قیمت گذاری های مدیران خودرو صدای نمایندگان و فعالان بازار خودرو را در آورد!

چری تیگو 7 جدید فردا رونمایی می شود + آلبوم تصاویر و اطلاعات رسمی
با اینکه در دفعات مختلف شرکت مدیران خودرو صحت عملکرد خود را در روند قیمت گذاری خودروهایش اطلاع رسانی کرده است، اما می بینیم که در چند هفته ی گذشته، حتی نمایندگان این شرکت و فعالان بازار خودرو هم به خاطر این نوع قیمت گذاری مدیران خودرو را مورد نقد قرار داده اند!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گفته ی برخی نمایندگی های این شرکت، اوضاع کسب و کار نمایندگان و عاملیت های مدیران خودرو به خاطر نحوه ی قیمت گذاری های جدید اصلا مساعد نیست و حتی در ماه های گذشته شاهد بوده ایم که برخی از نمایندگی های این شرکت، صرفه ای برای ادامه ی فعالیت با چری و ام وی ام را نمی دیدند و برای همین تابلوی مدیران خودرو را پایین آورده اند. از سویی برخی نمایندگی های فعال این شرکت به خاطر کاهش شدید آمار فروش، آنچنان در بازدهی مالی مناسبی را تجربه نمی کنند و خود خواستار این هستند که مدیران خودرو در روند فعالیت خود تجدید نظر کند. به گفته ی یکی از مدیران نمایندگی های این شرکت، وقتی چری تیگو ۷ با قیمتی کمتر از ۲۶۷ میلیون تومان در بازار معامله می شود، چگونه می توان مشتری را راضی کرد تا برای این کراس اوور لوکس چینی هزینه ای بیش از ۳۲۰ میلیون تومان را در نمایندگی بپردازد؟
برخی کارشناسان خودرو معتقد هستند که حال و روز مدیران خودرو در شرایط فعلی، نمادی واضح از نابسامانی صنعت خودرو در بخش خصوص است. مدیران خودرو که در سال های گذشته به عنوان بزرگترین خودروساز بخش خصوصی کشور معرفی شده و توانسته تنها در سال ۱۳۹۶، بیش از ۷۰ هزار دستگاه خودروی مونتاژی را آن هم با یک برند (چری و نماینده ی ایرانی آن ام وی ام) به بازار عرضه کند، حال در وضعیتی قرار دارد که حتی نمایندگان و شرکای این شرکت هم آنچنان از سیاست کاری مدیران خودرو راضی نیستند. برای همین می توان نتیجه گرفت که وقتی بزرگترین خودروساز خصوصی کشور چنین مشکلاتی را پیش روی خود دارد، به احتمال قوی سایر خودروسازان بخش خصوصی به مراتب با چالش های بیشتری رو به رو هستند.
حال شرایط سخت پیش روی نمایندگان مدیران خودرو به حدی رسیده که یکی از تندترین نقدهای به این شرکت توسط یکی از معتبرترین و بزرگترین فعالان بازار خودروی کشور عنوان شده است.
چندی پیش یکی از معروفترین فعالان بازار خودروی کشور که گروه نمایندگان بزرگی را برای فروش محصولات مختلف شرکت ها دارد، در حساب توییتری خود مثال عامیانه و داستانی کوتاه از ملا نصرالدین را به شرکت مدیران خودرو نسبت داده و نوع قیمت گذاری چری تیگو ۷ را نقد نموده است. این فعال بازار خودرو در پی نوشت یاداشت خود گفته که نیسان جوک حدود ۳۰۰ میلیون تومان و سانگ یانگ تیوولی حدود ۲۸۰ میلیون تومان معامله می شود و به عبارتی با این جمله عدم رعایت توازن میان قیمت گذاری چری تیگو ۷ را بیان کرده است.
جالب است بدانید که گروه خودرویی این فرد محصولات چری را هم برای فروش دارد و از سویی خودروها را با قیمتی مناسبتر از کارخانه و شرایطی آسانتر در اختیار خریداران قرار می دهد.
حال باید منتظر باشیم و بببینیم که در کنار اعتراض برخی مشتریان به سیاست های جدید مدیران خودرو، آیا این شرکت به خاطر نارضایتی و نقد کارشناسان و نمایندگی های فروش خود تغییرات در قیمت گذاری و روند فعالیت خود انجام می دهد یا خیر؟
قیمت گذاری های مدیران خودرو صدای نمایندگان و فعالان بازار خودرو را در آورد!

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.