نگاه دقیق تر به پژو 2008

نگاه دقیق تر به پژو 2008
وقتی که ایران خودرو فروش ۲۰۰۸ را آغاز کرد بسیاری با توجه به امکانات منتشر شده این خودرو، گفتند که شرکت بسیاری از امکانات آن را حذف کرده است. البته که تا حدی این باور درست است و ایران خودرو تعدادی از امکانات این کراس اوور فرانسوی را برای بازار ایران انتخاب نکرده است. به عنوان مثال سقف مونروف این خودرو حذف شده و ۲۰۰۸ ایرانی با سقف فلزی عرضه می شود.
همچنین روکش چرم هم در خودروهای بازار ایران وجود ندارد و با روکش پارچه ای به دست مشتریان می رسد. ولی یکی از امکاناتی که بسیاری به خاطر نبود آن انتقاد داشتند، سیستم کنترل پایداری خودرو است که در نسخه فرانسوی این آپشن ایمنی توسط دکمه چرخان پایین دسته دنده کنترل می شود. ولی وقتی نگاهی به ۲۰۰۸ مونتاژی حاضر در نمایشگاه شیراز انداختیم، متوجه شدیم که خودروهای تولید شده به سیستم کنترل پایداری و هرزگردی مجهز هستند. این آپشن توسط دکمه ای در قسمت چپ داشبورد قطع و وصل می شود. حال شاید برای شما سوال باشد که آن دکمه چرخان نسخه های فول فرانسوی، چه قابلیتی را به خودرو می دهد؟
این سیستم که به گریپ کنترل سیستم پایداری معروف است، این امکان را به راننده می دهد که میزان حساسیست سنسورهای پایداری بر روی چهار چرخ را تغییر دهد و با توجه به سطح جاده، نوع واکنش آن به هرزگردی چرخ ها تغییر کند. به عنوان مثال وقتی دکمه چرخان را در وضعیت جاده های خاکی می گذارید، کمتر چراغ چشمک زن سیستم کنترل پایداری در صفحه کیلومتر روشن می شود و از طرفی نوع عملکرد این سیستم به سبکی است که با توجه به خاکی بودن خودرو، کمتری کم فرمانی و بیش فرمانی در خودرو ایجاد شود.
در حال حاضر نسخه های مونتاژ داخل پژو ۲۰۰۸ به موتور ۱.۶ لیتری توربو و گیربکس شش سرعته Aisin مجهز است. همچنین امکاناتی نظیر شش کیسه هوا ۱۰ نقطه ای، سنسور نور و باران، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، دوربین و سنسور عقب، نمایشگر روی داشبورد، کامپیوتر سفر، کروزکنترل و محدود کننده سرعت، راهنمای تعویض لاین، سیستم کنترل پایداری و… مجهز است.
نسخه های فول در بازار جهانی امکاناتی مانند سقف مونروف، صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم میزان حساسیست سیستم پایداری، سنسور پارک جلو، نورپردازی داخلی، رادار نقطه کور، سیستم صوتی JBL و… را نسبت به مدل مونتاژ داخل بیشتر دارد.
در حال حاضر ایران خودرو قیمت این محصول جدید را ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده و می خواهد آن را از مرداد ماه به دست مشتریان برساند. برخی شنیده ها از منابع داخل ایران خودرو می گویند که این شرکت می خواهد برای سال آینده ۲۰۰۸ را با امکانات و قیمت بیشتر به بازار ایران معرفی کند. بسیاری افراد که این خودرو کراس اوور را در نمایشگاه مشهد می دیدند توقع یک شاسی بلند را از آن داشتند. ولی به گفته آن ها تنها با یک خودرو کراس اوور کوچک روبه رو شده بودند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.