظر گرفتن قیمت روز یورو (حدود ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان)، ارزش این خودرو در بازه ۴۷۴ تا ۵۲۷ میلیون تومان است و می توان پیش بینی کرد که با احتساب سود بازرگانی مربوط به گمرک و دولت، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه گارانتی، سود شرکت واردکننده و ارزش گذاری نهایی در بورس کالا میتسوبیشی اکسپندر ۲۰۲۲ فول آپشن قیمتی در محدوده یک میلیارد تومان را در بازار تجربه کند.

حسین دلاور

پایگاه خبری اسب بخار

میتسوبیشی اکسپندر ۲۰۲۲ چه مشخصات فنی دارد؟

اکسپندر ۲۰۲۲ به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با فناوری MIVEC مجهز است که ۱۰۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی، اتوماتیک CVT و اتوماتیک ۴ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل می شود.

اکسپندر ۲۰۲۲ چه امکاناتی دارد؟

میتسوبیشی اکسپندر ۲۰۲۲ یک خودروی ۷ نفره است و در نمونه فول آپشن به امکاناتی مانند تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی، سنسور نور، دوربین عقب، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه استارت استاپ، دو کیسه هوا، آینه های تاشو برقی، کروز کنترل و… مجهز است.

قیمت میتسوبیشی اکسپندر ۲۰۲۲ چقدر است؟

اکسپندر ۲۰۲۲ در نمونه پایه قیمتی حدود ۱۴ هزار و ۹۵۰ یورو را در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. همچنین نمونه فول آپشن این خودروی ۷ نفره و اقتصادی ۱۶ هزار و ۶۰۰ یورو در کشورهای عربی به فروش می رسد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.