گروه بهمن جزئیات پرحاشیه پیش فروش مزدا3 را رسانه ای کرد

گروه بهمن: مزدا همچنان در ایران می ماند
روز گذشته مدیران ارشد شرکت بهمن موتور و گروه بهمن خبرنگاران حوزه خودرو، اقتصاد و صنعت را به کارخانه خود دعوت کردند و در آنجا تمام مدارک خود را از برنامه فروش مزدا۳ به نمایش گذاشتند. در این کنفرانس مطبوعاتی که بی حاشیه هم نبود، مشخص شد که با دستور وزیر صنعت بررسی حواشی فروش مزدا۳ آغاز شده و گویا تا به امروز تخلفی از این شرکت در بحث فروش این خودرو به دست نیامده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در مراسم روز گذشته اعلام شد که بیش از ۲۰۰ هزار درخواست اولیه ورود به مرحله ثبت نام مزدا۳ در روز چهارشنبه هفته گذشته ثبت شده و تنها ۲۷۰ دستگاه خودرو قابل عرضه بوده است. حمیدرضا داودزاده، مدیرعامل شرکت بهمن موتور، در مورد این مسئله گفت: « ما فروش اینترنتی خود را طبق ضوابط و بر اساس زیرساخت های موجود به شرکت مگا سپرده ایم که یکی از سهامداران آن سازمان گسترش است. در این طرح فروش هم ۲۷۰ دستگاه مزدا۳ امکان فروش و تحویل داشته و به هیچ وجه حتی یک دستگاه هم با کمترین ریسک به فروش نرسیده و مطمئن هستیم که می توانید تا ۳۰ روز آینده خودروها را به دست مشتریان برسانیم. بدیهی است که حاشیه سود ۷۵ میلیون تومانی با کارخانه در بازار آزاد، باعث شده تا دلالان در کنار مشتریان واقعی به در مرحله فروش به سایت بیایند. مشخص است که وقتی ۲۷۰ خودرو قابلیت فروش دارد و شما بیش از ۲۰۰ هزار درخواست دارید، ده ها هزار نفر از دست شما ناراحت می شوند و می گویند که خودروهای با پارتی بازی به فروش رسیده است. آمار رسمی به ما نشان می دهد که در ۱۵ دقیقه اول ۹۲ درصد از سهمیه فروش به اتمام رسیده و ۳۸ درصد کاربران با رایانه شخصی به دامنه فروش آمده اند. قطعا در چنین شرایطی که نارضایتی ها و شایعات بالا می گیرد، وزیر محترم صنعت دستور بررسی می دهد و ما هم از این اتفاق خرسندیم. زیرا هیچ کدام از IP های به فروش رسیده در شرکت و نمایندگی ها ثبت نشده و تمام اطلاعات مشتریان قابل پیگرد است. اما اینکه در این میان برخی بر روی موج شایعه ها سوار شوند و اتهام های بی مورد به بدنه گروه بهمن و شرکت بهمن موتور وارد کنند، بی انصافی است. جالب است که رسانه ملی برای بررسی صحت ثبت نام مزدا۳ به یک بنگاه معامله خودرو رفته و در آنجا دلالان می گویند که ما نتوانسته ایم ثبت نام کنیم! بدیهی است که بسیاری از متقاضیان نتوانسته اند در این طرح فروش موفق باشند، اما سوال اینجاست که چرا باید از یک دلال راستی آزمایی طرح فروش خودرویی را جویا شد؟!»

داودزاده در ادامه افرود: « در حال حاضر بهترین روش ثبت نام و پیش فروش خودرو از طریق درگاه های اینترنتی است. اگر فکر می کنید که راه بهتری وجود دارد، حتما به صورت مکتوب به ما اعلام کنید و ما هم از طرح شما استفاده می کنیم. آنهایی که می گویند باید مزدا۳ در نمایندگی ها به فروش می رسید، جز آن دسته از افرادی هستند که اگر این اتفاق می افتاد، می گفتند که نمایندگی ها تمام مزدا۳ها را خودشان و اقوامشان خریده اند و به مردم هیچ خودرویی نرسیده است ».
مدیرعامل بهمن موتور در خصوص برنامه های این شرکت در ماه های آتی گفت: « مزدا۳ همان خودرویی است که در سال گذشته با شرایط فروش اقساطی نیز عرضه می شد و وقتی فروش آن باز می شد، شاید بیش از یک هفته طول می کشید تا ظرفیت فروش آن تکمیل شود. اگر به نوع فعالیت گروه بهمن نگاه کنید، بر خلاف برخی شرکت ها به هیچ وجه تغییری در نوع فروش و برنامه های عرضه خودروی این شرکت ایجاد نشده و دقیقا مانند سال های گذشته پیش فروش خودروهای تولیدمان را انجام می دهیم. اگر امروز در پیش فروش همه خودروها چنین مشکلی پدید می آید، به خاطر جو بازار و اقتصاد کشور هست که وقتی هر شرکتی طرح فروشی را باز می کند، تقاضا چند برابر عرضه است. ما هم در سال جاری کمتر از چهار هزار مزدا۳ را تولید می کنیم و بدیهی است که در طرح های فروش آینده هم احتمال بروز این نارضایتی ها وجود داشته داشته باشد».

حمیدرضا داودزاده، مدیرعامل شرکت بهمن موتور در پایان گفت: « با دستور وزیر محترم صنعت در خصوص پیگیری پیش فروش اخیر مزدا۳، بازرسان به شرکت ماه آمده اند و تمام مدارک و اسناد لازم به آن ها تقدیم شده است. تا به امروز هنوز هیچ تخلفی در سیستم فروش و نوع عرضه این خودرو اثبات نشده و تنها می بینیم که شایعه ها و برخی برخوردهای از پیش مشخص شده، می خواهند که اعتبار گروه بهمن و شرکت بهمن موتور صدمه وارد کنند. »

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.