کانسپت آئودی اکتیواسفر با امکانات فضایی معرفی شد + ویدیو

کانسپت آئودی اکتیواسفر
کانسپت آئودی اکتیواسفر

کانسپت آئودی اکتیواسفر یکی از سری خودروهای مفهومی کمپانی آئودی محسوب می شود که احتمالاً سال ها بعد نسخه نهایی آن رونمایی می شود. این خودرو دارای کلاس بدنه مشخصی نیست، زیرا هم می تواند یک کراس اوور کوپه باشد و هم یک پیکاپ و همین قضیه آن را جذاب کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدتی است که سری کانسپت های اسفر (Sphere) یا کره کمپانی آئودی یکی پس از دیگری در حال معرفی شدن هستند، این سری از خودروهای مفهومی دارای ویژگی های خاصی هستند که موجب شده اند بتوانیم به آن ها لقب خودروهای فضایی را بدهیم.

نکته دیگر در مورد کانسپت های اسفر این است که احتمال تولید آن ها بسیار بالاست، زیرا تعداد زیادی از خودروهای کانسپت یا مفهمومی توسط شرکت های مختلف تاکنون معرفی شده اند که به مرحله تولید نرسیده اند، اما وقتی یک سری از خودروهای کانسپت در کلاس های بدنه مختلف توسط یک کمپانی عرضه می شود، یعنی پیش بینی های لازم برای تولید نسخه نهایی آن ها صورت گرفته است و به احتمال زیاد آن ها را در سال های آینده خواهیم دید.

بیشتر بخوانید:

کانسپت آئودی اوربان اسفر، آینده ای مدرن از نگاه آئودی

کانسپت آئودی گرنداسفر با ۷۱۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

معرفی آئودی اسکای اسفر، کانسپت جذاب و رودستر آئودی

در مورد نسخه نهایی این خودروها باید این را نیز بدانید که حتماً نباید شبیه نسخه کانسپت باشند، زیرا بسیاری از امکانات، آپشن ها، قالب های بدنه و همچنین قابلیت های فنی قابلیت تولید در حد و اندازه تجاری را ندارند و از این رو باید برخی از آن ها را از خودروی نهایی حذف کرد.

آئودی اکتیواسفر (Audi Activesphere)

کانسپت آئودی اکتیواسفر
کانسپت آئودی اکتیواسفر

آئودی اکتیواسفر را می توان یکی از جذاب ترین کانسپت های سری اسفر دانست، چراکه با توجه به ساختار و کلاس بدنه ای که دارد می تواند به صورت چندجانبه مورد استفاده قرار بگیرد و نیازهای شخص خریدار را برطرف کند. به طور خلاصه و کوتاه می توان گفت این خودرو هم کراس اوور کوپه است و هم پیکاپ، زیرا شیشه بخش عقب خودرو قابلیت جابه‌جایی دارد و در این صورت خودرو از یک کراس اوور به پیکاپ تبدیل می شود. از سویی دیگر، قابلیت تغییر ارتفاعی که برای آئودی اکتیواسفر در نظر گرفته شده است می تواند قابلیت آفرودی بالایی برای خودرو به ارمغان بیاورد.

مشخصات ظاهری آئودی اکتیواسفر

کانسپت آئودی اکتیواسفر
کانسپت آئودی اکتیواسفر

قسمت های شیشه ای بدنه

با نگاهی به ظاهر خودرو متوجه می شویم که مساحت زیادی از آن را شیشه تشکیل داده است تا راننده و سرنشینان بتوانند محیط اطراف را بهتر از دیگر خودروها ببینند. برای مثال، زیر درها هم از شیشه ساخته شده است تا هنگام عبور از مسیرهای آفرودی، افراد حاضر در خودرو بتوانند زاویه دید بیش تری از محیط اطراف داشته باشند. بخش دیگری که از شیشه است جلوپنجره خودروست، کاربرد جلوپنجره شیشه ای هنگامی مشخص می شود که خودرو در حالت خودران قرار می گیرد. در این حالت، فرمان، پدال ها و داشبورد خودرو جمع شده و نمای بیرون از جلوپنجره شیشه ای قابل رؤیت می شود.

کابین کانسپت آئودی اکتیواسفر
کابین کانسپت آئودی اکتیواسفر

یکی دیگر از بخش های شیشه ای آئودی اکتیواسفر، کاور محفظه بار آن است که قابلیت جابه‌جایی دارد و همان طور که گفته شد با جابه‌جایی آن خودرو از حالت کراس اوور به پیکاپ تبدیل می شود. 

رینگ ها

کانسپت آئودی اکتیواسفر
کانسپت آئودی اکتیواسفر

برای این خودرو رینگ های ۲۲ اینچی در نظر گرفته شده است که یک قابلیت بسیار مدرن دارند. فلاپ رینگ های این خودرو در مسیرهای آفرودی به طور اتوماتیک باز می شوند تا جریان هوا برای خنک کاری دیسک و لنت ها به وجود بیاید و به طور کلی از افزایش دما در آن ناحیه جلوگیری به عمل آید. از سویی، در حالت های دیگر رانندگی، فلاپ های موجود در رینگ ها در حالت بسته باقی می مانند تا خودرو آیرودینامیک تر شود.

