سراتو نسل جدید رسما رونمایی شد + ویدیو

سراتو نسل جدید رسما رونمایی شد
کیا از نسل جدید سراتو که در بازار آمریکا با نام فورته ۲۰۱۹ شناخته میشود در دیترویت رونمایی کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

چندی پیش کمپانی کیا رندر هایی از این خودرو منتشر کرده بود و مشخص بود طراحی آن با الهام زیادی از استینگر انجام شده است. اما مدل رونمایی شده اختلاف تقریبا زیادی با رندر ها دارد و در خطوط طراحی رندر ها مثل همیشه مقداری بزرگنمایی وجود داشت.
نسخه جدید فورته از نظر طراحی داخلی و خارجی کاملا متحول شده و سطح بالاتری از راحتی را در عین زیبایی به راننده و مسافران ارائه میدهد. مدیر کیا موتورز آمریکا درباره این مدل میگوید: “سگمنت سدان های کامپکت به شدت رقابتی بوده اما تمام توسعه و تغییرات انجام شده برای فورته چیزی فراتر از آماده شدن برای این سگمنت را انجام داده است. به عنوان یکی از پرفروش ترین مدل های ما فورته قدم های بلندی برداشته و با ظاهری زیبا برای رانندگانی که به دنبال یک سدان جمع و جور هستند طراحی شده است.”
سراتو نسل جدید رسما رونمایی شد

کاپوت فورته کشیده تر شده و عقب ماشین همانند استینگر به صورت فست بک طراحی شده است. هد لایت ها اما شباهتی به استینگر ندارند و طراحی جدید به خود گرفته اند ولی در عوض چراغ های عقب بسیار شبیه به چراغ های عقب کیا اسپورتیج هستند که با خطی افقی به هم متصل شده اند.
تغییرات ابعادی
فورته نسبت به نسخه قبل ۸.۱ سانتی متر افزایش طول داشته است که این باعث افزایش فضا در اتاق و صندلی های عقب ماشین شده. ارتفاع نیز در مدل جدید ۱۲.۷ میلی متر بیشتر شده است. همچنین عرض فورته به ۱۷۹.۸ سانتی متر افزایش یافته است.
اما تغییرات اساسی فقط مختص به طراحی خارجی نمی شوند بلکه داخل خودرو هم بطور کلی تغییر کرده و داشبورد طراحی جدید به خود گرفته و صفحه نمایش در قسمت بالای آن قرار دارد.همچنین دریچه های کولر وسط شکلی افقی دارند و دریچه های کناری همانند Stinger توربین شکل هستند.
سراتو نسل جدید رسما رونمایی شد


سیستم سرگرمی این ماشین به صورت استاندارد قابلیت های اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد و این سیستم در صورت اتصال بلوتوث میتواند پیام های شما را بخواند تا شما مشغول به خواندن آنها در حین رانندگی نشوید.
یکی از جذابیت های این ماشین وجود سیستم صوتی Harman Kardon میباشد. همچنین از نظر آپشن های ایمنی میتوان به وجود کروز کنترل، سنسور رانندگی بین خطوط، سنسور نقطه کور، و سیستم جلوگیری از تصادف اشاره کرد.
موتور این ماشین ۴ سیلندر دو لیتری است و با استفاده از تکنولوژی Atkinson Cycle مصرف سوخت آن بهینه تر شده و انتقال قدرت در نسخه دنده ای با گیربکس شش سرعته انجام میشود و یا با سیستم جدید اتوماتیک کیا (IVT) انتقال قدرت انجام پذیر است. اما قدرت گشتاور بی تغییر باقی مانده است، و یعنی این موتور توان تولید ۱۴۷ اسب بخار با گشتاور ۱۷۸ نیوتون متر را دارد. اما مصرف سوخت نسبت به نسخه قبل بهینه تر شده و این خودرو تنها ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف دارد.

در ادامه می توانید ویدیو جالب مقایسه کیا فورته و لامبورگینی اونتادور را مشاهده کنید.

تصاویر نمایشگاه دیترویت:


گفتنی است فروش این مدل از اواخر سال ۲۰۱۸ در آمریکا شروع خواهد شد.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.