تیوولی تولید داخل با چه ویژگی هایی به دست مشتریان می رسد؟

سانگ یانگ تیوولی مونتاژ

شرکت «رامک خودرو» که به عنوان نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران شناخته می شود، از مدت ها قبل برنامه تولید «سانگ یانگ تیوولی» را با مشارکت شرکت «نورا موتور پارس» دنبال کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ پیش از آغاز تحریم ها شرکت رامک خودرو برنامه داشت تا محصولات سانگ یانگ را به روش SKD و CKD پلاس در ایران تولید کند. به همین منظور مشارکتی را با واحد تولیدی نورا موتور پارس آغاز کرد و خط تولیدی برای مونتاژ خودروهای سانگ یانگ کره جنوبی در منطقه صنعتی «کاوه» تدارک دیده شد.

حتما ببینید: ویدیو: تست و بررسی تیوولی و توسان TL

اما آغاز تحریم ها، ممنوعیت واردات خودرو و بروز مشکلات اقتصادی باعث شد تا رامک خودرو از پاسخ به بسیاری از تعهدات خود باز بماند و از سویی نتواند تا برنامه هایش را مانند گذاشته دنبال کند. عدم امکان عرضه سانگ یانگ رکستون G4 با تیراژ انبوه، ترخیص نشدن تیوولی های مانده در گمرک و… از جمله مشکلاتی است که به خاطر تصمیمات یک شبه برخی مسئولان، برای رامک خودرو رخ داد. وقتی حرف از مشکلات برای این شرکت به میان می آید، نباید فراموش کرد که موج این اختلال های عملکردی به مشتریان این شرکت هم رسیده است و باعث شده تا حواله داران تیوولی بیش از مدت مقرر در انتظار تحویل خودرو باقی بماند. همین ماجرا سبب شد تا بسیاری از مشتریان شاکی رامک خودرو اعتراض خود را به عملکرد این شرکت به دستگاه های نظارتی و رسانه ها اعلام کنند.

حتما ببینید: ویدیو: تست و بررسی سانگ یانگ رکستون G4

با تمام این اعتراضات به حق و مشکلات پیش آمده، شاهد هستیم که مدت ها از حضور حدود ۸۰۰ دستگاه تیوولی در انبارهای گمرک می گذرد و با وجود اینکه طبق گزارش های رسمی، رامک خودرو مانند برخی از واردکنندگان تخلفی در ثبت سفارش خودروها نداشته، هنوز امکان ترخیص خودروهایش را ندارد و نمی تواند این تیوولی ها را به مشتریان تحویل دهد. در ماه های قبل شاهد بودیم که با صدور مجوزهای مقطعی، برخی واردکنندگان از جمله رامک خودرو توانستند تا بخشی از خودروهای مانده در گمرک را ترخیص کنند و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. اما با وجود این ترخیص ها، هنوز حجم زیادی از خودروها در گمرک باقی مانده و این ماجرا سبب شده تا امکان تحویل تیوولی ها و برخی خودروهای دیگر به مشتریان وجود نداشته باشد.

از سویی شنیده ها حاکی از آن است که بستر تولید سانگ یانگ تیوولی در ایران فراهم است. اما بر اساس قوانین و ضوابط، تا زمانی که نسخه های وارداتی این خودرو به دست مشتریان نرسد، امکان تولید و عرضه نمونه مونتاژی وجود ندارد. از طرف دیگر هم می بینیم که هیچ کدام از نهادهای ذیربط مانند وزارت صمت، گمرک، نهاد ریاست جمهوری و… تصمیمی برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک نمی گیرند و همین تاخیر در صدور دستور العمل اجرایی باعث شده تا امکان عرضه نسخه های تولیدی تیوولی از بین برود و بسیاری از مشتریان همچنان در سردرگمی به سر ببرند.

