کانسپت آئودی گرنداسفر با 710 اسب بخار قدرت معرفی شد

کانسپت آئودی گرنداسفر 2021
کانسپت آئودی گرنداسفر ۲۰۲۱

کمپانی آئودی در ادامه عملی کردن برنامه های برقی سازی خود حالا از کانسپت آئودی گرنداسفر پرده برداشته است. این کانسپت ویژگی های جذابی دارد که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم.

مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

چندی پیش بود که کمپانی آئودی از کانسپت اسکای اسفر به عنوان یک مدل مفهومی رودستر پرده برداشت و همان زمان هم اعلام شد که از سری اسفر، کانسپت های دیگر هم در راه است. درواقع، آئودی هم قصد دارد سری جدیدی از محصولات تمام برقی خود با طراحی مدرن داشته باشد که همه آن ها پسوند اسفر خواهند داشت. این همان مسیری است که مرسدس بنز با تولید سری EQ در پیش گرفته است. این خودرو یک GT است که تمام برقی بوده و سطح ۴ از سیستم خودران در مهندسی آن به کار رفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی کانسپت آئودی گرنداسفر

کانسپت آئودی گرنداسفر 2021
کانسپت آئودی گرنداسفر ۲۰۲۱

طراحی کانسپت آئودی گرنداسفر درست همانند رودستر اسکای اسفر است و دقیقاً همانند همان مدل پیش نمایشی برای خودروهای آینده این نشان محسوب می شود. همانند اسکای اسفر نباید انتظار رونمایی مدل تولیدی با این شکل را داشته باشیم و فقط دید به محصولات آینده آئودی در این خودرو دیده می شود. کمپانی آئودی کانسپت گرنداسفر را جت خصوصی برای جاده می نامد و همین نام نشان دهنده میزان قدرت و لوکس بودن این خودروست. با طول بلند بدنه در این خودرو می توان گفت نسخه تولیدی گرنداسفر جایگزین برقی آئودی A8 خواهد بود و نهایت لوکس بودن و راحتی را در این خودرو می بینیم.

کانسپت آئودی گرنداسفر ۵.۴ متر طول دارد و پهنای این خودرو به ۲ متر می رسد. با فاصله محوری ۳.۲ متر در این خودرو می توان گفت هدف آئودی طراحی خودرویی با فضای کابین کافی و نهایت راحتی در رانندگی بوده است. در مقایسه با آئودی اسکای اسفر در کانسپت آئودی گرنداسفر طراحی به محصولات فعلی این نشان نزدیک تر است که البته طراحی جلوپنجره سبک جدیدی دارد. چراغ های باریک تمام ال ای دی در دو طرف جلوپنجره به صورت باریک طراحی شده اند و کاپوت کوتاهی را در این خودرو می بینیم. از نمای کناری سقف شیب دار را در این خودرو می بینیم که ظاهری فست بک را در آن ایجاد کرده است که در نهایت، شیب سقف به چراغ های باریک عقب منتهی شده و نشان آئودی در عقب با ال ای دی و رنگ قرمز طراحی شده است.

طراحی کابین کانسپت آئودی گرنداسفر

اوج طراحی و متفاوت بودن را در کابین می بینیم، چراکه طراحی کابین کانسپت گرنداسفر را در هیچ خودروی دیگری ندیده اید. درهای این خودرو در عقب برعکس و به صورت اتوماتیک تنها با فشردن دکمه باز و بسته می شوند. متریال استفاده شده درون کابین بالاترین کیفیت را دارد و نورپردازی کابین لوکس بودن این خودرو را بیش تر به چشم می آورد. در طراحی کابین، چوب، آلومینیوم و شیشه به کار رفته است و همان طور که گفته شد، کابین در پرمیوم ترین حالت ممکن است، اما نکته اصلی در طراحی داشبورد این خودروست که خبری از صفحه نمایش نیست و سیستم اطلاعات و سرگرمی به صورت یکپارچه روی صفحه چوبی پروجکت می شود و با انتخاب حالت خودران، همانند اسکای اسفر، در کانسپت گرنداسفر نیز فرمان جمع می شود و حالت تنظیمات صندلی تغییر می کند.

مشخصات فنی کانسپت آئودی گرنداسفر

آئودی گرنداسفر 2021
آئودی گرنداسفر ۲۰۲۱

کانسپت آئودی گرنداسفر بر مبنای پلتفرم مخصوص برقی گروه فولکس واگن تحت عنوان PPE طراحی شده و این همان پلتفرمی است که خودروهایی نظیر پورشه ماکان برقی و آئودی Q6 براساس آن ساخته می شوند. براساس این پلتفرم پک باتری با ظرفیت ۱۲۰ کیلووات ساعت بین دو محور و در کف قرار می گیرد و تأمین انرژی دو پیشرانه برقی سوار بر هر محور را انجام می دهد. در کانسپت آئودی گرنداسفر دو پیشرانه الکتریکی نهایت قدرت ترکیبی ۷۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ترکیبی ۹۶۰ نیوتن متر را دارند که باعث می شود این خودروی چهاردر بزرگ در کم تر از چهار ثانیه تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتابگیری کند.

کمپانی آئودی ادعا می کند کانسپت آئودی گرنداسفر با هر بار شارژ کامل قابلیت پیمایش ۷۵۰ کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) دارد و با شارژ سریع این خودرو در ۱۰ دقیقه می توان مسافت ۳۰۰ کیلومتر را پیمود. همچنین شارژ سریع ۵ تا ۸۰ درصد پک باتری های این خودرو تنها ۲۵ دقیقه زمان می برد. در کانسپت آئودی گرنداسفر دو قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب و تعلیق فعال به صورت استاندارد دیده می شود تا سواری نرم و هندلینگ فوق العاده را در این خودرو داشته باشیم.

آئودی گرنداسفر 2021
آئودی گرنداسفر ۲۰۲۱

همان طور که گفته شد، کانسپت آئودی گرنداسفر همانند اسکای اسفر تنها پیش نمایشی از آینده نشان آئودی به ما می دهند و فعلاً خبری از نسخه تولید نیست، اما با توجه به طراحی مدرن و بی نظیر این دو کانسپت امیدواریم طراحی نزدیک به این را در محصولات آینده آئودی ببینیم.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

کانسپت گرنداسفر بر مبنای چه پلتفرمی طراحی شده است؟

کانسپت آئودی گرنداسفر بر مبنای پلتفرم مخصوص برقی گروه فولکس واگن تحت عنوان PPE طراحی شده و این همان پلتفرمی است که خودروهایی نظیر پورشه ماکان برقی و آئودی Q6 براساس آن ساخته می شوند.

کانسپت گرنداسفر چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

پک باتری با ظرفیت ۱۲۰ کیلووات ساعت بین دو محور و در کف قرار می گیرد و تأمین انرژی دو پیشرانه برقی سوار بر هر محور را انجام می دهد. در کانسپت آئودی گرنداسفر دو پیشرانه الکتریکی نهایت قدرت ترکیبی ۷۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ترکیبی ۹۶۰ نیوتن متر را دارند که باعث می شود این خودروی چهاردر بزرگ در کم تر از چهار ثانیه تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتابگیری کند.

میزان پیمایش در کانسپت تمام برقی گرنداسفر چگونه است؟

کمپانی آئودی ادعا می کند کانسپت آئودی گرنداسفر با هر بار شارژ کامل قابلیت پیمایش ۷۵۰ کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) دارد و با شارژ سریع این خودرو در ۱۰ دقیقه می توان مسافت ۳۰۰ کیلومتر را پیمود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.