ایران خودرو می تواند سه محصول به روز شده را در نمایشگاه مشهد رونمایی کند + تصاویر جاسوسی خودروهای جدید

ایران خودرو می تواند سه محصول به روز شده را در نمایشگاه مشهد رونمایی کند
در شرایطی که برگزاری نمایشگاه های خودرو در کشور به خاطر بروز مشکلات اقتصادی و همچنین تحریم ها سخت شده است، شاید بهتر باشد که خودروسازان داخلی مخصوصا دولتی ها و نیمه دولتی ها برای حفظ جذابیت و احترام به مشتریان و بازدیدکنندگان، طرح ها و دستاوردهای جدید خود را به نمایشگاه بیاورند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

وقتی نمایشگاه خودرو شیراز ۹۷ برگزار شد، شاهد آن بودیم که گروه صنعتی ایران خودرو به مراتب ضعیفتر از سال های گذشته خود به این نمایشگاه آمد و به گفته برخی از کارشناسان، در شان و منزلت بزرگترین خودروساز کشور نبود که تا این حد ضعیف در اولین رویداد خودرویی سال حاضر شود. این اتفاق در حالی افتاد که ایران خودرو ماه ها است، سورن توربو جدید و سمند فیس لیفت را در نمونه های اولیه تولید کرده و حتی نسخه های پلاک شده آن ها نیز برای استقاده مدیران و همچنین بررسی های نهایی در خیابان ها دیده می شوند. از طرفی این شرکت بالاخره رانا را با ارتقایی قابل توجه تولید کرده و همان طور که از تصاویر مشخص است، گویا نسخه هایی از آن هم پلاک شده است. حال جای سوال است که چرا ایران خودرو از آوردن این سه خودرو به روز شده در نمایشگاه خودرو شیراز خودداری کرده و نمی خواهد که کسی آن ها را ببیند؟ بدون شک اصلاح ظاهر، افزایش امکانات و به روز شدن رانا، سمند و سورن توربو می توان اتفاق مثبتی باشد و از طرفی باعث شود تا بسیاری از افراد برای خرید آن ها در زمان آغاز ثبت نام برنامه ریزی کنند.
با توجه به اینکه سایت تولیدی ایران خودرو خراسان یکی از مهمترین پایگاه های بزرگترین خودروساز ایران است، همیشه شاهد هستیم که در نمایشگاه های خودرو شهرستان، ایران خودرو حضور کاملتری را در نمایشگاه خودرو مشهد دارد. حال برخی احتمال می دهند که در نمایشگاه خودرو مشهد سال ۹۷، گروه صنعتی ایران خودرو رانا فیس لیفت، سورن توربو و سمند به روز شده را به نمایشگاه بیارود. چندی پیش تصاویر از سورن توربو بر روی خودروبر منتشر شد که گویا تولید انبوه آن نیز آغاز شده است.
اما برخی معتقد هستند، تا زمانی که ایران خودرو انبار خود را از سمندها، سورن ها و راناهای فعلی خالی نکند، به هیچ وجه سخنی از نسخه های جدید آن ها نمی زند و برنامه دارد تا با پایان موجودی نسخه های فعلی این سه خودرو، مدل های جدید و فیس لیفت را رونمایی کند.


سمند فیس لیفت از نظر اصول ساخت، پلتفرم و پیشرانه تفاوتی با نسخه های قبل ندارد. اما داشبورد آن به شکل سورن درآمده و رینگ ها، طرح چراغ و جلو پنجره، چراغ های عقب و زه صندوق نیز تغییر کرده و تا حدی ظاهر خودرو با این اتفاق های طراحی به روزتر شده است.
سورن توربو فیس لیفت هم به کاسه چراغ ها، جلو پنجره، رینگ های جدید، چراغ های عقب جدید و اسپویلر نیز در نمای بیرونی مجهز شده است. همچنین غربیلک، دوخت داخلی و جزئیات کابین این خودرو تغییر کرده و کروز کنترل و نمایشگر اطلاعات خودرو جدید در کابین آن دیده می شود.
رانا فیس لیفت نیز قالپاق های جدید دارد و طراحی چراغ، آینه های جانبی و برخی جزئیات آن تغییر کرده است. همچنین گویا به این خودرو فرمان کمی برقی اضافه شده و در کابین آن ارتقا کیفی رخ داده است. با توجه به غربیلک فرمان مشابه با پژو ۲۰۷i، کروزکنترل، بلوتوث و… برخی امکانات دیگر نیز به خودرو اضافه شده و طرح صندلی های آن تغییر کرده است.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.