بهترین پیکاپ های سال 2023 در مقابل نیسان آبی

بهترین پیکاپ های 2023
بهترین پیکاپ های ۲۰۲۳

مردم جهان همیشه با هدف کاربری یا عبور از مسیرهای سخت به سمت وانت ها یا پیکاپ ها می روند و این کلاس خودرویی، به طور معمول، همواره بسیار پرفروش بوده است، به طوری که، در سال گذشته، از ۱۰ خودرو پرفروش آمریکا پنج مدل پیکاپ های جذاب از برندهای مختلف بوده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پیکاپ ها از زمان ورود خود به دنیای خودروسازی، که خودروهایی ساده و بدون آپشن بودند و صرفاً برای حمل بار تولید شده بودند، تا امروز که از تکنولوژی های به‌روز صنعت خود بهره می برند، مسیر طولانی را طی کرده اند. اکثر پیکاپ هایی که در ادامه نام آن ها در این فهرست آمده است، از آخرین امکانات رفاهی و ایمنی صنعت خودروسازی دنیا بهره می برند، که با شرایط بسیار مناسب هنگام خرید و گارانتی و خدمات پس از فروش عالی ارائه می شوند. نکته حائز اهمیت درخصوص این خودروها، قیمت اقتصادی آن هاست که با یک حساب سرانگشتی، متوجه ارزش خرید بالای آن ها نسبت به امکانات و قیمت‌شان خواهیم شد، به طور مثال، در بازار خودروی ایران، وانت نیسان در تیپ های مختلف قیمتی در حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار دارد یا پیکاپ های وارداتی از برندهای چینی قیمت پایه در حدود ۲۵ هزار دلار در بازار آزاد دارند، که مقایسه قیمت، آپشن و مشخصات فنی پیکاپ های بازار ایران و جهان را برعهده شما می گذاریم.

فورد ماوریک مدل ۲۰۲۳

بهترین پیکاپ های 2023
بهترین پیکاپ های ۲۰۲۳

قیمت: ۲۴,۹۹۵ دلار

فورد ماوریک ۲۰۲۳ یک وانت پلتفرم یکپارچه از فورد است که اتفاقاً آخرین نسخه تولیدی این کمپانی آمریکایی در کلاس خودروهای پیکاپ نیز است.

نسخه استاندارد پیشرانه که برای فورد ماوریک عرضه می شود، نسخه هیبریدی آن است که از موتور ۲.۵ لیتری و گیربکس PowerSplit فورد استفاده می‌کند. این موتور احتراق داخلی با یک موتور الکتریکی ترکیب شده است تا مصرف سوخت بهتر و قدرت بیش تری داشته باشد. پیشرانه فورد ماوریک‌ در نسخه پایه، ۱۹۱ اسب بخار ترکیبی را به چرخ های جلو ارسال می‌کند و موتور احتراق داخلی ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین امکان سفارش نسخه غیر هیبرید فورد ماوریک وجود دارد، که از موتور ۲.۰ لیتری اکوبوست استفاده می‌کند و ۲۵۰ اسب بخار و ۳۷۵ نیوتن متر تولید می کند که به صورت استاندارد با AWD عرضه می شود.

تویوتا تاکوما مدل ۲۰۲۳

بهترین پیکاپ های 2023
بهترین پیکاپ های ۲۰۲۳

قیمت: ۳۰,۰۹۵ دلار

پادشاه وانت‌های سایز متوسط، به وضوح در این فهرست، مدل تاکوما از برند تویوتا است. این خودروی جذاب یکی از پرفروش ترین پیکاپ های جهان در سال های اخیر بوده است. مدل ۲۰۲۳ آخرین نسخه از نسل سوم تویوتا تاکوماست.

تویوتا تاکوما در حدود سه دهه قبل به عنوان جایگزینی برای وانت تویوتا با نام خلاقانه Toyota Pickup به بازار عرضه شد. از زمان شروع تولید، تاکوما مورد توجه علاقه‌مندان به رانندگی آفرود و وانت‌های کوچک قرار گرفت. تویوتا در طول این سه دهه محبوبیت این مدل را در میان عموم مردم افزایش داده و توانسته است در فروش آن بسیار موفق عمل کند. تویوتا تاکوما نسل فعلی شامل یک موتور ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری یا یک موتور V6، ۳.۵ لیتری است که به یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته وصل شده است. تاکوما در دو گزینه دو چرخ محرک و چهار چرخ محرک در دسترس است و برای افرادی که آپشن های آفرودی برای آن ها در اولویت است یا فقط به دنبال سواری و جابه‌جایی بار هستند، در کل، نیاز همه را برطرف می کند.

فورد F-150 مدل ۲۰۲۳

بهترین پیکاپ های 2023
بهترین پیکاپ های ۲۰۲۳

قیمت: ۳۵,۸۳۰ دلار

یکی از محبوب ترین و موفق ترین پیکاپ های جهان، همین مدل فورد F-150 است؛ از نسخه پایه XL تا مدل پرطرف‌دار Raptor R، همگی در طول این سال ها پرفروش و جذاب بوده اند و هر تیپ از این مدل جذاب، نیاز بخشی از مشتریان را برطرف می کنند.

