تجربه رانندگی با هوندا سیویک ؛ سدان جذاب وارداتی + ویدیو

تجربه رانندگی هوندا سیویک
تجربه رانندگی هوندا سیویک

هوندا سیویک یکی از پایدارترین سدان های وارداتی برای بازار ایران است. در ادامه علاوه بر ویدیو تست و بررسی، تجربه رانندگی با این خودرو به اطلاع شما می رسد.

آریزو 8 آریزو 8

در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران، خودروهای مختلفی از کلاس های بدنه متفاوت عرضه شدند که در میان آن ها برخی برخلاف انتظار مردم بی کیفیت بودند اما برخی دیگر با ویژگی های منحصربفردشان موفق شدند تا متقاضیان زیادی را به خود اختصاص دهند.

بنابراین در نتیجه بازگشایی مجدد واردات خودرو، علاوه بر محصولات بی کیفیت، شاهد عرضه خودروهای باکیفیت و ارزنده از برندهای معتبر مانند هوندا، تویوتا، نیسان و … نیز بودیم.

در این میان، هوندا سیویک به عنوان یک سدان وارداتی، جزو باارزش ترین ها قرار می گیرد چرا که علاوه بر طراحی ظاهری بسیاری جذابی که دارد، می تواند چابکی و شتاب گیری خوبی را هم برای خریداران فراهم کند. در ادامه شما می توانید ویدیو کامل تست و بررسی سیویک وارداتی را ببینید و با ویژگی های فنی آن بیشتر آشنا شوید.

تست و بررسی هوندا سیویک

تجربه رانندگی با هوندا سیویک

نسخه وارداتی سیویک به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با کد L15BG مجهز است. این موتور احتراقی به کمک سیستم تزریق سوخت مستقیم (GDI) و تکنولوژی V-Tec قادر است ۱۸۰ اسب بخار توان و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. به این ترتیب می توان گفت که چنین خروجی هایی برای سدانی در این ابعاد و اندازه می تواند کاملاً مناسب باشد و نیازهای خریدار را به کلی برطرف کند.

از طرفی دیگر گیربکس CVT نسل سوم این خودرو با ۹ دنده مصنوعی، بسیار با موتور هماهنگ است و به همین دلیل هنگام رانندگی در حالت اسپرت، حس و حال خوبی را تجربه می کنید. مهم ترین و جذاب ترین بخش عملکرد گیربکس هوندا سیویک مربوط به زمانی می شود که شما خودرو را در حال دستی قرار می دهید. در این زمان با تعویض دنده به کمک شیفترهای پشت فرمان، کاملاً رانندگی با یک خودرویی که گیربکس اتوماتیک AT دارد را تجربه می کنید.

این خودرو با توجه به توان و گشتاور بالایی که در اختیار دارد می بایست سیستم ترمزگیری قدرتمندی نیز داشته باشد زیرا متوقف کردن خودرو در زمان و مسافت کم، امر مهمی است که اگر به خوبی انجام نشود می تواند حادثه های ناگواری را به همراه داشته باشد. با توجه به این قضیه مهندسان هوندا، سیستم ترمزگیری سیویک را به گونه ای طراحی کرده اند که بهترین عملکرد را داشته باشد و بتواند به خوبی خودرو را متوقف کند.

اما یکی از مهم ترین ویژگی های فنی هوندا سیویک وارداتی که این خودرو را به پایدارترین و جذب ترین سدان دور جدید واردات بدل کرده سیستم تعلیق مولتی لینک آن است. این قابلیت موجب شده تا هنگام عبور از پیچ های تند، پایداری مکانیکی خودرو بسیار بالا باشد و در کنار این قضیه، سواری نرم تری نیز برای راننده و سرنشینان فراهم شود.

به طور کلی در پایان باید گفت که تداوم عرضه و فروش این دست خودروها می تواند سطح واردات را ارتقا دهد و مردم را با محصولاتی آشنا کند که نسبت به چینی های وارداتی و مونتاژی یک سر و گردن بالاتر هستند و ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

هوندا سیویک
تجربه رانندگی هوندا سیویک
حجم موتور۱۴۹۸ سی سی
توان۱۸۰ اسب بخار
گشتاور۲۴۰ نیوتن متر
گیربکسCVT نسل سوم (۹ سرعته مصنوعی)
حداکثر سرعت۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب۸.۱ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی۶.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
لاستیک هاR16 215/55
وزن۱۳۸۹
حجم باک۴۷ لیتر
حجم صندوق۵۱۲ لیتر
طول * عرض * ارتفاع۴۶۷۷ * ۱۸۰۲ * ۱۴۰۷ میلی متر
فاصله محوری۲۷۳۳ میلی متر
مشخصات فنی هوندا سیویک

امکانات رفاهی و ایمنی

هوندا سیویک
تجربه رانندگی هوندا سیویک

هوندا سیویک وارداتی به امکانات و آپشن هایی نظیر ۸ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط فعال، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، اتولایت، سنسور نور، سنسور باران، فرمان کمکی برقی، سیستم تشخیص خستگی، حالت های رانندگی اکو، نرمال و اسپرت، مولتی مدیا ۹ اینچی با ۸ بلندگو، اپل کارپلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دنده پشت فرمان، استارت بدون کلید، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب سه حالته، سیستم تهویه اتوماتیک، خروجی تهویه ردیف عقب، گرم کن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک، سانروف و آینه های جانبی تاشو برقی مجهز است.

گالری تصاویر هوندا سیویک

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.