مجرمان دیگر نمی‌توانند به خارج از جاده‌ها پناه ببرند

مجرمان دیگر نمی‌توانند به خارج از جاده‌ها پناه ببرند
پیشرفت خودروها و سریع‌تر شدن آن‌ها باعث شده است تا نیروهای پلیس‌ برای مقابله با مجرمان مختلف نیز ناوگان تعقیب و گریز خود را ارتقا دهند. همانطور که شاهد هستیم در سال‌های اخیر استفاده از خودروهای سوپراسپرت و گران‌قیمت به عنوان خودروی پلیس نیز رواج یافته است.
شرکت فورد موتور یکی دیگر از محصولات خود را برای ناوگان پلیس آمریکا تجهیز کرده است و قصد دارد با عرضه مدل ویژه پیکاپ F150، سهم خود را از بازار خودروهای سرویس‌های خاص افزایش دهد. در بازار آمریکا خودروسازان بزرگ با عرضه نسخه‌های ویژه خود در قالب عنوان Pursuit (تعقیب) یا Special Service Vehicles (خودروهای خدمات ویژه) به صورت آزاد این محصولات خاص خود را به عنوان مثال برای ارگان‌های حراستی، دپارتمان‌های پلیس و مراکز حفاظت از محیط زیست در معرض فروش قرار می‌دهند.
به گزارش خودرونویس، تمرکز اصلی فورد برای تولید وانت‌های سری F، بر روی طراحی و ساخت سیستم‌‌های تعلیق‌ با دوام، شاسی بسیار مستحکم، ترمزهای بهینه و پیشرانه‌های قدرتمند و اعتماد پذیر است. از این رو برای تبدیل وانت F150 به خودروی پلیس و گذراندن استاندارد‌های سخت گیرانه نیروهای پلیس، نیازی به ایجاد تغییرات سخت و گران‌قیمت نیست. در این نمونه از تایر‌ها و کمک‌فنرهای آفرودی FX4 فورد استفاده شده، میل تعادل جلو کمی سخت‌تر شده و ترمز‌های عقب و جلو این خودرو به منظور مقاومت در برابر کاهش قدرت ترمز در اثر ترمزهای سنگین و مکرر و همچنبن بهبود عملکرد ترمزها، ارتقا یافته‌اند.
مجرمان دیگر نمی‌توانند به خارج از جاده‌ها پناه ببرند
این خودرو از پیشرانه ۳.۵ لیتری اکوبوست با ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت در کنار جعبه دنده ده سرعته اتوماتیک و دنده کمکی دو سرعته برای سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد. این F150 یک خودرو پلیس با توانایی‌های واقعی آفرود محسوب می‌شود.
در حال حاضر ۶۰ درصد از خودروهای پلیس آمریکا از محصولات فورد هستند که فورد ادعا می‌کند با عرضه این وانت ویژه، سهم این خودروساز از خودروهای خدمات ویژه آمریکا به هفتاد درصد برسد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.