در نسل جدید فورد F-150 سوپر دیوتی، یک پیشرانه جدید با ظرفیت ۶.۸ لیتر بنزینی به جای نمونه ۶.۲ لیتری قبلی معرفی شده است. این پیشرانه دارای بلوک چدنی و سرسیلندرهای آلومینیومی است. هنوز خروجی این موتور توسط فورد اعلام نشده، همچنین برای علاقه‌مندان به پیشرانه‌های دیزلی، موتور ۶.۷ لیتری V8 نیز در دسترس است. تمامی نسخه‌های این خودرو، از XLT و بالاتر، به صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده‌اند و انتقال نیروی هر سه پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

فورد برای نسل جدید پیکاپ F-150 سوپر دیوتی، پکیج آفرودی ترمور را معرفی کرده، که برای تمامی نسخه‌ها قابل سفارش است. همچنین امکان سفارش پکیج دیگری به نام XL Off-Road نیز وجود دارد، که شامل لاستیک‌های ۳۳ اینچی، قفل دیفرانسیل عقب و محافظ زیر بدنه است.

شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۳

بهترین پیکاپ های 2023
بهترین پیکاپ های ۲۰۲۳

قیمت: ۳۸,۱۴۵ دلار

شورولت سیلورادو به تازگی در سال ۲۰۲۲ به‌روزرسانی شده و شامل کابین بازطراحی‌شده و جذاب است. قلب تپنده شورولت سیلورادو، به طور استاندارد پیشرانه GM با حجم ۶.۲ لیتر V8 قرار دارد که توانایی تولید ۴۲۰ اسب بخار و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور به گیربکس اتوماتیک ده سرعته استاندارد متصل است. که خودرو به صورت استاندارد AWD و FWD است.

جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۳

بهترین پیکاپ های 2023
بهترین پیکاپ های ۲۰۲۳

قیمت: ۳۸,۹۴۵ دلار

جی‌ام‌سی سیرا ۱۵۰۰ یکی دیگر از تلاش های کمپانی جنرال موتورز آمریکاست که قصد دارد بازار پیکاپ های این کشور را تصاحب کند، این خودرو دارای قدرت کافی است تا نیازهای مشتریان را برای جابه‌جایی بار به طور نرمال برطرف کند. البته، وانت‌ جی‌ام‌سی سیرا ۱۵۰۰ با امکانات رفاهی و ایمنی بسیار بالا از سوی کمپانی عرضه می شود، که یکی از دلایل فروش زیاد این مدل در بازار آمریکاست.

سه مدل پیکاپ در بازار آمریکا بسیار پرفروش هستند و جی‌ام‌سی سیرا ۱۵۰۰ با پیشرانه مشابه شورولت سیلورادو اما آپشن های بیش تر، یکی از این سه مدل جذاب است. گزینه‌های موتور شامل یک توربوشارژ چهار سیلندر با توان ۳۱۰ اسب بخار، یک توربودیزل با ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور، یک  پیشرانه هشت سیلندر خورجینی ۵.۳ لیتری با توان ۳۵۵ اسب بخار و یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی ۶.۲ لیتری با توان ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور معادل موتور دیزلی در دسترس هستند. سیئرا ۱۵۰۰ دارای بالاترین ظرفیت کشش معمولی بین تمام وانت‌های نیمه تن با مقدار حداکثر ۱۳,۲۰۰ پوند است؛ بروید، آن را بکشید. همچنین در بخش کابین خودرو یک صفحه نمایش لمسی ۱۳.۴ اینچی تعبیه شده که نمای کابین خودرو را بسیار جذاب و به‌روز کرده است.

رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۳

بهترین پیکاپ های 2023
بهترین پیکاپ های ۲۰۲۳

قیمت: ۴۰,۵۵۰ دلار

وقتی رم ۱۵۰۰ در سال ۲۰۱۸ به بازارهای جهانی معرفی شد، اکثر برندهای خودروسازی که در کلاس پیکاپ ها خودرو تولید می کردند، با چالش مواجه شدند. در طول پنج سال گذشته، این وانت با امکانات برتر خود، در یک بخش بسیار رقابتی، یک پرچم‌دار در کلاس پیکاپ ها بوده است. رم ۱۵۰۰ نسل جدید طراحی جذاب و خشنی دارد و هر کاری را که از یک وانت سبک انتظار دارید، انجام می‌دهد.

این خودرو از یک پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 با سیستم هیبریدی eTorque، جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد. خروجی این موتور در ۵۶۰۰ دور در دقیقه، ۳۹۵ اسب بخار و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور در ۳۹۵۰ دور در دقیقه است. وزن کل خودرو نیز ۲۳۰۰ کیلوگرم است. همچنین رم ۱۵۰۰ امکان آن را دارد تا ۵ تُن بار را بکشد.

۴.۳ امتیاز از ۳۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.