شتاب پژو 405 GLX
در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب پژو ۴۰۵ GLX رفته ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پژو ۴۰۵ یکی از خودروهای پرفروش بازار ایران است که نسل های مختلف توانسته اند این خودرو را به لطف بقای آن در دهه های مختلف تجربه کنند! این خودرو در حال حاضر با نسخه های دو لیتری، ۱٫۸ لیتری و ۱٫۶ لیتری در بازار یافت می شوند. در حال حاضر عمده تولید ایران خودرو برای پژو ۴۰۵ با موتور ۱٫۸ لیتری ۸ سوپاپ است که می تواند ۹۷ تا ۱۰۱ اسب بخار قدرت را تولید کند. اما نمونه محدودتر پژو ۴۰۵ که کمی فیس لیفت شده و گرانتر است، به پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 است که می تواند قدرت ۱۰۵ اسب بخار را تولید نماید. بدیهی است که پیشرانه نسخه فیس لیفت ۴۰۵ یا همان SLX فناوری به روزتری را دارد و در بحث آلایندگی و مصرف سوخت بهتر است. اما با توجه به قابلیت موتورهای حجم بالاتر، به خاطر گشتاور بیشتر می توان شتاب اولیه بهتر و همچنین حداکثر سرعت بیشتری را از ۴۰۵ GLX و GLi توقع داشت.
اما نباید این نکته را فراموش کرد که پژو ۴۰۵ یکی از محبوبترین سدان های پژو در طول تاریخ است. این خودرو تا به امروز در ۱۱ خط تولید مختلف دنیا مونتاژ شده و جز محصولاتی از پژو است که فروش قابل توجهی را در بازار آمریکا داشته است. این مسئله را می توان مثال نقض برای افرادی دانست که می گویند فرانسوی ها هیچگاه نتوانسته اند در بازار آمریکا خودرو بفروشند. جالب است بدانید که در بازار ایران هم مدتی کیت بدنه پژو ۴۰۵ آمریکایی معروف بود و بسیاری از جوانان قطعات اضافه ای را برای تبدیل خودرو خود به نسخه آمریکایی خریداری می کردند.
این خودرو در بازارهای مختلف در نسخه های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به فروش رسیده است. با در نظرگیری انواع پیشرانه های بنزینی و دیزلی معرفی شده برای پژو ۴۰۵، می توان قدرت این خودرو را با موتورهای مختلف در بازه ۶۴ تا ۱۹۶ اسب بخار اعلام کرد.
در رسانه ها و بانک های اطلاعاتی مختلف، پژو ۴۰۵ با توان حدود ۹۷ تا ۱۰۱ اسب بخار می تواند در شرایط استاندارد آزمایشگاهی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۱۱ ثانیه ثبت کند. نسخه ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ پژو ۴۰۵ مدل SLX هم می تواند در شرایط به شتاب ۱۳٫۲ ثانیه دست پیدا کند.

شما می توانید ویدیوی تست و بررسی پژو ۴۰۵ را در قالب برنامه ی خودروهای کارکرده ارزان قیمت با کلیک بر روی لینک تماشا کنید.

۳.۲ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.