افزایش برند ، کاهش تنوع

گزارش تصویری از روز اول نمایشگاه خودرو تهران
امسال این نمایشگاه از لحاظ مدیریت برگزاری‌، امکانات جانبی، اطلاع‌رسانی و پخش اخبار و فعالیت مطبوعات تخصصی حوزه خودرو در سطحی بسیار بهتر و حرفه‌ای‌تر نسبت به سال قبل برگزار شد
به گزارش اخبار خودرو ، نمایشگاه خودرو تهران در حالی به ایستگاه آخر رسید که می‌توان جمع‌بندی دقیقی از آن انجام داد. امسال این نمایشگاه از لحاظ مدیریت برگزاری‌، امکانات جانبی، اطلاع‌رسانی و پخش اخبار و فعالیت مطبوعات تخصصی حوزه خودرو در سطحی بسیار بهتر و حرفه‌ای‌تر نسبت به سال قبل برگزار شد و تیم برگزارکننده و مدیریت نمایشگاه خودرو اهتمام زیادی به خرج دادند تا این نمایشگاه در سطحی بالاتر نسبت به سال قبل برگزار شود.
از سوی دیگر مطبوعات خودرو، هم در حوزه چاپی و هم در حوزه مطبوعات دیجیتال، اخبار و حواشی این نمایشگاه را به‌خوبی، پوشش و رسالت خود را به‌طور حرفه ای انجام دادند.
همچنین نمایشگاه در بخش‌های جانبی مانند خودروهای کلاسیک یا تعدد برند‌ها و وسعت برگزاری پیشرفت زیادی داشت. مثلا در بخش خودروهای کلاسیک، نمایشگاه در سطح بالاتری نسبت به سال قبل برگزار شد و تعداد خودروهای کلاسیک، کیفیت و ارزش آنها در سطح پیشرفته‌تری بود.
البته این نمایشگاه هر‌چند از لحاظ تعدد برندها در بخش اصلی پیشرفت داشت اما تنوع آنها در سگمنت‌های مختلف کاهش داشت. در واقع بسته بودن سایت ثبت‌سفارش‌ها باعث شد تعدادی از برندهای وارداتی از‌جمله کره‌ای‌ها، بیشتر ژاپنی‌ها و برخی از اروپایی‌ها در این نمایشگاه غایب باشند.
بدین ترتیب نمایشگاه در اختیار و قبضه برندهای چینی و فرانسوی بود و به‌جز چینی‌ها و فرانسوی‌ها تنها سه برند مرسدس‌بنز، فولکس‌واگن و تویوتا در نمایشگاه حاضر بودند.
از سوی دیگر نمایشگاه خودرو از لحاظ سطح تنوع نسبت به سال قبل پسرفت داشت البته به دلیل بسته ماندن ثبت‌سفارش‌ها، تعدد برند‌ها در نمایشگاه کاهش یافت. نمایشگاه خودرو تهران در واقع ماکتی از آینده بازار خودروی ایران است که بخش اصلی بازار در اختیار فرانسوی‌ها و چینی‌ها خواهد بود.
امید است که نمایشگاه سال آینده و نمایشگاه سوم خودرو تهران در شرایطی برگزارشود که همه برند‌های وارداتی و تولیدی بتوانند در آن حاضر شوند و مردم و مشتریان بتوانند از نزدیک با تمامی خودروهای موجود در بازار ایران چه در بخش وارداتی و چه در بخش تولیدی آشنا شوند.
در نهایت باید گفت علی رغم تمامی سختی‌ها و اتفاقات ناخوشایندی که امسال در بخش خودروهای وارداتی تا بدین جا روی داده است نمایشگاه خودرو تهران توانست به خوبی و با پیشرفت نسبت به سال قبل برگزار شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.