طراحی درون کابین و امکانات رفاهی آئودی اکتیواسفر

کابین کانسپت آئودی اکتیواسفر
کابین کانسپت آئودی اکتیواسفر

درون کابین این خودرو ۴ صندلی جدا از هم، که به صورت VIP طراحی شده اند، قرار گرفته است تا سرنشینان آرامش و راحتی بیش تری داشته باشند. از سویی دیگر، در حالت رانندگی خودران (autonomous mode)، صندلی های قابلیت چرخیدن و جابه‌جا شدن درون کابین را دارند تا بتوانند به راحتی از کنسول وسط که هم می تواند یخچال باشد و هم گرم کن غذا، استفاده کنند.

کابین کانسپت آئودی اکتیواسفر
کابین کانسپت آئودی اکتیواسفر

یکی دیگر از امکانات به‌روز در نظر گرفته شده برای این خودروی مفهومی، که احتمال استفاده از آن برای آئودی اکتیواسفر بسیار بالاست، حذف آینه های کناری و جایگزینی دوربین به جای آن هاست. این تکنولوژی اکنون هم بر روی برخی از خودروها استفاده می شود و به همین دلیل، مشکلی برای تجاری سازی آن وجود ندارد.

اما جدا از تمام امکانات رفاهی گفته شده در مورد آئودی اکتیواسفر، آپشن هدست یا عینک هوشمند آن بسیار جذاب تر و مدرن تر خواهد بود. این عینک و یا هدست هوشمند می تواند کنترل بخش های مختلف خودرو مانند، سیستم صوتی، سیستم تهویه، امکانات رفاهی و… را در اختیار شما قرار دهد و شخص با تصویر سه بعدی‌ای که در عینک می بیند، از طریق حرکت دادن انگشتان و دستش، تنظیمات لازم را بر قسمت مورد نظرش اعمال کند.

مشخصات فنی آئودی اکتیواسفر

سیستم تعلیق

آئودی اکتیواسفر به کمک فنرهای تطبیق پذیر یا آداپتیو (Adaptive) مجهز است که می توانند ارتفاع خودرو را از کم ترین حالت یعنی ۱۶۸ میلی متر به بیش ترین حالت یعنی ۲۴۸ میلی متر افزایش دهند. این ویژگی می تواند برای خودرو هم هندلینگ فوق العاده به همراه داشته باشد و هم قابلیت آفرودی مناسب. در کنار کمک فنرهای آداپتیو، سیستم تعلیق این خودرو از نوع مولتی لینک پنج‌اتصاله است که سواری خودرو را بسیار نرم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سیستم تعلیق فعال یا Active Suspension چگونه کار می کند؟

سیستم تعلیق مولتی لینک یا چنداتصاله چیست؟

پیشرانه

موتورهای الکتریکی آئودی اکتیواسفر به کمک دانش فنی پورشه طراحی شده اند که این قضیه نشان دهنده پیشرفته بودن آن هاست. این خودرو به دو موتور الکتریکی مجهز است که هر کدام از آن ها برای یک محور در نظر گرفته شده اند. این دو موتور الکتریکی در مجموع می توانند ۴۳۶ اسب بخار توان و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند و به چرخ ها تحویل دهند.

باتری

باتری ۸۰۰ ولتی آئودی اکتیواسفر در وسط خودرو نصب می شود و ظرفیت آن برابر با ۱۰۰ کیلووات ساعت است. این باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی می تواند با یک بار شارژ بیش از ۶۰۰ کیلومتر پیمایش برای خودرو فراهم آورد و از طرفی دیگر، تنها طی ۲۴ دقیقه میزان شارژش از ۵ درصد به ۸۰ درصد برسد.  

منبع: carscoops.com

معرفی آئودی اکتیواسفر (Audi Activesphere).

آئودی اکتیواسفر را می توان یکی از جذاب ترین کانسپت های سری اسفر دانست، چراکه با توجه به ساختاری که دارد می تواند به صورت چند جانبه مورد استفاده قرار بگیرد. به طور خلاصه و کوتاه می توان گفت این خودرو هم کراس اوور کوپه است و هم پیکاپ زیرا شیشه بخش عقب خودرو قابلیت جابه‌جایی دارد و در این صورت، خودرو از یک کراس اوور به پیکاپ تبدیل می شود.

مهم ترین تکنولوژی آئودی اکتیواسفر چیست؟

جدا از تمام امکانات رفاهی به‌کاررفته در آئودی اکتیواسفر، آپشن عینک هوشمند آن بسیار جذاب تر خواهد بود. این عینک هوشمند می تواند کنترل بخش های مختلف خودرو مانند، سیستم صوتی، سیستم تهویه، امکانات رفاهی و … را در اختیار شما قرار دهد و شخص با تصویر سه بعدی ای که در عینک می بیند، از طریق حرکت دادن انگشتان و دستش، تنظیمات لازم را بر قسمت مورد نظرش اعمال کند.

مشخصات فنی آئودی اکتیواسفر چیست؟

این خودرو به دو موتور الکتریکی مجهز است که هر کدام از آن ها برای یک محور در نظر گرفته شده اند. این دو موتور الکتریکی در مجموع می توانند ۴۳۶ اسب بخار توان و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند و به چرخ ها تحویل دهند.

۵ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.