پرفروش ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار مشخص شد + آمار تولید

پرفروش ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار کدام است؟
پرفروش ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار کدام است؟

آمار تولید خودروسازان در سال ۱۴۰۱ توسط وزارت صمت منتشر شده است. حال می توان پی برد که کدام پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ایران، بیشترین تیراژ تولید را داشته است و در جایگاه پرفروش ترین قرار دارد؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در سال ۱۴۰۱ پیکاپ های دو دیفرانسیلی مانند آمیکو آسنا، فوتون تونلند، یواز پیکاپ، کاپرا ۲، مکث کلوت، KMC T8، زاگرس و… در خودروسازان خصوصی و دولتی مونتاژ شده اند. در این بین در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱، پیکاپ KMC T8 با اختلاف زیاد بیشترین تیراژ تولید را داشته و یواز پیکاپ نیز کمترین آمار را به خود اختصاص داده است. در این بین پیکاپ های دو دیفرانسیلی مانند مکث کلوت و فوتون تونلند (بنزینی و دیزلی)، آمار تولید معمولی داشته اند و جایگاه آن ها آنچنان در بازار قوی نبوده است.

با توجه به این آمار می توان متوجه شد که کرمان موتور جایگاه خوبی را در میان مشتریان پیکاپ های دو دیفرانسیل به دست آورده است و با اختلاف بیشترین سهم بازار را دارد. در حال حاضر KMC T8 حدود ۶۱.۶۹ درصد از سهم بازار پیکاپ های دو دیفرانسیل را برای کرمان موتور فراهم کرده است. این آمار نشان می دهد که بازار پیکاپ های دو دیفرانسیل به دلیل کمبود خودروهای SUV آفرودی گسترش پیدا کرده و در این بین سخت است تا خودروسازی بتواند به سهم بازار کرمان موتور و KMC T8 نزدیک شود.

پیکاپ KMC T8 به دلیل طراحی جدید و عامه پسند، بازاریابی خوب، گستردگی خدمات پس از فروش و قیمت رقابتی در کارخانه توانسته تا اختلاف خود را با سایر رقبا افزایش دهد و کرمان موتور را به شهرت بالایی در این بازار برساند.

در سال ۱۴۰۱ خودروسازان توانسته اند تا ۱۴ هزار و ۹۲۴ دستگاه پیکاپ دو دیفرانسیل تولید کنند. در سال ۱۴۰۲ قرار است تا خودروهایی مانند بهمن G9، پیکاپ آمیگ، دیار L7، جک T9، کینگ لینگ تاگا H… به بازار پیکاپ ها اضافه شوند.

نام خودروتولید کنندهآمار تولید ۱۴۰۱سهم بازار
KMC T8کرمان موتور۹۲۰۷۶۱.۶۹%
مکث کلوت دنده ایمکث موتور۱۳۷۹۹.۲۴%
مکث کلوت اتوماتیکمکث موتور۴۲۰۲.۸۱%
فوتون تونلند دیزلیایران خودرو دیزل۱۲۹۱۸.۶۵%
فوتون تونلند G7ایران خودرو دیزل۵۴۹۳.۶۷%
آمیکو آسناارس خودرو دیزل۷۹۳۵.۳۱%
بهمن کاپرا ۲گروه بهمن۱۰۸۵۷.۲۷%
یواز پیکاپسروش دیزل مبنا۱۱۹۰.۷۹%
زامیاد زاگرسزامیاد۸۱۰.۵۴%
۴.۳ امتیاز از ۱۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.