بهترین های پورشه با سیستم خنک کننده بادی + ویدیو

بهترین های پورشه با سیستم خنک کننده بادی + ویدیو
وقتی سخن از موتورهای خنک‌شونده با هوا به میان می‌آید، ناخودآگاه همه به یاد پورشه می‌افتیم. گرچه خودروسازان دیگری هم با این مشخصه و تولید انبوه به بازار آمده‌اند اما هیچ‌یک به قدمت و جایگاهی که پورشه در این بخش دارد، نزدیک نشده‌اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یک قدم فراتر میگذاریم، خودروی سمبولیک ۹۱۱ خودرویی ست که تا ابد در یاد طرفداران ماشینهای خنک‌شونده با هوا خواهد ماند. مسلماً این مدل مشهورترین پورشه خنک‌شونده با هوا در سرتاسر جهان است. اما در این زمینه تنها نیست.
این داستان موضوع ویدیوی این مقاله است که پنج خودروی برتر این خودروساز که از موتورهای خنک‌شونده با هوا استفاده کرده‌اند را با شمارشی معکوس بررسی می‌کند. فرقی ندارد که خودرو شهری باشد یا تماماً مسابقه‌ای. برای کمک‌ به بررسی بهتر، پورشه از راننده کمپانی و برنده مسابقات ۲۴ ساعته LeMans آقای Patrick Long خواسته تا شمارش معکوس را انجام دهد. اما اینطور نیست که او تنها طبق قرارداد با کمپانی لیست را اعلام کند و برند را تبلیغ کند. آقای Long شدیداً عاشق پورشه های خنک‌شونده با هواست و بنیانگذار Luftgenühlt است. (تجمع سالیانه پورشه سوارانی که خودروی آنها از موتورهای خنک‌شونده با هوا استفاده میکنند)
احتمالا عاشقان پورشه از این شمارش معکوس شگفت زده خواهند شد زیرا تنها یک ۹۱۱ در میان این لیست قرار دارد. درحالیکه تعداد زیادی ۹۱۱ به ذهن خطور می‌کنند. مانند ۱۹۷۳ Carrera RS و یا ۹۳۰ Turbo اما انتخاب تولید کننده خودروی دیگریست و آن اخرین ۹۱۱ تولید شده با این تکنولوژی ست. خودرویی افسانه‌ای با ۴۵۰ اسب بخار قدرت به نام ۹۹۳ Turbo S

دیدن ۳۵۶ در لیست خیلی دور از انتظار نبود. ماشین‌های مسابقه‌ای با موتورهای خطی ۱۲ و ۸ سیلندر باقی لیست را پر می‌کنند. همچنین خودرویی که تنها قهرمانی پورشه در دنیای فرمولا وان را برای این برند به ارمغان آورد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.