برنامه ایران خودرو برای دانگ فنگ S30 چیست؟

برنامه ایران خودرو برای دانگ فنگ S30 چیست؟
شرکت ایران خودرو چند وقتی است که تعدادی دانگ فنگ S30 را شماره گذاری کرده است. برخی شنیده ها حاکی از آن است که این خودروی سدان چینی تنها در اختیار مدیران ارشد ایران خودرو بوده و هنوز فروش رسمی برای آن آغاز نشده است.
در نمایشگاه های خودرو سال ۹۵، ایران خودرو دانگ فنگ S30 را به عنوان گزینه ای مناسب برای تاکسیرانی معرفی کرده است. این خودرو در صورت حضور در ناوگان تاکسیرانی رقیب سایپا آریو می شود. از نظر برخی کارشناسان خودرویی، امکان عرضه دانگ فنگ S30 توسط ایران خودرو برای بازار کلی کشور وجود ندارد. زیرا این خودرو در باید در محدوده قیمتی H30 کراس قیمت گذاری شود و این یعنی، S30 احتمالا بهایی حدود ۴۵ تا ۴۷ میلیون تومان را دارد. در صورت چنین اتفاقی، این خودرو سدان چینی اتوماتیک، با دنا پلاس ایران خودرو به عنوان یک محصول تولید ملی رقیب می شود و به احتمال زیاد می تواند بازار دنا پلاس را تضعیف کند. لذا امکان بروز چنین اتفاقی در بازار کشور ضعیف است و در نهایت S30 در ناوگان عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.
دانگ فنگ S30 همان نسخه سدان H30 کراس است که به موتور ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار مجهز است و گیربکس چهار سرعته استپ گیت Aisin قدرت آن را به چرخ های جلو می رساند. چهار کیسه هوا، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر و دوربین عقب، کامپیوتر سفر، شیشه ها و آینه های برقی از جمله امکانات این سدان چینی به حساب می آیند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.