میتسوبیشی ASX جدید ؛ کراس اوور وارداتی برای بازار ایران

میتسوبیشی ASX جدید ؛ کراس اوور وارداتی برای بازار ایران
میتسوبیشی ASX جدید ؛ کراس اوور وارداتی برای بازار ایران

میتسوبیشی ASX جدید و فیس لیفت جز کراس اوورهایی است که می تواند با قوانین وارداتی جدید توسط شرکت آرین موتور پویا به بازار بیاید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی میتسوبیشی ASX در اسب بخار

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، میتسوبیشی ASX جز کراس اوورهای وارداتی به حساب می آید که در دوران حضور خود در بازار ایران، توانست تا فروش به نسبت خوبی را داشته باشد و سبد محصولات آرین موتور پویا را در جایگاه خوبی نگه دارد. این کراس اوور متوسط در سال های گذشته با چهره های متفاوتی به بازار ایران آمده است. اما ممنوعیت واردات اخیر باعث شد تا آخرین فیس لیفت ASX به صورت رسمی وارد بازار ایران شود. حال با توجه به قوانینی وارداتی جدید، احتمال آن بسیاری از برخی تیپ های میتسوبیشی ASX فیس لیفت توسط آرین موتور پویا به صورت رسمی عرضه شوند.

قیمت میتسوبیشی ASX فیس لیفت در کشورهای حاشیه خلیج فارس

ASX فیس لیفت در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس، با قیمتی در محدوده ۱۸ هزار و ۷۰۰ تا ۲۴ هزار یورو عرضه می شود. به همین دلیل می توان گفت که احتمال عرضه این کراس اوور میتسوبیشی به خاطر محدودیت های ارزی واردات خودرو وجود دارد. در حال حاضر می توان نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل ASX جدید را با امکانات متوسط به بازار ایران آورد. با توجه به اینکه قیمت ASX فول آپشن دو دیفرانسیل فراتر از ۲۰ هزار یورو است، احتمال دارد تا در دور جدید واردات خودرو نسخه های کامل این کراس اوور ژاپنی را در بازار ایران نبینیم.

مشخصات فنی ASX جدید

میتسوبیشی ASX فیس لیفت مدل ۲۰۲۲ به همان پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۴۸ تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ASX از نوع اتوماتیک CVT است و از نظر فنی تفاوتی با نسخه های ۲۰۱۸ ندارد. این جعبه دنده می تواند توان را به چرخ های جلو و عقب این کراس اوور ژاپنی منتقل کند. در شرایط ایده آل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ASX فیس لیفت نزدیک به ۱۰ ثانیه است و می تواند در حالت بهینه مصرف سوخت کمتر از ۸.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

امکانات میتسوبیشی ASX جدید

میتسوبیشی ASX فیس لیفت در نسخه فول آپشن به امکاناتی مانند سیستم انتقال قدرت هوشمند به چرخ های جلو و عقب، دنده پشت فرمان، سقف شیشه ای با کاور برقی، رادار نقطه کور، تهویه اتوماتیک، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، تریم داخلی چرم، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، سنسور نور و باران، نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، چراغ شوی، چراغ های جلو با تنظیم هوشمند، ۷ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای و… دیده می شود. اما عمده نسخه های دو دیفرانسیل موجود از ASX در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو فاقد امکاناتی مانند سقف شیشه ای، رادار نقطه کور، رادار خطی و… هستند.

ASX فیس لیفت چه قیمتی در بازار ایران خواهد داشت؟

همان طور که پیشتر هم بیان شده بود، خودروهای وارداتی جدید تنها در بورس کالا عرضه می شوند و بر اساس تقاضای بازار قیمت گذاری خواهند شد. در حال حاضر میتسوبیشی ASX تیپ ۴ مدل ۲۰۱۸ در نسخه های سالم کارکرده قیمتی حدود ۱.۵ میلیارد تومان را دارند. با توجه به عوارض ورودی، مالیات، تعرفه و… احتمال آن زیاد است که ASX مدل ۲۰۲۲ بیش از یک میلیارد تومان توسط سازمان حمایت قیمت گذاری شود و با ورود به بورس کالا، قیمت عرضه بیش از ۱.۵ میلیارد تومان را تجربه کند.

میتسوبیشی ASX جدید ؛ کراس اوور وارداتی برای بازار ایران
میتسوبیشی ASX جدید ؛ کراس اوور وارداتی برای بازار ایران

پایگاه خبری اسب بخار

قیمت میتسوبیشی ASX فیس لیفت ۲۰۲۲ در کشورهای حاشیه خلیج فارس چقدر است؟

ASX فیس لیفت در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس، با قیمتی در محدوده ۱۸ هزار و ۷۰۰ تا ۲۴ هزار یورو عرضه می شود.

مشخصات فنی ASX جدید ۲۰۲۲ چیست؟

میتسوبیشی ASX فیس لیفت مدل ۲۰۲۲ به همان پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۴۸ تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ASX از نوع اتوماتیک CVT است و از نظر فنی تفاوتی با نسخه های ۲۰۱۸ ندارد.

نسخه فول آپشن میتسوبیشی ASX فیس لیفت ۲۰۲۲ چه امکاناتی دارد؟

میتسوبیشی ASX فیس لیفت در نسخه فول آپشن به امکاناتی مانند سیستم انتقال قدرت هوشمند به چرخ های جلو و عقب، دنده پشت فرمان، سقف شیشه ای با کاور برقی، رادار نقطه کور، تهویه اتوماتیک، رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، تریم داخلی چرم، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، سنسور نور و باران، نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، چراغ شوی، چراغ های جلو با تنظیم هوشمند، ۷ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای و… دیده می شود.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.