کراس اوورهای بهمن موتور گران شدند + میزان افزایش قیمت

افزایش قیمت کراس اوورهای بهمن
افزایش قیمت کراس اوورهای بهمن

با توجه به فراخوان های جدید شرکت بهمن موتور جهت تکمیل وجه مشتریان، مشخص شد که این کمپانی تمام کراس اوورهای مونتاژی خود را در مقایسه با قبل به اندازه قابل توجهی گران تر کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پس از کناره گیری شورای رقابت از قیمت گذاری خودروهای داخلی و مونتاژی، این وظیفه بر گردن سازمان حمایت قرار گرفت تا این نهاد با بررسی های تخصصی و هم چنین به کمک شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی را تعیین کند.

در راستای این اتفاق، تا کنون تغییری در قیمت های کارخانه ای خودروها به وجود نیامده بود تا این که روز گذشته شرکت بهمن موتور با اعلام فراخوان جدید برای تکمیل وجه مشتریانش، به صورت غیرمستقیم افزایش قیمت کراس اوورهای خود را اعلام کرد.

با توجه به میزان رشدی که برای محصولات بهمن موتور در نظر گرفته شده نمی توان گفت که افزایش قیمت صورت گرفته به علت اضافه شدن مالیات و ارزش افزوده است. زیرا تغییر ۱ درصدی در اخذ مالیات و ارزش افزوده نمی تواند اختلاف قیمت ۱۰۰ میلیون به وجود بیاورد.

از این رو می توان نتیجه گرفت که سازمان حمایت پس از چند ماه مقاومت و حفظ ثبات در قیمت های کارخانه، بالاخره دست بکار شد و بهای برخی از خودروهای مونتاژی را دستخوش تغییر کرد. البته افزایش تعرفه واردات CKD نیز در این افزایش قیمت رخ داده تاثیر زیادی داشت و بهانه خوبی برای سازمان حمایت بود. به دنبال این قضیه احتمالاً در روزها و هفته های آتی باید منتظر گران تر شدن دیگر خودروهای مونتاژی و حتی تولیدات داخل هم باشیم.

میزان افزایش قیمت کراس اوورهای بهمن موتور

نام خودروقیمت قدیمقیمت جدیدمیزان افزایش قیمت
فیدلیتی پرایم ۵ نفره۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰۲۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی پرایم ۷ نفره۱,۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰۱,۳۳۵,۳۰۰,۰۰۰۱۸۷,۳۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرایم۱,۲۴۹,۰۰۰,۰۰۰۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرستیژ۱,۴۴۲,۰۰۰,۰۰۰۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰۲۵۲,۰۰۰,۰۰۰

در پایان باید گفت که افزایش قیمت کارخانه ای و همچنین اضافه شدن ۱ درصد به مالیات و ارزش افزوده دریافتی از مشتری می تواند قدرت خرید مردم را به شدت کاهش دهد زیرا در چنین اوضاعی که دلار نیز ثبات ندارد و قیمت های بازار نیز در حال جهش اند، خرید از بازار آزاد تقریباً غیرممکن شده. به این ترتیب مردم در آینده ای نزدیک حتی نخواهند توانست از کارخانه خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

۳.۱ امتیاز از ۱۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.