آمار موجود از خودروهای مانده در گمرک، نشان می دهد که با ترخیص تیوولی های وارداتی ۲۰۱۸ بخش قابل توجهی از تعهدات رامک خودرو پاسخ داده می شود و همچنین با توجه به ظرفیت تولید کارخانه نورا موتور پارس و راهکارهای اتخاذ شده، امکان جمع شدن پرونده مشتریان شاکی رامک خودرو طی چند ماه امکان پذیر است. در این بین کافی است که وزارت صمت و دستگاه های تصمیم گیر، دستور العمل های منطقی را صادر نمایند و بعد از مدت ها تاخیر، تکلیف مشتریان تیوولی را مشخص نمایند.

آنچه که مشخص است، رامک خودرو و نورا موتور پارس در تولیدهای آزمایشی تیوولی، نمونه مشابه به وارداتی را در شهرک صنعتی کاوه مونتاژ کرده اند و قرار نیست تا تفاوت خاصی میان تیوولی تولید داخل با نسخه های وارداتی وجود داشته باشد.

سانگ یانگ تیوولی مونتاژی چه مشخصاتی دارد؟

تیوولی تولید داخل مانند نسخه های وارداتی به پیشرانه ۱٫۶ لیتر مجهز است. این پیشرانه ۱۲۸ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین، توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی خودرو می رساند. این کراس اوور جمع و جور کره ای که قرار است به روش SKD در ایران تولید شود، مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۲ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و استاندارد آلایندگی یورو ۶ در آن دیده می شود.

سانگ یانگ تیوولی مونتاژی با ظاهر فیس لیفت ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد و تا حدی چهره جذابتری را نسبت به نمونه های وارداتی اولیه دارد. این خودرو قرار است تا در رنگ های مختلف تولید شود و با توجه به روش مونتاژ SKD، مشخص است که فرایند رنگ کاری تیوولی های مونتاژی در خارج از کشور انجام می شود. از سویی این خودرو با ترکیب رنگ یک پارچه و بدون تمایز میان رنگ سقف و بدنه عرضه خواهد شد.

تیوولی تولید داخل در بحث امکانات رفاهی و ایمنی شباهت زیادی به نسخه وارداتی دارد و ویژگی های زیر در آن دیده می شود:

۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای

تریم داخلی چرم و پارچه

صندلی های دستی جلو و با گرمکن

استارت دکمه ای

تهویه دستی الکتریکی

سنسور پارک جلو و عقب

دوربین عقب

نمایشگر ۷ اینچی لمسی

کروز کنترل

کامپیوتر سفر

نمایش زاویه فرمان

فرمان طرح D چرمی

سنسور نور و باران

چراغ روشنایی روز

رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی

بلوتوث

شیشه ها و آینه های برقی

تنظیم حالت رانندگی و میزان حساسیت فرمان

سیستم کنترل پایداری و پیشگیری از هرز گردی

و…

سانگ یانگ تیوولی در بازار جهانی با امکانات مختلفی عرضه می شود. نمونه فول آپشن این کراس اوور کره ای به سامانه دو دیفرانسیل، سردکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، تریم داخلی قرمز، تهویه اتوماتیک دوگانه، سقف جیر، رادار خطی و… مجهز است. همچنین در سال ۲۰۲۰ کمپانی سانگ یانگ کره جنوبی نمونه ای فیس لیفت برای تیوولی را معرفی کرد و ارتقای ظاهری و امکاناتی را در آن اعمال نمود.

آلبوم تصاویر سانگ یانگ تیوولی ۲۰۲۰:

آلبوم تصاویر نسخه های مختلف سانگ یانگ تیوولی در بازار ایران:

پایگاه خبری اسب بخار

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی چگونه است؟

سانگ یانگ تیوولی به پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است و ۱۲۸ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین نیز توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی خودرو می رساند.

چه امکاناتی در سانگ یانگ تیوولی وجود دارد؟

سانروف، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، نمایشگر ۷ اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، تهویه الکتریکی دستی، استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، سامانه کنترل پایداری، دوربین عقب و… در تیوولی وجود دارد.

برنامه تولید سانگ یانگ تیوولی در ایران چیست؟

آن طور که مشخص است، در صورت ترخیص تیوولی های مانده در گمرک، شرکت رامک خودرو با همکاری شرکت نورا موتور پارس تولید تیوولی را در شهرک صنعتی کاوه آغاز خواهد کرد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.